Inlägg från: Trollungarnasmamma |Visa alla inlägg
  • Trollungarnasmamma

December Bebis 2010 :)

linasmama skrev 2010-06-09 20:42:06 följande:
    Vad roligt för alla er som fått se era små bebisar. Är sååå avis, jag vill med ju!

Jag har berättat för chefs assistenten igår att jag ska jobba fram till 1 Nov och sen vara hemma och få barn och så. Hon blev överlycklig och tyckte det var så roligt. Sen vet några av mina jobbarkompisar om det och alla är lika glada Vi har två chefer nu, är så stort distrikt, och har haft de i ett par månader bara så känns så konstigt att berätta för de. Är bara timvikarie så är nervös att inte få vara kvar.. 

Mitt illamående är hemskt, hade jag inte varit så himla envis så hade jag inte klarat av att jobba. Mår illa hela fm tills jag ätit lunch och varit uppe några timmar
    Jag är med timvikarie & mina kollegor vet, men jag har inte sagt nått till chefen och kommer inte göra tror jag inte...så länge jag orkar jobba så vill jag jobba....

Äter du några tabletter för illamåendet?
    Stoce skrev 2010-06-09 20:46:16 följande:
    Oro igen!!! Kom precis ut en stor klump med blod... ringde bb/gyn som tyckte att jag skulle avvakta. Jag beställer INTE vagn nu... det får allt vänta. Ffår man aldrig slappna av?! Gråter
    Nej men gumman
    Massa kramar såklart Hjärta Håller tummarna, ring igen annars....
    Marremia skrev 2010-06-09 22:03:12 följande:
    Så har jag äntligen fått se bebisen på kub testet. Så härligt det var när jag såg att hjärtat slog och att se den röra sig. Det börjar kännas mer verkligt nu.

Vi hade tänkt börja berätta för släkt och vänner nu men jag väntar med jobbet ett tag till. Det är perfekt med tunikor iallafall än så länge.  Enligt danska regler behöver jag informera arbetsgivaren senast 3 månader innan beräknad förlossning vilket skulle betyda 18 Sept. Hur länge tror ni att det går att vänta med att berätta för jobbet? Jag hoppas iallafall att jag kan vänta ett tag till.

Kram
    Varför vill du inte berätta för jobbet?
    ~*~♥~*~ Nova-06, Elliot-09, Bebis-Dec 10 ~*~♥~*~
  • Trollungarnasmamma

Hemma från jobbet, ska plugga lite nu innan sängen...är rätt trött faktiskt...

Ang vagnar vill jag egentligen ha en ny syskonvagn från babyproffsen, men vi har nog inte råd med det, så vi letar begagnad....

Ang kön så har jag nu en av varje så nu kan jag få en tjej till tycker jag min sambo vill ha pojke så vi får se vem som har rätt...jag tror det är en liten tjej i magen....

• Trollungarnasmamma
    linasmama skrev 2010-06-09 22:53:46 följande:
    Okej, måste man inte berätta för chefen? Jag gick i skolan när jag fick min dotter så har inte så stor koll på sånt.

Nej min BM tyckte jag skulle äta regelbundet och hålla blodsockret jämt så skulle jag inte må illa, det fungerade till och från tills förra veckan ungefär. Nu kan jag inte göra något alls för att det ska bli bättre. Kanske skulle köpt något och provat. Finns det receptfritt?
    ne det tror jag verkligen inte du måste...inte om du klarar av dina arb uppgifter & det inte är någon dålig arbetsmiljö för dej ele barnet...

