Inlägg från: mamma smurfen |Visa alla inlägg
  • mamma smurfen

December Bebis 2010 :)

Morron=)

Här händer de ingenting ....klarar knappt av att gå 50 meter ens...
    Följde med sambon igår för att snabbhandla (ville komma utanför dörren iaf för några minuter) 
    Ångrade de bittert bara några minuter efter att vi traskat omkring där...
    mina fogar har nu gett upp HELT..klarade nästan inte av att gå runt i den affären alls, när vi var klara å stog i kön vid kassan, så fick jag så ont så jag fick sätta mig på en stol jämte kassan...flera glodde på mig*S* tror de förväntade sig att jag skulle "pluppa bebbe" där å då*S*
    Stackars sambon som inte visste vilket ben han skulle stå på..hjälpa mig...ELLER fixa med varornaGlad 
    Väl hemkommna så blev det soffan för min del å älsklingen fick fixa käk till oss, för jag KUNDE helt enkelt inte resa mig.

Ska till BM idag...hoppas att SF måttet har ändrats, har haft 34 nu 2 ggr i rad, är det oförändrat även idag så får jag troligtvis göra ett TUL, för man "får" inte ha samma mått 3 gånger på rad sa hon sist,
    ska dit halv 12. 

Emelle:  du får komma hit till GBG istället, å slipper du regnet, för här SNÖAR det=)
    har vi tur här...Så stannar snön över helgen så man får en vit 1a advent...hade vart sååå mysigt=) 

• mamma smurfen
    ÄlskarNova skrev 2010-11-23 08:56:45 följande:
    KUL morgon..NOT! Demon
    Vi har översvämmning i källaren!! Suck suck...har regnat som FAN inatt här och det fortsätter...kommunens telefon är upptagen hela tiden och andra som kan hjälpa så sambon gav upp och åkte bort till bygghandeln och köpte en egen dränkbar pump så nu håller sambo+bror på därnere.. 
    Vi som har nydränerat runt om huset..men det verkar som det åkt ner i källartrappen och in. Brunnen vid trappen kan inte ta emot ngt vatten ser det ut som.

Och jag känner mig alldeles darrig och har hjärtklappning idag..trots yougurt, macka och saft så blodsockret borde ju vara uppe. Vad mer kan det va?  Eller blev jag bara stressad av detta tro?
    FYSATAN!!!! 
    Lider med dig... inge roligt at vakna till sånt, hoppas att de får bort de värsta vattnet iaf...har ni kontaktat ert försäkringsbolag å fotat hur de ser ut? om inte, GÖR DET, bildbevis e de bästa man kan ha, så blir de inge snack om det iaf menar jag.

Ang darrigheten så kan de ju vara det som hänt som gör det...lägg dig ner en stund, om du kan, å försök vila...går de inte över så ring sjukvårdsupplysningen, för säkerhets skull menar jag.
  • mamma smurfen
    ÄlskarNova skrev 2010-11-23 09:06:41 följande:
    Jag har fotat ja, hoppas det syns på bilderna hur det verkligen ser ut. Tog även ett kort med en linjal i vattnet. hmm.. Vi har inte ringt försäkringsbolaget än, kanske bör göra det? 
    Suck alltså..vi som har halvinredd källare och badrum/tvättstuga därnere.

Ja, jag ska sitta ett tag här i soffan och ta det lugnt nu. Är så otäckt när hjärtat rusar och man darrar.  
    Bra med foto å linjal, å orkar du så ring Försäkringsbolaget, men FÖRST så ska du ta hand om DIG SJÄLV!

Bra att du tar de lugnt , kanske ska ta ett glas vatten å dricka? 
    Får oxå sådannadär hjärtklappningar ibland, å blir darrig i hela kroppen, så de "surrar" överallt typ....
    Jag har fått för mig att det beror på att bebbe tar sådan plats , så jag inte får imig tillräkligt med luft när jag andas, å är man då uppjagad/stressad, så andas man ju med "lättare andetag"
    Men det är ju MIN teori, inget "vetenskapligt belägg" i det. 
  • mamma smurfen
    Emelle skrev 2010-11-23 09:10:33 följande:
    Och OM inte SF måttet ändrat sig så får du ju se bebis igen...och det är väl mysigt i sig...:)
    Vet hur det känns det där med att man knappt kan ta sig utanför dörren.
    Skulle åka till stallet och SITTA och titta när äldsta red i en timma igår med fick åka hem innan hon var klar för jag var svimfärdig...BLÄ!!
    Vit advent vore MYS, men här lär det nog bara bli en djävligt blöt en
    Av någon annledning får jag en kännsla av att du är en person med "mottot" att bägaren är halv FULL å inte TOMFlört

Ja, vore inte FEL att få en tjuvtitt till på min lila Busa=)

Fast...tja ...kan ju inte låta bli att oroa mig heller,
    för om måttet e samma som de andra ggrna,
    innebär ju de att hon inte växer som hon ska..å DET vill jag ju INTE,
    hellre STOR bebbe än för liten! 
  • mamma smurfen
    Emelle skrev 2010-11-23 09:24:05 följande:
    Haha, jo det stämmer kanske

Och det kan ju vara andra anl. till att SF måttet stananr upp, det gjorde ju mitt med i vå veckor och sen brakade det ju på med 3 cm till tredje ggn... Men vatten mängd osv är väl en sak som kan göra att det stannar upp nu i slutet även om bebis växer som hon ska!!
    Får hoppas de är som de va med dig då*ler* att kurvan tar ett "skutt" upp idag=)

Ang vattnet...har funderat några dagar nu om jag kanske inte läcker lite, typ en dl om dagen eller så....använder mig ju av trosskydd, men de går igenom det, å luktar..typ hav, med inslag av metall, helt färglöst.....
    Fast jag inbillar mig säkert bara för att jag såååå gärna vill ha just den HÄR biten av graviditeten bortgjord...vill pussa å lukta på min bebbe nu, inte bära omkring på en ENORM mage 
  • mamma smurfen
    Ebebis08 skrev 2010-11-23 09:37:22 följande:
    Hej på er!

Jag gjorde en vurpa på väg med dottern till dagis. Nu sitter jag och funderar om detta kan vara farligt. Jag landade på nedre delen av ryggen, fick inge vidare ont men känner mig ändå lite smått orolig.

Är det nån som vet om det kan vara farligt?

pyret är beräknat till den 29 december
    Hej=)

Känner du din bebbe "rumla runt" där inne, isf e de nog ingen fara, du landa ju på rygg,
    annars e du orolig så ring förlossningen, bättre å kolla upp än å vara orolig! 
  • mamma smurfen
    MFJG skrev 2010-11-23 10:33:03 följande:
    Jag har molvärk i ryggen fortfarande. Sen har jag FRUKTANSVÄRT ont i fogen fram. Det är riktigt illa och har varit det sen inatt. Tyck synd om mig? Någon mer som har som jag?
    Tycker oxå synd om dig,
    känner oxå av framfogen mer nu än innan...kan det bero på att bebbe fixerat sig kanske?
  • mamma smurfen
    MFJG skrev 2010-11-23 11:06:05 följande:
    Skönt att jag inte är ensam om detta. Tycker synd om oss allihopa!
    Nalle
  • mamma smurfen

Hej, sitter just nu på östra, antenantal å väntat på min tur. Råkade nämna för VM att jag kanske läcker vatten, så hon tyckte vi skulle kolla upp det, på en gång... hör av mig när jag vet mer

Svar på tråden December Bebis 2010 :)