Inlägg från: Trollungarnasmamma |Visa alla inlägg
  • Trollungarnasmamma

December Bebis 2010 :)

linasmama skrev 2010-06-20 22:53:05 följande:
    Hur länge har ni varit tsm? Vi vill också gifta oss men inte än, ska vara ihop i några år till först..

Nej min sambo klagar inte fast vi aldrig har sex, han har accepterat att det är så. Även om jag skulle vilja så kan jag inte pga min värk.. 

Vi har samma bf har jag kommit fram till, bättre sent än aldrig . Är också i 15+6 idag! 
    1,5 år snart, men har kännt varann i lite mer än 7 år så vi känner oss mer än redo. Har alltid haft känslor för varann långt där inne

Vad snäll han är, skönt att bli respekterad, min sambo har lugnat sej lite, men jag vågar knappt röra honom för då tror han vi ska ha sex, så gnäller han sen att jag inte ger honom någon närhet...hmmmm....

Spännande för oss, får se om det stämmer efter RUL med .
    Emmaslemma02 skrev 2010-06-21 00:28:45 följande:
    Hej.
    Här har vi en till som har bf  i december, den 22e :)

Jag blev gravid med spiral men är lika glad för de :)
    Min son på snart 2år blev jag gravid med p-piller :p

Är snart i vecka 15. på onsdag för att vara exakt :D Har redan känt lite smått kittlande/bubblande eller hur man nu ska förklara de :p längtar tills det känns ordentligt :d fler som redan känner bebisen?
    Välkommen
    Ojdå, emot alla odds bebisar

Vi är endel som börjar känna bebis, men samtidigt väntar man på det där "riktiga" så man är säkert på att det är bebis!!
    TheUnknown skrev 2010-06-21 09:14:45 följande:
    Vi pratade igår. Han har gett upp, är arg, och " inte redo att försöka än".. Hur länge ska jag vänta tycker han..? Han flyttar hem till en kompis... En tjej, den tjejen jag är " rädd" för, ser som ett hot... Jag e leeeedseeen
    Herregud...vet inte vad jag ska säga....

Men ang om du klarar av bebis + en femåring så gör du det garanterat, det är bara nått man gör....jag klarade av en 2 åring & bebis ensam så de fixar du.....

Men ja resten vet jag inte....är han verkligen ditt hjärta? Betyder han allt för dej, ja då kanske du får ge honom tid...om det nu är det han behöver....
    Svårt att ge råd så här...
    Emelle skrev 2010-06-21 11:13:15 följande:
    Ååå vad härligt det lät! Vill också åka på en weeknd någonstan , shoppa och ha lite kul
    MajMamman08 skrev 2010-06-20 21:16:47 följande:
    EMELLE!
    Bokade ni tid via nätet??
    När ska ni göra de??
    och bokade ni tillväxt+ 3D? 1500kr?

Hoppas de nu finns tider....stod man skulle va v 24 +??
    Ja vi bokade via nätet. 3D för 1500:-
    Tog en tid efter vårt RUL (får vi veta könet där åker vi inte) tror tiden var i Augusti någon ggn.
    Har en kompis som var förra veckan i v 21+ och gjorde ett vanligt UL för 900:- fick film massor av bilder och fick veta kön och jättegenom gång av bebis så ett "vanligt" UL där är jättemycket bättre än här. Tydligare och bättre maskiner osv. Kan vara värt om man inte vill lägga så mycket pengar som 1500:-Åååå vi vill också gifta oss. Hur mycket vi än räknar och räknar så blir det sååå dyrt ju! Nu vill jag vänta tills bebisen kommer och jag blir normal i kroppen igen så tidigast nästa sommar...men då borde man ju börja planera NU, och det har vi inte gjort så det lär väl dröja lite då...el ska man slå i hop det med ett ev dop...
    Vi ska nog slå ihop det med dopet faktiskt
    Sen när vi ha pengar osv så förnya vi våra löften & gör större bröllop...det är vi inne på nu iaf
    ~*~♥~*~ Nova-06, Elliot-09, Bebis-Dec 10 ~*~♥~*~
  • Trollungarnasmamma

God kväller!!

Fått höra på jobbet idag att jag är så söt när jag är pluffsig!!! Obestämd eh jaha....alla tycker jag är så stor för att inte ha gått så långt osv....
    Okej....och det innebär??

nu ska jag betala lite tupperware saker innan läggdags!

natti natii

• Trollungarnasmamma
    MFJG skrev 2010-06-22 06:03:43 följande:
    Stoce - Såna flytningar har jag haft hela graviditeten..Slemmiga som äggvita ungefär..Är tydligen rätt så vanligt vad jag har förstått..