Ja Postafen finns receptfritt...funkar hyffsat på mej....
  • Trollungarnasmamma
    linasmama skrev 2010-06-09 22:58:31 följande:
    Okej, men jag kommer inte kunna klara alla uppgifter länge till. Att dammsuga är nästan helt omöjligt för mig pga ont i ryggen.

läste om de på fass nu och jag kan inte äta dem, de innehåller laktos  
    ojdå Då måste arbetsgivaren ge dej andra arbetsuppgifter, fast i våra fall lär de sluta ringa oss ist....sjukskriven blir du nog inte tyvärr

aj då!
    Men ring din BM så kanske hon kan skriva ut några....
  • Trollungarnasmamma
    Momalicious skrev 2010-06-10 00:03:47 följande:
    Hej kära kvinnor! Ni skriver så jag inte hinner med. 
    Har inte hunnit läsa ikapp, satte mig här snabbt innan det är dags för sömn bara. 

Måste bara berätta lite om min man. Idag skulle svärisarna komma på kaffe vid åtta-tiden och vår lägenhet såg ut som en krigszon. Jag mådde så illa så han sa till mig att lägga mig och vila lite. Vaknade två timmar senare, när han väckte mig. Hela lägenheten var totalstädad och skinande ren. Åh så lycklig jag blev. Sen lagade han lasagne också. Visst är det härligt? Han är en riktigt fantastisk ha-vid-sin-sida-alltid-men-särskilt-under-en-gravi ditet-sambo. 

Svärisarna tyckte också det var lustigt hur stor min mage blivit. Jag har inte tänkt på det så mkt, använder nästan bara leggings och det märks inte direkt när man växer.. Men kul att det syns redan. Dock blir jag lite nervös att det ska vara fler än en, då det går i släkten lite ;)

Godnatt sötnosar!
    Underbar man!!
    Jag har en liknande Men det var länge sen nu jag blev riktigt bortskämd Men igår när jag vaknade så stod det en bukett syrener på bordet & luktade gott...
    Såna små grejer gör han ofta, ihelgen ska han få laga mat för det mesta
    Städningen kanske vi hjälps åt med, mår juh bra nu så då tycker jag vi kan hjälpas åt, men visst är det skönt när de finns där & förstår vad de ska göra 

Stoce skrev 2010-06-10 09:06:07 följande:
    Tack alla som skrivit {#emotions_dlg.flower} Det känns faktiskt aningen lugnare idag, har hunnit tänka igenom det och det kommer inte mera blod. Har heller inte ont.

..... (ringer BM)

Bm säger också att det låter högst troligt att det är resterna av blödningen i lördags.  Att det har legat och samlats och koagulerat och sedan kommit ut med en flytning. Stickningarna jag har säger hon kan bero på någon nerv som ligger i kläm, eller ligamenten på höger sida som tänjer sig eftersom allt såg bra ut med bebis på UL. Ingen anledning till oro, då jag inte blöder något mer. Bebisen tar inte skada av stickningarna. Otroligt lugnande besked!

Ska ändå ta det lugnt hela denna vecka, ledig från jobbet idag då jag var på dans till orkester med mina söta 9:or en kväll. De fick lära sig dansa bugg, vals och foxtrot inför grundalbalen som är ikväll. Då ska jag svira om och gå och fälla en tår över hur fina de är, och så har de bjudit med mig att komma och äta med dem på balen. Ska bli skoj, har varit deras mentor sedan de gick i 7:an, så det är rätt sorgligt att släppa iväg dem imorgon då vi har skolavslutning. Mitt första gäng - har jobbat som lärare i 3,5 år nu...
    Bra att du är lugnare....& bra att du ska ta det lugnt, bättre att lyssna på kroppen...

OJ det är nog speciellt, man få juh en speciell kontakt med sin mentor under 3 års tid!
    MajMamman08 skrev 2010-06-10 09:13:22 följande:
    'E med bara timvikarie, fått ett "vik" så jag vet schema osv,och går för en annan personal som är sjukskriven, men det är inte reggat som ett vanligt vik då jag inte e så högt på LAS listan än,men de ville behålla mig så de gjorde en fuling! Men snart går ja på sommarviket istället. Vet att jag har vik tills den jag går för kommer tillbaka o de e i sep.Men sen?? E skit orolig o vill inte jobbet ska veta än,pga av att jag e så rädd o inte få gå kvar på de där viket för att jag e gravid osv. Chefen e skit knäpp mot gravida!!! Känns som om man tassar på tå lixom för o vara kvar,hehe!
    Skönt att du fått ett vik, hatar att aldrig veta hur man jobbar & kan inte planera osv....Får min chef reda på att jag är gravid kommer jag inte få ett vik, svårt att få det någon annanstans med tror jag....suck suck....men oftast har det alltid ordnat sej så det får man hoppas på!
  • Trollungarnasmamma

Wiiiiiie, vid 12.40 ska vi få lyssna på vår bebis ska bli så mys att få höra de fina hjärtljuden igen...

