• ondar

December Bebis 2010 :)

29+0 idag Hjärta.
    Har vart hos läkaren o pratat om sjukskrivning. Hon skulle göra så gott hon kunde och hon tog mig verkligen på allvar vilket kändes väldigt skönt. Nu är det bara o hålla tummar.

• ondar
    Momalicious skrev 2010-09-27 10:12:16 följande:
    Hihi tack! Ja verkligen ALLA säger det men jag är nervös ändå. Sen har jag hört att man åker flera "elever" i samma bil och det är väl det jag är räddast för, att nån ska köra åt helvete med mig i bilen :/ får hoppas att ingen är idiot!
    Det har faktiskt aldrig jag hört. Bara att man åker dit i samma bil och då får turas om att köra. Någon jag känner var de två å två i bilarna på själva banan men inte mer än så.
    Håller tummarna att du faktiskt tycker att det är roligt:).
    Hur går det annars med körningen, går allt framåt?=)
  • ondar

Ser att ni skriver om alkohol, nu bor ju inte jag o Pappan ihop men jag har absolut inga problem med att han e ute o svirar. Han har alltid vart en festprisse så hade bara vart fjantigt av mig om jag hade börjat lägga mig i hans alkoholvanor nu när jag inte har brytt mig tidigare.
    Det e vad han tycker är roligt och har han levt sådär under de tre,fyra åren vi har setts utan att det har hänt något större så kan han nog fortsätta:). Hur det blir sen när Liten har kommit får vi ju ta då.
    Han förväntas ju fortfarande vara en god pappa till sitt barn.

Jag själv e helst hemma med djuren så för mig passar det jättefint att han e ute och sen kommer när det passar. Skulle nog aldrig stå ut med att behöva umgås med någon annan än just djuren (o bebis) 24/7.

• ondar

Hej allihop, har inte vart här på jättelänge så det är nog ingen ide att jag ens försöker läsa ikapp mig:).
    Hoppas allt är bra med alla och era små mirakel i magen!

Liten i magen har gått 35+0 på onsdag och då återstår det o se om den har vänt sig rätt vilket den hittills inte har gjort. Så har den inte gjort det på onsdag heller så blir det att boka tid för vändingsförsök.
    Är det någon mer här med envis bebis som inte vill ner med huvet?

Min ligger på tvären än så länge o har så gjort väääldigt länge så det känns inte som om den kommer vända sig ner på tre dagar men vem vet:).

• ondar
    delifi2 skrev 2010-10-31 14:55:56 följande:
    har en tjej som inte heller vill vända sig, får kolla om 2 veckor och har hon inte vänt sig tillrätta då så blir det vändingsförsöka här oxå. Fick göra det med William oxå eftersom jag har en stor livmoder så mina barn har stor plats i magen

Idag ska jag träffa några tjejkompisar, vi ska äta middag någonstans här i stan men när jag kollade upp de "vanliga" ställena där vi brukar fika eller äta så har de stängt eftersom det är SÖndag så vi lär väl se var det blir någonstans
    Spännande! Vändningsförsöket med William lyckades eller? Vilken vecka gjorde du det i då?
    Har förstått att det är olika i olika kommuner.

Har en kompis vars dotter inte heller hade vänt sig i 35 så de gjorde också vändningsförsök men hon var redan såppas fastkilad att hon inte vändes på så där blev det kejsarsnitt. Hon mättes i bäckenet o de kom fram till att hon inte skulle kunna föda dottern i säte. Jag känner att jag inte vill riskera en sätesförlossning även om de mäter o säger att de skulle kunna gå.

Försöker ha en positiv inställning till det hela fast att det knappt är 50% av vändningsförsöken som lyckas och min Liten har ju två dagar på sig, mkt kan ju hända då:) o chansen finns ju att den vänder sig efteråt även om det inte händer alltför ofta, det beror ju så mkt på storlek på bebis,livmoder o mängden fostervatten osv..
    Huvudsaken e ju att den kommer ut frisk o välbehållen men blir det kejsarsnitt känns det som om jag har blivit lite snuvad på förlossningen, har ju sett fram emot den så himla mkt:D. Men tar inte ut nåt i förskott, håller mig bara förberedd åt båda hållen:).
    Skönt att din tjej har två veckor på sig att komma på bättre tankar iaf {#emotions_dlg.flower}

Tyckte du att det kändes okej med vändningsförsöket förra gången? Det var inte obehagligt eller satte igång förlossningen eller så?
  • ondar
    Mysmamma70 skrev 2010-10-31 16:35:18 följande:
    Jag hade precis tänkt fråga detsamma

Jag är ju i 32+0 och har bebben med huvudet uppåt, de andra barnen har lagt sig rätt mycket tidigare. Men jag hoppas hon vänder sig neråt snart.

Har era vändningsförsök lyckats?

Jag var inne en sväng på förlossningen idag (läs tre timmar) då jag har haft sammandragningar sedan lördag kväll kl 18. Men inget hade hänt med tappen och bebisen verkade må fint. Ingen UVI heller.
    ¨Håller tummarna att hon vänder sig snart:).

Kompisens vändningsförsök i v35 lyckades inte, hennes dotter var tydligen redan fastkilad fast åt fel håll. Dock har hon tröstat mig med att det inte alls var så illa med kejsarsnitt. Jag försöker vänja mig vid tanken åt båda hållen just för att inte "bry mig nåt särskilt" hur det än blir.
    Har alltid vart väldigt nervös bara på en tanke på kejsarsnitt så känns tryggt att man har några veckor att vänja sig vid tanken på om det nu skulle bli så.

