Inlägg från: Momalicious |Visa alla inlägg
  • Momalicious

December Bebis 2010 :)

Lagar just nu fläskkotlett med kantarellstuvning! Lyxigt!

• Momalicious

Jag orkar inte. Från äl till mens mår jag såååå illa. Dygnet runt. Orkar inte! Kan ju inte gå runt och må illa halva månaden varje månad. :(

• Momalicious

Jo det kanske.. Men känns ju himla konstigt om jag ska behöva äta medicin halva månaden. Har aldrig mått dåligt innan men sen Elliot kom blir det bara värre och värre varje månad.

• Momalicious

Nä, vi använder kondom så är det "fel" på hormonerna är det mina egna som busar.
    Läskig konversation!

• Momalicious
    Mysmamma70 skrev 2011-08-09 22:01:43 följande:
    Men så ska du ju inte behöva ha det!
    Nej, känner samma sak faktiskt...
    delifi2 skrev 2011-08-09 22:09:50 följande:
    du kanske ska börja med nåt då?
    jag hade oreglebunden mens innan William, fick 2 mf, vi försökte i 4 år, sen gav jag upp, åt p-piller i 3 månader sen så glömde jag hämta ut dom och så blev jag gravid.

min tanke med det hela är kroppen kanske måste "stabiliseras"  för att kunna funka igen

Har iallfall skrivit till supporten nu och skickat med hela mailet 
    Ja, funderat på att sätta in spiral, men känns så onödigt ifall vi vill ha ett till barn om ett år eller två liksom.. Mensen är regelbunden, relativt iaf, kanske skilja 1-2 dagar åt nåt håll. Innan Elliot kom hade jag verkligen en superbra cykel. Pms kanske ett par gånger om året, mensvärk hade jag väl lite men inte så att jag störde mig, kände av lite molvärk runt äl men inget jobbigt, sparsam mens men små blödningar.

Nu är allt bara skitjobbigt. Massvis med mensvärk, riklig mens, äl-smärtor, extremt illamående, extrem pms.. Tror varje cykel att jag är gravid bara för att jag får såna extrema symptom. 

Har försökt googla hela kvällen och hittar absolut ingenting. Får väl ringa MVC imorgon.

Elliot 101226 ♥ momalicious.blogg.se/
  • Momalicious

Cissi: nej det vet jag, men det känns onödigt att lägga ut 1000 kronor på en hormonspiral som kanske inte blir använd så länge. Får höra vad BM säger.

2barnsmamma: nej inte kollat upp mig men hade jag haft en cysta så borde jag väl känt nåt "onormalt" även när jag inte har äl.

• Momalicious

Ja som sagt, ska ringa MVG imorgon och höra med barnmorskan. Enda gången illamåendet lättar lite är nån timme innan läggdags.

Vet inte hur mycket jag blöder, men jämfört med innan Elliot så är det väldigt mycket. Innan Elliot använde jag de minsta tampongerna liksom ;)

• Momalicious

Skulle inte sagt så, ligger i sängen och mår sjukt illa just nu. Bara längtar efter mensen men tyvärr har jag en veckas väntan kvar..

• Momalicious

Vet inte exakt vad spiral kostar här, senast jag satte in den kostade den 20 kronor för jag var under 20. Har ingen koll på vad kopparspiral kostar, men en sån vill jag inte ha :)

Min mens kom bara dagar efter jag slutade amma tyvärr.

• Momalicious

Jag inbillar mig att jag är gravid varje cykel bara för att jag mår som jag gör, men vi skyddar ju oss! Hoppas det tar sig för er. Blir april/maj bebis då :)

Svar på tråden December Bebis 2010 :)