Ska plugga lite nu innan lunch, BM & jobb. Ska jobba på ett ställe jag inte varit på på evigheter, får se hur det går.

Vart tog sommaren vägen??

kraaam

• Trollungarnasmamma
    MajMamman08 skrev 2010-06-10 12:00:57 följande:
    Åh så mys med hjärtljud! undra om vi får lyssna på våran bebis med den 16 då vi ska till BM. Tänkte spela in ljudet....sådant ljud kan man ju aldrig lyssna sig mätt på
    Filmade även lite på NUPPet vi gjorde!
    Ja roligt med vik men de värsta e att de inte klassas som ett riktigt vik osv,så ja kommer inte få gå på havandeskap på de
    får ni nog Ne verkligen inte, lika lugnande & vackert varje gång!

Ajdå, det var en nackdel med fulingen då

Vet iaf att jag får samma mammapenning som med sonen...skönt de iaf....
  • Trollungarnasmamma

hahaha herregud vad gravid man är, blev rätt irriterad nyss för såsen till köttfärslimpan & potatisen var slut grrrrr, & sambon sa inget & jag hann inte göra ny!!!

Tur det fanns potatismos

Nu ska jag iväg till BM!!!

hej hej

• Trollungarnasmamma
    Momalicious skrev 2010-06-10 12:16:00 följande:
    Nu har jag hunnit läsa lite ikapp, vad härligt med ett lugnande besked! Inte haft någon blödning (än) och förstår att det måste vara helt sjukt hemskt. Burr. Kram!
    MajMamman08 skrev 2010-06-10 09:08:36 följande:
    Vilken underbar man du har De vet hur man ska göra en kvinna glad,hihi!!
    Min SAmbo lagar all mat här hemma för jag orkar inte...han e så söt!!!

Angående VUL osv är det jätte olika beroende på vart man bor i vilken kommun. Tror alltid att man ska få ett läkarbesök i varje fall,men alla e inte berättigade något VUL.
    Där jag bor får man endast RUL om de inte skulle visa sig att man behövde VUL/UL tidigare. Så hör me din bm hur de gör i eran kommun,annars boka ett privat!!
    Du har alltid så bra svar, man blir alltid så glad när du skriver hihi! Ja, jag missade såklart bm's telefontid idag. Orka att ha olika varje dag! Får skriva en lapp med telefontiderna så jag har koll på det Ska ringa imorgon i vart fall och då får jag väl svar. Annars bokar vi lätt privat, alldeles för nyfiken för att vänta!Ja eller hur! Han brukar skämma bort mig rätt mycket med små vardagsgrejer men även större, men blir alltid lika glad varje gång Jag mår riktigt kasst men jag stökar i alla fall inte ner, så det är väl bra när jag inte orkar diska haha.
    NhjärtaD skrev 2010-06-10 10:18:27 följande:
    Wiiiiiie, vid 12.40 ska vi få lyssna på vår bebis ska bli så mys att få höra de fina hjärtljuden igen...

Ska plugga lite nu innan lunch, BM & jobb. Ska jobba på ett ställe jag inte varit på på evigheter, får se hur det går.

Vart tog sommaren vägen??

kraaam
     Åh, vad härligt! Vill också. Även om jag mår illa och brösten blivit massiva (!) och magen blivit rund så kan jag ändå inte fatta att jag är gravid. Hur lång tid ska det ta egentligen? Men gud så härligt, längtar tills jag får göra hjärtljud. Hur långt gången är du?