Härligt o höra att tappen o bebis mådde bra!!! Plus att det inte var UVI givetvis:).
  • ondar
    delifi2 skrev 2010-10-31 21:57:01 följande:
    Japp det lyckades, men han vände sig om igen
    Sen så efter 1 veca efter igen så kollade dom med ul hur han låg och då hade han vänd sig rätt av sig själv. DOm kunde inte känna hur han låg för det gjorde så förbaskat ont när han skulle ner med båda händerna vid bäckenet och känna efter, beror antagligen på att jag har foglossning som det gjorde så ont.

Men själva vändingsförösket gjorde inte ont, kändes lite mysko och lite obehagligt eftersom man var så avslappnad i livmodern, hela magen sjönk ihop lixom. Men jag hade en bra läkare och en bm och ssk inne samtidigt så det var ju bra tyckte jag

Nu ligger ju tjejej i tvärläge eller låg vet knappt hur hon ligger längre för hon vädner sig om hela tiden, men för en liten studn sen låg hon med ryggen neråt iaf
    Men om man ligger i säte är det lättare att rumpan tränger ner i bäckenet och då sitter det där och då lyckas man inte med vändingsförösk, inte alltid iaf beror på hur fast bebisen är

Å va gott att han vände sig rätt själv:). Skönt o höra att själva försöket inte gjorde ont iaf.

Man får bricanyl va? Insprutat eller hur funkar det? Jag är så fruktansvärt nålrädd så är mest det jag är nervös över ärligt talat.

Min Liten ligger också i tvärläge och har så gjort så länge jag kan minnas så har svårt å tro att den kommer byta läge för det var det längesen den gjorde nu, den "bara" brötar runt med armar o ben. Det är alltså inte lika stor "risk" att den kilar sig fast så som våra bebisar ligger just nu:)?
  • ondar
    delifi2 skrev 2010-10-31 22:14:56 följande:
    ondar skrev 2010-10-31 22:03:44 följande:
    Å va gott att han vände sig rätt själv:). Skönt o höra att själva försöket inte gjorde ont iaf.

Man får bricanyl va? Insprutat eller hur funkar det? Jag är så fruktansvärt nålrädd så är mest det jag är nervös över ärligt talat.

Min Liten ligger också i tvärläge och har så gjort så länge jag kan minnas så har svårt å tro att den kommer byta läge för det var det längesen den gjorde nu, den "bara" brötar runt med armar o ben. Det är alltså inte lika stor "risk" att den kilar sig fast så som våra bebisar ligger just nu:)?
    jag fick det i spruta, fick en (ååå....vad heter det nu igen blackout) sån nål man sätter i handen, men det är inte en nål utna en sån man sätter fast där och som man använder för att spruta in saker i, ååhhh helt borta men jag hoppas du förstår vad jag menar. Så du vet att om man behöver mer så tar de bara bort locket på den och sprutar in mer.

Eftersom ryggen är större än rumpan så kan den inte kila fast sig lika lätt som den kan göra med rumpan neråt
    Förstår vad du menar:). Det lät lite bättre än spruta faktiskt. Får väl bita ihop helt enkelt o va en tuffing:P.

Aha:)
  • ondar

Grattis jessica82!!!!!

SaraKlippan: Lycka till nu. Förstår att du säkert e chockad o att mkt snurrar men allt kommer lösa sig fint hur du än väljer:). Jag tror inte att kejsarsnitt kan orsaka några problem för framtida barn. Däremot kan du ju behöva mer hjälp av din kille nu i början om du får mkt ont osv.
    Antar att de har mätt bäckenet o ansett att du _kan_ föda i säte? Personligen som förstföderska vågar jag mig inte på att föda i säte men alla är vi olika, säger de att det går så är du ju på rätt ställe bland folk som vet vad de pratar om och känner du för det så kör:).
    Bebis kommer ut hel o välbehållen iaf och det är viktigast Hjärta
    Bebis kanske redan är ute vid det här laget förresten:).

• ondar
    wildahallon skrev 2010-11-01 09:02:05 följande:
    Igår kväll började jag få ont i magen.. Har haft förvärkar tidigare, men då har jag en, sen kommer nästa flera timmar efteråt!

Men nu! Får värk med ungefär 10 min's mellanrum.. ända sen igårkväll.. lyckades sova, men nu på morgonen satte det igång igen.. Men jag är ändå inte orolig, för det måste ju göra ondare än såhär om det är pågång? Det är så att man måste stanna upp och koncentrera sig.. Men det är ju uthärdligt... Vad tror ni? Ska jag ha såhär till v.40? :s då säger jag upp mig! är i v33+5 nu..

Och SaraKlippan.. Min bebis har inte vänt sig än heller.. Därför detta är lite extra nervöst... Jag ska KRÄVA snitt om han kommer för tidigt.. Vägrar en sätesförlossning som förstföderska... :p
    Har du ringt förlossningen o pratat med dem? En kompis till mig hade bara magknip under dagen å sen efter 20minuters krystvärkar va hennes pojk ute:). Så man ska nog inte räkna med att det måste göra djävulskt ont.
    Speciellt mtp att din bebis inte heller har vänt sig så är det ju bra om du får komma in för en undersökning.
    Lycka till {#emotions_dlg.flower}
Svar på tråden December Bebis 2010 :)