Inlägg från: Trollungarnasmamma |Visa alla inlägg
  • Trollungarnasmamma

December Bebis 2010 :)

Idag är vi alla hemma mys, ska plugga lite nu bara medans de är ute!

Har sovit dåligt nu i två nätter, jobbigt...ligger & vrider & vänder på mej...funderar på vår ekonomi, den är inte på topp nu för jag har inte fått jobba så mycket som jag måste osv...
    Jag kan bli så stressad av sånt!!!!! usch....ska prata med min man sen om detta, han brukar lugna mej....

Kanon väder när vi steg upp idag, men nu börjar det komma stora gråa moln men än skiner solen

kram på er

~*~♥~*~ Nova-06, Elliot-09, Bebis-Dec 10 ~*~♥~*~
  • Trollungarnasmamma
    s89 skrev 2010-06-15 11:39:14 följande:
    Lycka till med pluggandet o hoppas att ekonomin löser sig,..,Glad
    Kram!
    Tack gumman
  • Trollungarnasmamma
    Karttikeya skrev 2010-06-15 14:14:15 följande:
    Det där med ekonomi är inte roligt... Vi har det tufft vi också eftersom jag bara fick halvt studiebidrag i slutet på maj och lite skattåterbäring nu i juni.. Julilönen blir inte heller så stor, usch! Rynkar på näsan
    Ne det tar på krafterna tyvärr gaaahhh....
    Momalicious skrev 2010-06-15 14:40:36 följande:
    Usch då! Hoppas mannen lugnar dig. Vissa karlar är bra på det!

Gud jag hinner inte med. Skumläst igenom snabbt bara. Jag har försökt ringa arbetsförmedlingen (det går bara om man vet VEM man ska prata med) och sen försökte jag logga in på arbetsförmedlingens hemsida för att skriva in mig online men då har jag glömt mitt användarnamn eftersom jag inte använt mitt konto på så länge och man måste ha det för att få ett nytt lösenord. Ja, så jag sitter lite i skiten just nu. Hoppas supporten kan hjälpa mig med det, annars får jag åka ner till arbetsförmedlingen, som ligger en BRA bit härifrån, för att få ett nytt lösenord och få reda på mitt användarnamn, sen skriva in mig online och sen förhoppningsvis kunna skriva in mig "på riktigt" samma dag. Guuud.

Skolan har dessutom gjort fel och skickat ett samlat betygsdokument när jag ska ha ett slutbetyg och idag var skolavslutning för de årskullar som inte tog studenten iår vilket betyder att lärarna snart inte kommer vara på skolan vilket betyder att jag inte vet om det blir löst innan hösten. MORR. Har väl inte jättestor lust att springa där och ha mig i höst när jag är stor och tung.

Så ALLT går bra för mig just nu ;) Nu ska jag göra mig lite fin innan mannen kommer hem, idag har vi varit tillsammans i hela 9 månader. Låter sjukt lite, känns myyycket längre. Kanske för att vi bott ihop hela den tiden ;) Nej, göra mig i ordning och sen skala räkor! 
    Han är kanon på det.....Älskar honom så mycketHjärta

Nästa vecka ska jag med besöka arbetsförmedlingen för att hoppas på att få stämpla upp det jag inte får jobba den första sommar perioden...e juh så mycket papper hit & dit!!!!

Ha så mys ikväll!!!!
    Utomlands skrev 2010-06-15 16:13:07 följande:
    Om ett par timmar ska jag till Gyn.

Har haft konstigt ont i magen/tarmarna/kissblâsan de senaste dagarna och sâ där trött som man var i v8... ja jag kan inte beskriva det sâ bra.
    Just nu känner jag mest som att där är gaser som inte vill komma ut,sen tre daga tillbaka, men samtidigt springer jag och kissar mer än vanligt... skumt + att i morse fick jag som ett hugg i vänster sida av magen inte där bebisen är den är pà höger sida. Tror inte det är nâgot farligt men i alla falll, om det är urinvägsinfektion sâ vad jag har förstâtt Är det viktigt att behandla det snabbt under graviditeten.

Nâgon som känner igen sej?
    Hör av dej snart!!!!
    empans skrev 2010-06-15 16:29:18 följande:
    Halloj alla härliga mammor och blivande sådana!

Har ju varit rätt försiktig med att berätta för omvärlden att jag är gravid. Igår fick vi en leverans av en massa varor till jobbet. Jag bad killen som kom med grejerna bära in dem och ställa dem på ett speciellt ställe för att jag inte orkade flytta på dem sen (de var stooora lådor) eftersom jag har problem med lederna. Då säger karln "foglossning eller?". Jag blev helt paff.. "Öhh nej verkligen inte" fick jag fram. "Vad är det där då?" kontrade han och pekade leendes på min mage. VA?!? Trodde inte det syntes så mycket... Suck. Kunde inte göra annat än skratta.. Jag har ju inte ens berättat på jobbet än men de börjar nog fatta, vankar som en anka för att jag har så ont i höfterna. Lite vågat av honom i alla fall tycker ni inte? 

De ringde idag från sjukhuset ang provsvaren från vårt KUBtest. 1/20 000 för downs resp 1/17 900 för någon annan trisomi. Gick inte att få mycket bättre värden sa hon. 

