Inlägg från: MajMamman08 |Visa alla inlägg
  • MajMamman08

December Bebis 2010 :)

Emelle skrev 2010-05-11 16:03:25 följande:
    Vecka 9 idag!!! Wihooo!Går ju ganska fort ju!!Postafen funkar el så har jag en bra dag. Solen skiner och vi ska på fotbollsträning!!Ha en bra kväll
    Härligt
    Jessika82 skrev 2010-05-11 12:34:00 följande:
    Var på ul idag jag är i v12+1 bebisen pratlade på och hjärtat slog fint
    oj så långt du e,hihi!! längtar tills man e där själv!
  • MajMamman08

Så söta ni e tjejer Tack för alla fina ord om bilden på lilla mini {#lang_emotions_heart}

• MajMamman08

Hemskt o inte få behålla sitt pyre där inne....vet hur hemskt det e så e jätte ledsen för eran skull!!

We wish for a baby:
    Att sin mamma går bort e ju oxå grymt! Fy...e ju alltid något speciellt att ens mamma ska få vara med under graviditeten och allt där till! Men hon kikar nog ner där uppifrån på er o håller koll på er Massor med styrkekramar måste kännas som om hela världen rasar,väldigt mycket blandade känslor!!

Här e de väl rätt bra,fick så där ont i magen i morse,denna gången blev ja inte lika rädd som tur va! Och förstår verkligen att de e tarmarna nu! uppsvälld som en tok o gasig,ahahaha! Måste nog börja äta fibrer o annat skit,hehe!

Ni som har berättat för era föräldrar m,m!
    Hur berättade ni?? och hur långt gågna va ni dåe??
    E sjukt nervös när de e dax o berätta för jobbet,så de kommer få veta sist, rykten el att de verkligen,verkligen syns sen,haha!
    Inte för att de inte skulle gilla att jag var gravid,utan mer att man inte ska få jobba kvar där sen efter sommaren...gah!!! vem vill anställa en höggravid kvinna inom vården?? hehe!

• MajMamman08
    Licebe skrev 2010-05-12 21:36:40 följande:
    Vi köpte handdukar där det stod mormor, morfar, farmor och farfar på och slog in dom.Kul att se deras uttryck när dom förstod=)Och så har jag sån tur att ha både en gamelfarmor och gamelmormor, som är pigga och fräscha.Och gamelmomma står jag nära och jag vill att vårat barn ska heta som gamelmoffa om det blir en kille.Och hon blev så glad över att hon ska få ett barnsbarnsbarnsbarn=)
    åh vilken rolig ide E det ert första barn?? Vi väntar vårt 2:a, vet inte om päronen blir lika exalterade som första gången,hehe!!!
    Shit ja barnsbarnsbarnsbarn....gud så långt,va skoj
  • MajMamman08

Ja,jag funderar med på sms el nåe,hehe! Så pirrigt o berätta Ska träffa mamma i helgen,måste nog säga då för hon kommer se att jag mår illa o e sjukt trött!!

Kanske att min son ska visa henne VUL bilden vi fick??
    ah ja vet inte...el så kanske jag gör en tröja med tryck på tills dess,hihi!
    o skriver storebror hoppas hon fattar bara

• MajMamman08

Hej tjejer!!

Hänger inte riktigt med här längre, e så trött o orkeslös och mår skit illa av o sitta vid datorn,så de blir inte så ofta som innan! Blir typ sjösjuk,hehe!

Berättade för min mamma i helgen att vi väntar tillökning och de blev en hel del tårar o kramar av lycka Så de kändes skönt! {#lang_emotions_flower}
    Har även berättat för mina syskon...de blev med super glada
    Resten får vänta lite till...samt pappa,hehe!

Kikar in lite ibland,hoppas jag kan bli mer aktiv sen när jag mår lite bättre!!

