Inlägg från: MajMamman08 |Visa alla inlägg
  • MajMamman08
    TheUnknown skrev 2010-05-06 08:07:30 följande:
    Hej alla "tjockisar" (inte än va?) Var på kuratorsamtal och VUL i tisdags. Det var tydligen för tidigt föratt se något mer än hinnsäck på VUL och läkaren jag hade var så otrevlig :( Men jag fick en ny tid och ska kolla på måndag igen. Hoppas att få se något då.Mitt illamående har avtagit :S och jag är i v 6+0 idag! Det har gått lite upp och ner hela tiden, några dagar med illamående, andra utan. Däremot har jag börjat svälla upp på kvällarna! Magen blir hård och uppsvälld och gasig ;P Inte så rockigt kanske ;)Annars syns det inget, var rädd att det skulle synas tidigt denna gång när det är andra barnet, men det verkar inte så, även om jag känner att jag inte kan dra in magen lika bra längre, och på jobbet känns det som att det syns så jag går och drar i kläderna hela tiden :P  
    Jag gjorde VUL 6+4 och då syntes de jätte tydligt att de va en liten minis där inne vars hjärta tickade fort fort Så du kommer ju se på måndag
    litenskatt skrev 2010-05-06 09:10:28 följande:
    Hej tjejer!! Var på inskrivning igår & är så glad över att jag fick barnmorskan jag ville ha <3 Har fått en tid till blodprov inför KUB-testet. Fler som ska göra det?  "Ett KUB-test (Kombinerat ultraljud och biokemi) är ett kombinerat ultraljud med blodprov. Här mäts mängden av graviditetshormonet beta-hCG och moderkakshormonet PAPP-A. De två hormonerna varierar på ett speciellt sätt om det finns sannolikhet för att fostret har Downs syndrom eller en annan kromosomavvikelse." www.minbebis.com/kub-test.html
    Härligt med insrkivning ,jag va i går Jag ska inte göra KUB men NUPP för man får de gratis här...tränings NUPP!!
    ÄlskarNova skrev 2010-05-06 11:14:37 följande:
    idag har vi varit på inskrivningen! Tog ca. 1½h med provtagning och sånt inräknat. Allt såg bra ut än sålänge och jag hade visst gått ner 1kg sen förra gången jag var där i v.5. inte mig emot..vill inte gå upp de 27kg jag gjorde förra gången! haha! så nu har jag tider till läkarbesök om 2veckor, nupp och rutinUL.  
    Jag var i går men vi hann inte med proverna,haha pratade för mycket Så ska återkomma om 2 veckor o ta dem istället! Men fick ta blodsocker o blodtryck o urinprov i varje fall Vägde mig oxå o har inte gått upp nånting än...som tur e! Hihi förta grav gick jag upp 3 kg direkt o sen slutligen 14 kg och de vill jag verkligen inte heller gå upp denna gången!
  • MajMamman08
    skogsbollen skrev 2010-05-06 13:30:20 följande:
    Tackar tackar :) Ska kolla upp det!KramHur har ni berättat/ eller ska berätta för er närmaste? Vår lille 1,5-åring skriver blogg, så vi funderar på att låta honom få skriva det där. Alternativt filma honom när han säger "mamma bebis mage" och sen lägga ut som privat länk och mejla den till de som vi tycker ska få veta.Med första barnet så skickade vi presenter till blivande mor-och farföräldrar i form av små handdukar där det stod Mormor, Farmor osv på... Det blev uppskattat :)
    Har med funderat på de där!
    Hörde att någon skulle visa en bild på en syskonvagn o säga att en sådan där vagn ska vi köpa i DEC Tyckte de lät rätt kul!!!

Annars kommer vi säkert bara o göra som emelle,skicka en bild,el helt enkelt säga de rakt ut
    Kändes mer när det var första barnet o lixom berätta,hihii!!

Bloggen va ju en skoj grej Bara man vet att de inte tar illa upp så att säga,skulle säkert min sambos mamma göra...för min son har med en blogg,men den är bara för släkt o vänner!!

Men säg till om du kommer på något??
  • MajMamman08
    NhjärtaD skrev 2010-05-06 12:21:44 följande:
    idag har jag varit hos tandläkaren, får inte äta på en stund & jag mår så dåligt, fryser, mår as illa, jätte hungrig.Jag som mådde så bra imorse Sambon får komma hem & hjälpa mej med lunchen, för jag bara spyr om jag ska göra den.annars är det bra
    Mår med illa!URK!!  Tog tablett i morse o mådde sen bra men nu imår jag illa igen! Jobbar delad tur så måste nog ta en till om ja ska orka med o jobba!!!
  • MajMamman08

Men så roligt med hemliga blinddates Roligt att ni hittade varandra!!