Kram på er tjejer!
    Må gott! 
    Hahahahaha lite roligt
    På mitt andra jobb har jag inte heller berättat, nu har jag varit där i 2 dagar utan arbetskläder & de har lyckats missa det, trots att det inte går, men jag har hållt saker framför magen

Kanon med värderna me!!!
  • Trollungarnasmamma
    MalakiW skrev 2010-06-15 23:49:01 följande:
    Försöker att ha läget under kontroll :). Så länge jag känner att jag "gör" ngt åt det och inte bara hopplöst väntar känns det bättre.

kram!
    Vad skönt

kraam
  • Trollungarnasmamma

åhhhh underbara sommar idag & jag måste plugga lite
    ska göra det nu så man kan njuta sen!!!

Ska kanske skicka iväg mannen & köpa god fika?

kram på er

• Trollungarnasmamma
    Emelle skrev 2010-06-16 10:36:29 följande:
    Hej!
    Orkar inte läsa ikapp nu. Ligger i maginfluensa. Fyyy fan. Började direkt efter vi varit på NUPP:et.
    Fyyy!
    Återkommer när kraft finns...
    Neeeeeeej din stackare!!!!!!
  • Trollungarnasmamma
    Momalicious skrev 2010-06-16 14:01:12 följande:
    Ja, det är SÅ tråkigt. Jag trodde jag skulle bli galen förut när jag skrev in mig online som man numera måste göra. Puh. Sidan laddade om HELA tiden så jag fick ryck. Precis när jag var nästan färdig kom en felkod men det löste sig. Höll på att slita av mig håret haha.

Vi hade det jättemysigt, tack! :) 
    Jaha måste man? Ska jag med göra de? Fast nästa vecka har jag jobb vet jag nu, så jag får väl vänta lite & se vad tiden utvisar....
    Momalicious skrev 2010-06-16 14:06:19 följande:
    MEN STACKARE! Det som är så hemskt. Uäh! Tycker så synd om dig!
    skogsbollen skrev 2010-06-16 08:24:27 följande:
    Dumma lilla mig!
    Nu, i väntan på KUB-resultatsvar, efter ett NUPP som såg bra ut med en liten nackspalt, så sitter jag såklart och läser allt jag kommer över om KUB här på FL. Å vad hittar jag? Jo, givetvis en massa tjejer som haft fina NUPP-resultat, men där blodprovet dragit ner resultatet nåt enormt. Sånt gör mig så orolig nu. Förvisso så visade det sig att många av dessa tjejer fick bra resultat på fostervattenprov...  Dumt måla fan på väggen i förskott, jag vet, men sån är jag :/

Är det nån mer än jag som känner av "falsk ichias"? Jag har dö-ont i ena skinkan, men förhoppningsvis går det över. Hade samma under förra grav.
    Man har ju en tendens att göra det tyvärr Det slutar alltid med att man är mer orolig än man var från början, ibland kanske man inte ens var orolig. Det är det dumma med FL ibland. 

Jag har riktig ischias som jag haft sen v 6 kanske. Dock börjar det bli bättre nu men AJ AJ AJ vad det gör ont.Ja det är SÅ härligt! Har varit så förbannad hela dagen över att jag varit tvungen att vika tvätt och ringa samtal och sånt. Bara velat vara ute! NU ska jag ta en promenad ner till stranden och lägga mig i solen en stund.

Ja det är surt e de, blev du nått brun?
  • Trollungarnasmamma

Vi spelade in bebis hjärtljud i torsdags

Är bara inne en snabbis, måste hoppa i säng nu, ska jobba imon, läääänge, men sen e jag nog ledig tills på måndag som det ser ut nu...så jag står ut....har inte jobbat nått i veckan heller....

Idag e första dagen på nästan en vecka jag inte har huvudvärk...jag har druckit mycket vatten....e kanske det jag får göra då....

Idag började vi titta på vagn, de vi hittade var sålda, men vi har tid på oss att hitta ett pangpris!!!

nehe natti natti

• Trollungarnasmamma

Ensammamma: Hoppas det ger med sej för dej...inget kul annars....

Jag kommer göra mitt RUL i v 19, 18 hela veckor....snart dax 

Idag är jag trött....har juh en tendens att vakna vid 5, sen svårt att somna om...skit e de...nån mer som vaknar tidigt?? Jobbat rätt länge idag med & sen värme på de...så ska fika lite nu sen blir det sängen...ska jobba imon me...sen är det heeeelg Me like!!!

Många som känner bebis kul....

• Trollungarnasmamma

God kväll alla!!!

Har varit lite extra trött de sista dagarna...
    Helgen har varit fullspäckad med lite lek, middag & mys...Kikade även jag lite på bröllopet igår Men jag har min egna prins Daniel & jag var hans prinsessa Men lite sugen på stort bröllop blir man, men samtidigt har vi inte råd med det nu & det hade varit trevligt att genomföra det snart så man får väl prioritera lite Man kan juh förnya sina löften

Ang sex så är även här lusten borta Lite trist e de....speciellt för sambon Gnäller era mycket för det?

Fyndade lite bebis kläder idag Ett rött adidas set & ett puma set sambon är galen i såna kläder...

Nehe, nu funderar jag på en dusch kanske....

ska ta kort på magen idag med!
    15+6 idag...har en radda bilder som jag inte lagt upp än

Svar på tråden December Bebis 2010 :)