Det där med sommaren funderar jag också på. Fast jag lider inte så mycket av att det är molnigt. Är ju ändå bara inne och mår illa  
    Fast ibland så undrar jag vad han tänker med, för bara för att jag mår bättre så behöver jag inte bli bortskämd ele? Tycker jag gör mer än honom nu hemma, men men han finns här hemma iaf, även om man måste gnälla ibland

Ne, jag förstår väl nu för det mesta, men ändå inte
    Men det det slog ett stark hjärta på 152 där inne idag & jag är i v 14+3 idag.

hahaa ne då är det bra väder för din del, jag blir mycket piggare & gladare med sommar! Men det verkar bli bättre på lördag, söndag....
  • Trollungarnasmamma
    Emelle skrev 2010-06-10 13:48:57 följande:

Stoce-
    Stackare!! Hoppas bara det var gammal koagulerat blod från senaste blödningen. Jobbigt det måste vara *kram*

NhjärtaD, Mamalicious (och ni andra med scyssta män )
    Vad gjorde man utan dom när man är som man är... Har också en riktig pärla här hemma!

Majmamman-
    Gud vad tråkigt det är att vara vikarie och särskilt i kummunen med deras jävla LAS listor. Blä!! Är du säker på att viket du går på kommer tillbaka i September?

Fast jag tror inte min förstår ändå hur man mått osv, men han gör sitt bästa, sen ibland kan han tänka, ele ne han tänker nog inte när han gör nått
    Emelle skrev 2010-06-10 13:58:58 följande:
    12 passerade veckor nu!! Wihooo!! Skrattande
    Skönt!!
    Kan ju gå fel nu med men ett mål på vägen är det ju allt!

Lagar ris, quornfilé och currysås. Tänker äta det och läsa nya MAMA som kom med posten och Amelia gravid  innan det är dags att gå till dotterns skola för öppet hus i em.
    man få ta vara på de små stunderna... Om precis en vecka är det sommarlov och då är det ju fullt hus här med barn och kompisar i 8 veckor så nu kommer en hektiskt tid snart!! Men härlig!

Snart semester ju...vilekt jag gläds åt mer än någonsin för idag fick jag veta att jag får behålla min tjänst!!! Skål
    Kan säga tt jag drog en lättnadens suck och kan verkligen se fram mot att vraa ledig och ha ett jobb att komma tillbaka till. Jäkla neskärningar!!
    Vi ska till Stockholm en långweeknd. Till Karlskrona och sen ska vi ha min mammas hus en vecka (stort på landet med massa härlig skog, nära både hav och med egen pool) där ska vi vara med 2 familjer till och bada softa och åkta över till Öland för djurpak och shopping, ta en dag i Kalmar och abra ta det lugnt!! Ska bli sååå skönt!!

Vad gör ni på er semester??
    Men gud vilket kanon inlägg med glada besked grattis grattis!!!

Vi var på Ölands djurpark i helgen

På semestern ska vi till Öland, Astrid Lindgrens värld & nått ställe till vi inte spikat...& så ska vi förstås försöka njuta!!!!
    linasmama skrev 2010-06-10 17:30:47 följande:
    Nej det är ju tyvärr det som är risken, men funderar att prata med samordnarna och fråga om jag inte kan slippa att städa, jag kan ju göra allt annat. Det borde inte vara ett problem för så gjorde de med en annan tjej förut. Får hålla tummarna.. Vi får sms, de slutade med att ringa för 1½ år sen

Jag får nog göra det, Det borde ju finnas några, glömde ringa idag däremot.. 
    Ja har de gjort så med en innan så....
    hahahah okej, från ett ställe messar de ibland, men oftast ringer dem.
    Mopplis skrev 2010-06-10 19:11:05 följande:
    Okej, nu har jag internet igen!!!

Tjoho.. så, vad har hänt? summera det mest spännande :)
    Hahaha den blir svår
Svar på tråden December Bebis 2010 :)