Inlägg från: 3 barns mamma84 |Visa alla inlägg
  • 3 barns mamma84

December Bebis 2010 :)

Mysmamma70 skrev 2011-01-18 12:56:29 följande:
    Usch så jobbigt, du borde kanske kolla med en läkare när det gått så många dagar... krya på dig!
    Borde göra det kännr mig så yrr med förstår inet vad det kan vara.
    Här i dk pratra man om ''svininfluensan'' och det jag har hör är att folk dör men vad fan är det jag har då ???
    Dom säger det är som detta feber i massor men varför dör man då ???
    jag vill inte ha någon influensa men jag tror det är då min då är infekterad det e nog den som gör detta ?
    ♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 101208♥
  • 3 barns mamma84
    Mysmamma70 skrev 2011-01-18 13:58:23 följande:
    2barnsmamma - yr kan man bli av förkylningsvirus.

Svininfluensa är inte farligare än vanlig influensa.
    men varför sänger man att folk dör av det ?
    Hur vet man att de e vanlig influena eller svin ?

Ringde läkaren men dom hade stängt får ringa imon kl 09.00 o få tid får nog feber i morgon med ..
  • 3 barns mamma84
    ÄlskarNova skrev 2011-01-18 14:09:34 följande:
    Min pojke äter ca.135ml 2-3ggr/dag ibland mindre beroende på vad vi gör..har bara en tutte som han ammar från så den måste "fyllas" på mellan gångerna. Får se hur länge detta går men jag antar att jag snart går över helt till ersättning. Eller bara nattammar..

Avslaget avtog drastiskt efter 2,5vecka, sen har det kommit sporadiskt med brunt lite då och då.
    Men nu den sista veckan har jag sjukt mkt flytningar..(hrmm..ursäkta) fattar inte varför? Känns nästan som när vattnet skvätte ur mig..har aldrig haft så tidigare i mitt liv...konstigt och äckligt tycker jag.  
    Håller med om flytningar har inte mkt men får som liknar lite gult !
    Men är det då inte ägglossning då ?

Men hur kommer det sig att du ger en tutte ?
    Har du ont i den andra då det är mjölk stock eller vad var det ?
    Har du provad att massera fram ?

De e ju bra att han får i sig haha han äter mer än min lilla man haha vilken häst du har
  • 3 barns mamma84
    Mysmamma70 skrev 2011-01-18 14:28:48 följande:
    2barnsmamma - folk dör av vanlig influensa oxå. Svininfluensan anses vara mer smittsam men det är inte fler som dör av den.
    Men fy farao !!!
    Jag vill inte dööööö jag har min familje att ta hand om ..
    Näh imon ringer jag läkaren jag klarar inte av detta längre !!
    Jag kan inte sova på nättrena då jag skakar och hakar tänder då jag fryser men sambon är som vanlig och plötsligt är det som om jag brinner upp och somnar till av att jag känner mig så härligt varm i kroppen och vaknar upp sen när jag är helt yr i kroppen och tappar min balans sinne och vinglar iväg för att hämta vatten
  • 3 barns mamma84

Efter maten fick man ett tack av honom min hjärta ..
    liten leende så go
    han ler inte så mkt då han är en MYCKET allvarligt liten bebs hahaha
  • 3 barns mamma84
    Mysmamma70 skrev 2011-01-18 14:45:28 följande:
    Flytningarna är sårvätska, det betyder att avslaget inte är borta än.

Jag ger också bara en tutte för jag har så mycket mjölk så vi hinner aldrig till den andra. Har varit likadant med alla fyra barnen
    3 barns mamma84 skrev 2011-01-18 14:34:55 följande:
    Men fy farao !!!
    Jag vill inte dööööö jag har min familje att ta hand om ..
    Näh imon ringer jag läkaren jag klarar inte av detta längre !!
    Jag kan inte sova på nättrena då jag skakar och hakar tänder då jag fryser men sambon är som vanlig och plötsligt är det som om jag brinner upp och somnar till av att jag känner mig så härligt varm i kroppen och vaknar upp sen när jag är helt yr i kroppen och tappar min balans sinne och vinglar iväg för att hämta vatten
    Oroa dig inte, du har säkert bara en vanlig förkylning men när man har feber i så många dagar ska man kolla upp det, du kan ju behöva en penicillinkur.
    men dessa gula har jag haft innan graviditet så mitt e borta.

fy ja pencilin eller antibejotika blir det här då de e tån och sen att panodil inte hjälper.
  • 3 barns mamma84

Vi får pengar var 3:e månad här i Dk och får barnpengar imon men det blev något fel i deras system så vi får dubbel belopp imon troligtviss för april månad den 3:e varje månad så hoppas vi får dubbel så åker den andra delen av barnpengarna till banken
    Imon blir det att åka till Hörseltestkontrollet i sjukhuset kl 10.00 och sen gå runt i stan och shoppa ..
    Det blir ammningströja och ammnings Bh
    Sen något till Elias

Idag slapp jag feber i natt men ringde till läkaren och han tyckte jag skulle bara ta alvedon men jag sa till honom jag äter alvedon men haft feber i 5 dagar men nopp han sa det kunde man ha.
    Så nu lever jag med detta ..
    Ska till apoteket imon och se om något annat skulle hjälpa.