• MajMamman08
    we wish for a baby skrev 2010-05-17 18:43:53 följande:
    Hej Tjejer!Jag kliver ur den här tråden, vi var på ultra ljud idag,Och vår bebis har slutat växa, jag tror inte de fanns nå hjärt ljud heller :/Minns inte exakt vad som sas, men min läkare gav de ingen att klara sig.så de jag har & vänta mig nu är missfall alt. utomkvedshavandeskap. Men jag önskar er all lycka framöver.Jag och min gör ett nytt ivf försök till hösten, men just nu känns livet tungt.begraver min mamma på torsdag 50 mil hemifrån så jag hoppas att de kan stanna kvar fram till helgen iallafall....Kram till er alla Jag hoppas att jag snart kommer tillbaka
    Ne usch,gud känner så med dig! så hemskt! mängder med styrkekramar och lycka till i framtiden!{#lang_emotions_heart}
  • MajMamman08
    TheUnknown skrev 2010-05-18 08:06:01 följande:
    Nej usch, nu är jag jätteorolig!! Mina symtom försvinner ett efter ett!! Illamående kan jag ju likagärna ha för jag äter penicillin, brukar reagera på det, har molvärk, men brösten gör inte ont! Jag har haft jätteont innan.. fy så orolig jag är.. :(:(
    Kan bli så från dag till dag, ena dagen inte känna nånting o andra dagen känna massor,så va de för mig. e säkert inge fara,men ring du,kan va skönt o få prata med dem.

Mitt molande värk slutade i v 8 och har fortf inte kommit tillbaka! mina bröst slutade väl att ömma även då,men gör fortf ont då de e stora o knöliga o känsliga,men inte som i början!
  • MajMamman08
    Utomlands skrev 2010-05-18 15:14:28 följande:
    Oj vad hände med mitt  inlägg???? Skumt,Kopierar in det igen! I gar käkade jag en kycklingkebab till kvällsmat. Hade gatt och suktat efter detta i flera veckor men eftersom jag inte vill äta grönsaker som inte jag har tvättat har jag avstatt. Men sa igar kom jag ju pa att jag kan ju köpa en kebeb med bara köttet och sa lägga i min egen sallad!!!Gud sa gatt!!! Jag var i himmeln… … ända till typ 2 timmar efter da jag fick tillbringa nästan 1 timme pa toastolen med värsta, ursäkta, diarren. Vet inte om det kan ha varit en snabb matförgiftning eller om det kan ha varit kryddorna som gjort att magen sparkat bakut???? Fast den var inge stark, tog bara lite lite vitlöksas och vitlök äter jag varje dag...Vet inte om detta kan vara farligt/obra för bebisen??? Nagon som vet??? Hittar ingen vettig info pa google. I morgon ska jag iof pa ultraljud vecka 12 säger den komunala sjukvarden och sen pa kvällen ska jag göra ett doppler ultraljud i den privata sjukvarden och vi är i vecka 11. De kanske vet nagot om matförgiftningar. Men om ni vet nagot, please tell me! Kramar till alla
    Hoppas de går bra på UL, men vad är ett doppler UL??
    Tror inte att det är farligt för bebisen så länge du inte blir uttorkad osv. Jag hade ju magsjuka i 2 dagar,kräktes o hade diarre som gravid men det var ingen fara! Men ring om du e osäker
  • MajMamman08
    empans skrev 2010-05-19 15:28:05 följande:
    Hej alla fantastiska tjejer!Tänkte hoppa på tråden. Har följt er alla sedan april när jag fick veta att jag var gravid. Graviditeten var inget vi planerat och till en början var jag helt knäckt. Det här var inte alls vad jag planerat för den närmaste framtiden. Chocken har dock börjat lägga sig och jag är inte längre lika negativ. Det har dock varit kämpiga veckor fram till nu. När man inte riktigt glädjs åt att vara gravid och dessutom mår apdåligt. Tur att det börjar vänta...Så härligt att få ta del av era upplevelser. Än så länge är det bara sambon och jag som vet om vår lilla hemlis och det har varit så skönt för mig att kunna luta mig lite mot er när det känts tufft. Har försökt känna er glädje. Tack för stödet, det har betytt mycket även då ni inte varit medvetna om det. Har BF 12dec, är alltså i vecka 10+2 idag.Må gott!
    Grattis:D då har vi BF samma datum ändras ju lite,men just nu e jag med i v 10+2
Svar på tråden December Bebis 2010 :)