Inlägg från: mamma smurfen |Visa alla inlägg
  • mamma smurfen

December Bebis 2010 :)

Momalicious skrev 2010-11-18 13:28:16 följande:
    Men vadå infektionsrisken? Man kör väl för det första inte in smutsiga händer där inne och för det andra så hur sjutton skulle dom kunna kolla hur mycket öppen man är på förlossningen om man inte känner efter? En sak om vattnet har gått men det har det väl inte för dig såvitt jag vet.
    Knas.. 
    MM PRECIS!!!! 
    Fatta att jag blir irriterad på henne, en gammal stofil med anor från 1a världskriget*grrrrr*

Nej vattnet har verkligen inte gått...skulle nog önska att de VA så, då skulle jag ju iaf VETA att jag har bebbe inom 3 dagar*ler*

Funderar i de innerta skrymslerna av min mörka hjärndel om man kanske skulle ringa FL å säga att jag har MASSA känningar, FAST de inte är så...BARA för att jag då skulle bli kollad...men min "snälla" härndel säger att man INTE gör så.....*S* 
  • mamma smurfen
    Momalicious skrev 2010-11-18 13:49:15 följande:
    Ohja! Dessutom hade det varit rätt onödigt med en hinnsvepning om vattnet gått
    Äh, åk in säger jag. Tänk så många som åker in för att dom TROR att det är nåt men det inte är det, då kan ju du åka in för att du faktiskt vill veta hur det ligger till. Som min barnmorska säger "förlossningen är ju till för er".
    Tänk om du faktiskt börjat öppna dig!
    Skrattande
    aaa om jag hade kunnat med så hade jag gjort så...
    men jag är lite "knepig" när de kommer till sånt....vill inte "göra bort mig"å vara FEL ute
    ...utan vara "präktig" å VETA vad som händer å sker...
    (även om jag egentligen SPYR på mig själv, när jag kommer på MIG att vara sådan)

• mamma smurfen
    Momalicious skrev 2010-11-18 14:05:21 följande:
    Haha jag fattar precis, är likadan själv  
    Men hade jag bott så nära som du hade jag lätt åkt dit ändå, bara för att min nyfikenhet slår det andra
    ÅH jag vill ha min bebis snart!
    *S*
    Jag får se vad som händer inatt helt enkelt...
    blir de likadant, eller till å med värre,
    så ska jag allvarligt fundera på att ringa, för att kolla, lovar=)

• mamma smurfen
    ludicrous skrev 2010-11-18 14:01:54 följande:
    Hatar sånna här dagar. Jag har ingen lust till nått. Höfterna gör djävulskt ont, så jag ligger bara i sängen... O sjukt känslig är jag , så jag ägnar dagen åt att gråta. Wiiie.
    Ussa gumman....skickar en stor varm KRAM härifrån till dig.....Nalle

Vissa dagar e bara BAJS ( som mina barn skulle säga)
  • mamma smurfen

Lycka till sarashjärtaNalle 

Härligt att du äntligen ska få passera målsnöret å få hålla  din skatt i famnenSolig

Licebe: GRATTISSkål

• mamma smurfen

Då har man äntligen hamnat i V38, dvs är 37+0 Veckor långt gångenGlad
    Å enligt statistiken så är jag nu i det "veckospann" där flest bebbar kommer ut (38-41)
    Å, återigen, enligt statistiken, så BÖR jag få barn INNAN V40 pga att jag är omföderska....Solig

BULL SHIT säger jag om det!Demon

BARA för att det STATSTISKT sett är på det här sättet, så kommer min Busa inte att komma innan mellandagarna, 2 veckor försenad...det FÖRSTA hon kommer göra är att räcka lååång näsa till mig, vända sig till sin pappa å fliiina .....

(de va iaf va jag drömde skulle hända inatt.....) 

• mamma smurfen
    ÄlskarNova skrev 2010-11-19 10:13:12 följande:
    haha! vilken dröm!
    Min mamma ringde mig för en halvtimme sen och hon hade också haft en sjuk dröm inatt om mig och bebis. Att vi var och hämtade min dotter i skolan och att jag satte mig på en bänk och stönade till lite och plopp så hade lillebror kommit ut! haha! Hon var tvungen att ringa mig för att höra om jag hade några känningar ännu..hihi! 
    Men inga känningar här inte..Obestämd
    *ler* ja drömmar e bra konstigaTungan ute

Får hoppas att din mamma har "modersinstinkter" å känner på sig att de SNART sätter igång för digGlad
  • mamma smurfen
    Emelle skrev 2010-11-22 09:33:20 följande:
    -------------------------------------------------- -------------------------------------------------- ------------------------------------------
    Godmorgon.

Jag har sovit lite bättre inatt, så skönt.
    I natt föddes en liten bebis som eg är beräknad en vecka efter vår. Åååå det blir så verkligt att man snart är där själv, samtidigt som det känns långt kvar för en annan som inte har så mycket tecken egentligen på att det snart är i gång.

Vem tror ni blir nästa i tråden att få bebis...
    Jag gissar på...
    MFJG!
    Jag gissar på Mrs Helgesson

Förutom att gissa på när ni andra ska få era små liv, så sitter jag här å börjar misströsta...längtar så sjukt mycke efter vår lilla Busa nu.....Å ju fler av er som får träffa sina små underverk desto mer lägtar jag=)

Många av er snackar om proppen, men ser inte en tillskrymmelse till den här....
    använder trosskydd, men vet inte om de e väldigt tunna flytningar, urinläkage *bläää isf* eller om de kanske läcker fostervatten....
    Har luktat på de( bläää igen) å känner att de luktar något, me vet inte vad....som...typ koncentrerat havsvatten som vart i en metallbehållare *S* BRA beskrivet eller hur *S* 

Sitter här med morronkaffet å ser snön yra omkring på utsidan, sååååå mysigtGlad 
  • mamma smurfen
    3 barns mamma84 skrev 2010-11-22 10:04:59 följande:
    Godmorgon eller ja jag var uppe redan kl 8
    Inatt eller ja nu i många dagar drömmer jag om Tillväxtultraljud hela tiden om han vikt skattning.
    Varje dröm blir han bara större och större inatt var han redan 5 kg !! herregud och kännslan blir bara värre o värre hur kommer detta att gå undrar jag då ?
    jag vet att han är mer än 4 kg redan ca 4,500g men ja jag får bara tänka posetift och njuta av den sista veckan och se om han kommer ut om 8 dagar.
    Men jag kan lova jag är inte redo alls
    Igår tog till och med sambon lilla syster upp något jag försökt att fötränga bort Gråtermitt liv som stod i spel när sonen kom till väden.
    ååh var hon tvungen !!!
    Ussa....skickar en kram till dig....
    VET att de inte är lätt att sluta täka på något sådant som du gått igenom, men försök...för din bebbes skull, å för DIN skull oxå givetvis....Du ska ju snart på TUL...försök att ta ett steg itaget å koncentrera dig på det, så kanske de går bättre?
    Å tar någon annan upp det som HAR hänt, så be dom prata om något annat, säg bar att det är för jobbigt att tala om det nu!

KRAM

• mamma smurfen
    3 barns mamma84 skrev 2010-11-22 12:44:27 följande:
    Ego: vad är det för dag idag
    är född 19841122 hahahaha
    SkålTungan ute
    GRATTIS
Svar på tråden December Bebis 2010 :)