Idag e jag bara så seg e så tröttElias sov hela natten vi gav honom ersättning kl 23 tiden ca och sen sov han till 03.14 och sen andra gången 06.och sen sov han till 09.30
    Nu ligger han och sover la honom precis.
    Han kan likom sova i 5-6 timmar innan han ska ha mat igen och men han vaknar ju av att han är hungrig men ja han e nog inte alltid så hugrig.

• 3 barns mamma84
    ludicrous skrev 2011-01-19 13:42:13 följande:
    Hej alla :)

Idag är allt bra igen, tack o lov!! Var feberfri igår runt 22 o bröstet är som det ska :) Emil var vaken mkt igår eftermiddag och det resulterade i världens skönaste natt!! Ammade o la honom i sin säng runt 23, sen sov han gott där tills det brakade i blöjan runt 01.30. Gick upp o bytte o tänkte att han väl ville va mat, men han somnade om och sov ännu en timme i sin säng :) ammade vid 02.30 så sov han kvar i vår säng. Vid 4.30 började han prutt-böka, han gnor o styr, stånkar o stönar för några små pruttar. La honom på mage o klappade ryggen, så somnade han om :) vid sju vaknade jag överlycklig och överfull i brösten så då fick han mat igen :) helt underbart att han bara åt en gång o att han sov i sin säng ;) jag var glad o utvilad när vi vaknade :)
    Åh en Go liten tuttgris du har som låter sin mamma sova ut
    Låter härligt att känna sig som en ny människa igen.
  • 3 barns mamma84
    ludicrous skrev 2011-01-19 20:07:36 följande:
    Emil har hittills gått upp 200-300 g i veckan typ. Den 26/12 vägde han 2.8 kg, nu väger han 3.7, så nästan 1 kg på en månad :)

Nu har jag lagt stora tjejen i sin säng och Emil sover faktiskt i vagnen efter att han somnat i min famn :) hoppas han sover en stund där iaf :)

Ni som har flera barn, vad gör ni för att få egentid och bara TID för storasyskonet/syskonen? Jag brukar spela spel med Nova och så passar vi på att gosa ihop oss o läsa en bok eller två medans jag ammar. Ikväll fick hon borsta mina tänder o jag hennes såklart. Det tycker hon e skitkul :)
    Hehe Elias ligger oxå i sin vagn var ute och gick en promenad var hemma kl 06.10 ca och han sover fortfarande
    Egen tid ja nu tog jag inte med bråkstaken Amadeus då han är PISS jobbig idag tog han sönder en dörrhandtag !!!
    Tog med mig Ebbaså hon och jag gick ut med elias och hon cyklade

När elias sover och Amadeus sover så hittar jag o ebba på honom om Amadeus är hemma och ebba på dagis typ så gör vi något men sen kan vi alla tre ligga i sängen och MYSA tillsammans
  • 3 barns mamma84

Så 6000kr idag och pengarna gick lite till oss och barnen
    Ammnings BH 85D för lite över 3000kr sen Trosor till BH:n för 128kr
    Sambon 2 st skor för 500kr
    Barnen massa kläder sammanlagt 530kr
    Och en paket Avent flaskor 280kr 2 små flaskor 2 stora flaskor och 8 st nappar till flaskorna Nr 1 och 2 olika stora hål + en napp och en flaskborste ..
    ++++ jag träffade en underbar vän idag via sambons vänns sambo dom har en dotter på snart 2år
    Åh vi träffade för första gången idag och vi smällte för varandra åååååh snart blir det middag hos oss

Hörseltestet med Elias gick JÄTTE bra han var klar på få röda haha gick så snabbt och sista bilden på BB fick man oxå ta
    Och bm och Elias
    Och jornal papprena fick jag oxå hem
    Elias hade fått 10 p när han föddes och sen fick vi höra att han blev tagen 2 veckor innan BF och var för stor för tiden enligt papprena.
    Sen pratade vi om förlossningen oxå och ja fan vad nöjd jag var och är jag vill ha MER !!!! och ja sambo vill ge mig mer men nu väntar vi måste vänta 1 år sa dem.

Svar på tråden December Bebis 2010 :)