December Bebis 2010 :)
Trillingar är ju världens riskgraviditet så förstår inte hur någon kan önska sig det.
Trillingar är ju världens riskgraviditet så förstår inte hur någon kan önska sig det.
Idag blev Elliot nio månader! tänk att han varit här lika länge som jag var gravid.
Det gör inte vi iaf. Elliot går inte ner i vikt, han ökar bara inte så snabbt men han följer kurvan fortfarande.
April barn: hur ska ni få plats med två barn i en tvåa? :o
Elliot låter som en kanariefångel haha. Han tjuter "eh eh eh" i jättehöga toner, låter jättelustigt :D
Vi hade iaf en tvåa på 68 kvm och det var för litet för oss. Elliots grejer hade liksom ingen plats. Dessutom sover vi bättre med honom i ett annat rum, och han sover bättre han med. Klart dom kan dela rum men vi hade aldrig fått plats med ett barn till i den lilla lägenheten. Och nu har ju Elliot ännu mer grejer så det är skönt med en trea. :)
Är det några mer som sökt in till högskolan nu till våren? Jag är supernervös att jag inte ska komma in någonstans..
Ja men då så :) allt beror ju på hur kvadratmetrarna är fördelade med :)
Älskarnova: jag förstår det. Var också inne på usk ett tag men insåg att jag tänkte på det bara för att det var lätt att bli och lätt att få jobb och inte att jag faktiskt vill jobba som det. Har velat bli barnmorska sen jag var 13-14, så fastän det är lång utbildning i förhållande till lön, dåliga arbetstider och sådär så är det trots allt något jag brinner för. Ska ju ändå jobba till jag är 65-70 och då tycker jag för egen del att det är viktigare med ett jobb man trivs med än nåt som är "enkelt" eller har jättebra lön, om du förstår.
Har dock sökt till usk i "reserv", om jag inte kommer in på ssk så kanske jag kommer in där och har nåt att göra tills jag kommer in. :)
Vi hade Elliot inne hos oss när hans rum blev tapetserat och fy vad jobbigt det var. Vi fick smyga in i mörkret och försöka vara tysta. Vi brukar alltid ligga och prata innan vi sover liksom, så det var ingen hit. Vissa kanske inte stör sig på det, men både vi och Elliot sover mycket bättre i separata rum. Dessutom behöver man inte vara tyst vid sex ;)
Vi har på babymonitorn så vi hör ju honom direkt på natten. Den som inte tar natten slipper ju bli störd av hans skrik :) Elliot var inte ljudkänslig när han var nyfödd nr är det nu. Vi tassar ju inte på tå när han sover direkt men han vaknar av ljud i samma rum, dock inte om sover i vagnen ute.
Suzzy: jag har inte kollat i nån katalog, gick bara in på antagning.se och sökte. Ansökningen började 15 september så antar att det håller på till typ 15 oktober. :)
Idag kom ÄNTLIGEN våran Maxi-Cosi Mobi. Så jäkla snygg! Vi har precis tagit en provtur och Elliot verkade gilla den. Klagade inte fastän han var trött. Skönt att ha det fixat. Vettesjutton hur vi ska få plats med babyskyddet i förrådet dock. Funderar på att sälja det för det kommer nog dröja så länge tills vi skaffar nästa att detta blir för gammalt. Alternativt höra med min kusin om han vill ha det, dom ska ha barn i februari.
Gillar era barn att åka bil mer sen ni bytte?