Vi vill också gifta oss. Har skickat in papper om Hindersprövning. Men vi kommer ha ett litet bröllop och så festen om ett år antagligen. Så först gifter vi oss och sen ska vi spara pengar till festen. Jag har aldrig drömt om ett sagobröllop. Jag vill bara visa hur min starka kärlek till min J och inget annat. Hade kunnat gifta mig i jeans och sneakers om det skulle vara så. Då lägger jag hellre krut på en lite finare ring som vi ska bära resten av våra liv. Sen ska vi ha en väldigt enkel fest. Utan bordsplacering osv. Grillad mat, buffe bord. En liten bar med bartender, där man skänker valfri summa i en burk för vad man köper.

Jag hade en störtblödning i måndags. Fick åka in akut. Men allt såg bra ut. Har slutat blöda nu men ska vila i 2 veckor till. Imorgon ska jag till läkaren för foglossningar. Det är HELT makalöst så ont jag har redan nu.

Så nu har jag skrivit en mindre novell. Går in i vecka 15 idag =) Wiiie! Tror jag också känt "fladder" men längtar tills det verkligen känns när buse i kulan rör sig..

Är det någon här som bloggar? Har vi en BF lista?? 
    Precis, jag e nog inne på samma bana, bättre med lite snyggare ring & huvudsaken är att vi får visa vår starka kärlek!!
    skogsbollen skrev 2010-06-22 08:23:55 följande:
    Stoce:
    Samma här, såna flytningar har jag oxå emellanåt.

Ja, vi har pratat om bröllop jättemånga år, men vi tar aldrig tag i det. Vi förlovade oss på midsommarafton 1999, så det börjar lixom bli dags. Vi friar nog till varandra en gång om året, ungefär :) Vi känner oxå att vi likväl kan ha ett litet bröllop, mest för vår egna skull... men nu när vi såg det kungliga bröllopet på tv så ville sambon oxå ha ett stort.... Fast det har vi inte råd med. Störst av allt är kärleken, ändå ju :)
    Yeeeah precis! Störst av allt är kärleken!!!! Hjärta
  • Trollungarnasmamma

Ledig idag & nu är molnen borta!!! ska röja i köket & byta en bajsblöja nu!

Have a nice day!!!

• Trollungarnasmamma
    Smurfen83 skrev 2010-06-22 12:57:26 följande:
    Tjena Hejsan!
    Är ny här på både FamiljeLiv och tråden =)
    Jag ska ha barn 12/12 (eller då e de beräknat) Finns de nån mer som ska ha då???
    Kram
    heeej!!
    Välkommen & grattis!!

Åh ja, finns endel som ska ha runt då, jag ska ha ibörjan av december, har inte varit på RUL ännu, spännande
  • Trollungarnasmamma
    Momalicious skrev 2010-06-22 14:19:29 följande:
    Grattis Smurfen83 :)

Gud jag mår så illa. Tycker att det borde släppa snart. Är i vecka 12+3 så förhoppningsvis släpper det snart. Är så jäkla vidrigt! Orkar inte ens sitta vid datorn utan ligger i sängen och läser eller tittar på film. Vill göra saker men det går bara inte. Usch. 
    tråkigt!!!

Hade gärna bytt med dej, men bara ang ligga i sängen & läsa ele titta på tv

Det släpper nog snart!!!
  • Trollungarnasmamma
    Emynem skrev 2010-06-22 14:30:04 följande:
    Hallå damer! Tänkte bara höra när ni fick tid för RUL?

Jag är snart i v.15 och har fortfarande inte fått någon tid hemskickad.
    Vore ju skönt att veta lite före eftersom mitt jobb kräver ledighetsansökan minst 2 veckor i förväg för att det ska beviljas... *börjar bita på naglarna*
    Jo, du borde fått hem det nu...men ska du träffa din BM snart? Annars ring kanske...
  • Trollungarnasmamma
    Emynem skrev 2010-06-22 14:49:05 följande:
    Nej ska inte till min BM igen fören 20 Augusti! Lååångt dit... Jag kontaktade henne för ett atg sen och då sa hon att det borde komma snart... men icke...
    Och sen en annan sak, ska få en remiss om fostervattenprov och det ska ju göras i v.15 och jag har fortfarande inte fått någon kallelse dit... weird!
    Ring redan idag om det går då för det verkar som du kommit bort på vägen....
  • Trollungarnasmamma
    Emynem skrev 2010-06-22 14:52:47 följande:
    Telefontiden är över för dagen... Och fostervattenprovet känns inge viktigt ändå, så det spelar mig inte så jätte stor roll men om jag inte hört nått om RUL om en vecka så måste jag ringa och kolla! I vilken vecka ska du göra och NÄR fick du tiden?
    Okej, ja det känner du själv..jag har inte gjort nått fostervattensprov....

JA det måste du!! jag kommer vara i vecka 19 när jag ska dit, 18+1. Fick tid för säkert 4 veckor sen iaf....
Svar på tråden December Bebis 2010 :)