Gud man blir ju hungrig av ert prat om lunch,hihi!!! Tänkte åka o köpa mig en sallad sen innan jobb o en glass,mums första får i år i så fall

• MajMamman08
    Amanda92 skrev 2010-05-06 14:35:36 följande:
    japp vi ska ha en liten i decmeber :}
    GRATTIS O Välkommen!! {#lang_emotions_flower}
  • MajMamman08
    Emelle skrev 2010-05-07 12:36:31 följande:
    Bläää. Vilken skit vecka....Jag har mått såå dåligt alltså. Och det blir inte bättre. Vaknar runt 4 och ligger och är spyfärdig tills man MÅSTE tvinga sig upp och få iväg barn till dagis/fritids/skola. Usch!Sen är det raka vägen tillbaka till sängen och sova bort hela förmiddagen. Dusscha och tvuínga på sig lite kläder och uthärda dagen tills man äntligen får gå och lägga sig igen.Fredag idag, men det känns som det kvittar...nu måste jag laga kyckling filé och nån potatis till och fixa mys och allt....Nä det får nog J ta i idag.I morgon ska vi på dop hela dagen. HUR ska jag fixa det??Nu kanske UVI + penicillinet gör sitt med tröttheten och illamåendet är bedövande för tillfället. Kan inte minnas att jag var så tagen med pojkarna. Men med min dotter...kan det vara en lillasyster på g????MalakiW- Lämnade du morgon urin? Annars kan det missas på sticka. Det är säkert ingen fara med flytningarna, men se till att få ett VUL om du känner att det blir jobbigt. Är ju ett så snbb och lätt undersökning som gör sån skillnad för en själv om man undrar hur det står till där inne. Hade ju själv likadant med min yngsta son,. dock inte i flera veckor. men det var ingen fara alls...Kram
    Du har inte testat postafen dåe?? Finns ju recept fritt på apoteket! Annars finns de medicin mot illamående på recept!
    Det har jag då inte postafen hjälpte mig...visst känner jag av lite illamående ändå,men inte alls så som jag hade innan,nu kan jag leva normalt,vilket inte gick innan knappt! Nackdelen är att jag blivit sååå himla torr i munnen!! säkert nåe biverkning!!!
  • MajMamman08
    TheUnknown skrev 2010-05-07 15:05:07 följande:
    Någon som gått upp nått i vikt än?
    Nepp inte än som tur e! Men har ändå skit svullen mage så de känns som den ska spricka på kvällarna!!! Uppsvälld o ajaj! Större bröst me,hehe!!!
    MalakiW skrev 2010-05-07 20:20:05 följande:
    då har jag en pojke på g - mår inte illa alls..
    Jag mådde illa med min son...så tror mer de e skrönor Vissa stämmer de på,vissa inte!
  • MajMamman08
    Minifer skrev 2010-05-07 21:40:37 följande:
    jag har gått upp typ 2 kilo redan. blö!jag är helt däckad idag, min rygg är som ett dragspel! Sonen håller på att få sin första tand och är jättegnölig på nätterna, så vill inte sova i spjälisen utan hos mig. Och då på tvären så jag ligger som en utochinvänd golfhandke eller något och är helt ihopknycklad mellan maken och bebis. Så ont att det är helt galet! i-landsproblem men gaaaaaaah jag har bara denna helgen på mig att sy en dopklänning, och hur ska det gå när jag inte kan sitta mer än 5 minuter. Speaking of which, måste lägga mig igen =( Malaki, du är addad :)
    Ska ni ha dop Härligt!!
    Ambitisöt o sy en egen dopklänning

Emelle: hoppas att pillrerna hjälper dig,de e hemskt o må illa o inte orka göra nånting

Vad ska man hitta på idag dåe?? Regnar och blåser för fullt här!! Värsta regnstormen,uschen!! Ja ändå skönt när man får vara inne när man mår dåligt!!
    I onsdgas tog vi den första magbilden
  • MajMamman08
    MalakiW skrev 2010-05-08 14:09:12 följande:
    Idag om typ 2 timmar kommer mannens pappa med sambo samt hans farmor och farfar.. De är jättenyfikna och mannens farmor har de senaste åren haft som vana att "råka" lägga handen på min mage och "känna" efter... får se om hon lyckas hålla sig idag. De vet inget än och ska inte heller få veta förrän om två veckor.. hoppas nu att allt går vägen...Och idag är det min första icke-bruna-flytningar-dag (på typ 2 veckor).. Hoppas nu att det håller i sig så jag inte får ngt mer idag och inte mer sen heller..kram!
    Skönt o slippa bruna flytningar då går de ju framåt i varje fall
Svar på tråden December Bebis 2010 :)