• ondar

December Bebis 2010 :)

delifi2 skrev 2010-11-02 19:38:50 följande:
    jag skulle tvätta dom eftersom de är nya, kemilkalier å så.

japp det är 4 beisar sammanlagt som har kommit nu om jag inte minns fel
    Tack, det var så jag tänkte med, tycker ju att kvalitén på filtarna borde vara såppas att de inte förändras av en tvätt.

Oj:), du minns inte vilka två till det e som har fått? Är jättenyfiken ju:D
  • ondar
    3 barns mamma84 skrev 2010-11-02 20:12:29 följande:
    Jessika skulle få 22 nov men har fått en son på 3 kg och 51 cm
    Saraklipper fick en benjamin igår eller dag hmm gravidminne hahaha
    Och sen var det en till namnet glömt
    Hehe de va de två jag visste om:P men tack ändå:))
    .
    Willes Mamma 08 skrev 2010-11-02 20:21:17 följande:
    Ska snart med börja tvätta bebisens saker! Kommer nog o tvätta filarna tror jag...vill ju inte heller de ska förstöras,men sen samtidigt känns de så ofräscht att folk varit o plockat i dem och oftast luktar de ju lite behandlat el vad man ska säga! Men verkligen jätte svårt det där!
    Lycka till i morron

Är det nån mer som tänkt och "sova" med bebisens filt/snuttefilt så den känner igen doften sen ifrån en??
    Då blir det filttvätt här med, nu var det bestämt:D.
    Tack så mkt {#emotions_dlg.flower}

Det har jag faktiskt inte ens tänkt på, har både hunden och katterna i min säng så här blir det nog inte så, vill inte ha hår på filten men det var verkligen ingen dum tanke!!
    Har iaf lyckats lära katterna att man inte får vara i spjälsängen *stolt*
  • ondar
    NhjärtaD skrev 2010-11-02 20:46:11 följande:
    Ninnie81 har oxå fått & Mrs Helgesson tror jag det var ele nått sånt
    Vi måste juh göra en lista snart så vi inte glömmer bort

BM besök idag, allt mycket bra, tom gått ner 2 hg Bebis har sjunkit ner rätt mycket, ej fixerad men det behöver den inte göra heller sa hon som nån annan nämnde innan....
    Meeeen sen skickade hon mej till förlossningen för mina slemmiga flytningar, mitt tryck neråt, det lilla rosa i trosan & mitt onda i magen, idag jag bara haft slem & trycket, men de tog en ctg & det var bra...sa mest kommer den så kommer den....trodde att det skulle se fint ut, tyckte BM var lite knas som skickade mej dit, det var första gången vi träffade henne, har fått byta.....

Willesmamma: Trycket ner osv var helt normalt, bebis kan ligga & trycka på olika nerver & så nu & endel kan vara riktigt obehagliga....
    Ja det  tänkte vi, sambons idé

Nu två veckor kvar till nästa besök, efter det kan jag känna att den är mer än välkommen!!!!!!
    å tack:). Det var värst, ja en lista låter sannerligen som om det skulle kunna vara på sin plats:D.

Skönt att allt såg bra ut! Skönt att de iaf tar allt sånt där på allvar, man vet ju aldrig förrän man har kollat.
    Hur känns det att få byta BM så här sent? Vilken vecka är du i?
  • ondar
    Jenni78 skrev 2010-11-02 20:57:04 följande:
    Hur lärde du katterna? Min är MYCKET intresserad av spjälsängen. Skulle nog helst ha den som sin egen säng. Har just nu kompostgaller över den, men det kan man ju inte ha sen ha, ha... 
    Dels har jag haft den bäddad o klar lääänge så att den inte ska kännas ny sen så nyfikenheten redan är bortblås. Dessutom har jag en soppåse i ifall att de skulle gå ner eller i värsta fall vilja kissa i den :O.
    Sen har jag även sett till så att inget står nära så att den är lätt att komma ner i.
    Min honkatt har inte ens tittat åt sängen men min hankatt Sture har legat i den två gånger. Båda gångerna har jag lyft honom ur den och sagt nej. (Har lärt båda kommandot Nej sen de va små).
    Så han har inte vart i den på flera veckor så känns lovande. Sen bebis har kommit kommer denne sova där inne med stängd dörr så att katterna aldrig kommer kunna komma ner, en kvävningsolycka eller annat vill jag verkligen inte riskera:(.
    Sen ser jag även till att det finns gott om andra ställen som är mysiga att ligga på som katt.
    Honkatten ligger istället ibland på skötbordet och det har jag hittills inte brytt mig om.

Hahaha det hade verkligen vart spännande med ett kompostgaller över efter bebis har anlänt får ja säga :P.
  • ondar
    Jenni78 skrev 2010-11-02 21:14:18 följande:
    Vad gulligt att de lärt sig "Nej!". Vi har provat att sätta för en grind till sovrummet och det har accepterats. Då kan herr katt ligga utanför och ha koll på oss. Stängd dörr vet jag inte om det skulle vara så populärt till en början. Vi har en VÄLDIGT gosig katt och en väldigt tungt sovande matte så jag tänker inte riskera något. 
    Å va bra att det funkar med grind:D.
    Usch, jag vet vad du menar, var hundvakt  hela förra veckan till två hundar där den ena hade det som lek att skrämma upp ena katten o jaga henne lite smått om inte jag var med.
    Så för allas skull stängde jag in mig med hundarna i sovrummet om nätterna. Fast att det var för katternas skull så stod de o skrek på utsidan o krafsade på dörren för att komma in till oss..
    Så har en känsla av att det kommer bli tufft i början om jag nu kör med stängd dörr Obestämd.
    Men grind tror jag de hoppar över men får prova det ifall de inte ger sig:P så tackar för tipset:).
  • ondar
    NhjärtaD skrev 2010-11-02 21:20:33 följande:
    Ja det är faktiskt skönt, men kändes lite töntigt att ligga där med CTG eftersom jag visste att det skulle se bra ut...
    Mjo känns helt okej, sambon var lite nervös men det gick bra idag gick in i vecka 36 idag, 35+0.
    Å du e en dag före mig då:). Går in i 35+0 imorgon Skrattande
  • ondar
    Jenni78 skrev 2010-11-02 22:16:59 följande:
    Ha, ha... skulle aldrig funka på år katt. Han älskar allt som prasslar. Ligger gärna på plastpåsar o.dyl.
    ondar skrev 2010-11-02 21:19:14 följande:
    Å va bra att det funkar med grind:D.
    Usch, jag vet vad du menar, var hundvakt  hela förra veckan till två hundar där den ena hade det som lek att skrämma upp ena katten o jaga henne lite smått om inte jag var med.
    Så för allas skull stängde jag in mig med hundarna i sovrummet om nätterna. Fast att det var för katternas skull så stod de o skrek på utsidan o krafsade på dörren för att komma in till oss..
    Så har en känsla av att det kommer bli tufft i början om jag nu kör med stängd dörr Obestämd.
    Men grind tror jag de hoppar över men får prova det ifall de inte ger sig:P så tackar för tipset:).
    Ja, så länge det inte finns något i grindhöjd att landa på. Hade ett sängbord bredvid när vi provade första gången och då hoppade han över och på bordet. Nej, klagande katt på natten är ingen hit. Annars kan jag tipsa om kompostgaller. Kan sättas ihop två på höjden med (vågar man säga det) "kattstrypare", buntband är kanske ett bättre ord. Har kompostgaller på balkongen efter att vår katt blivit attackerad att en psykokatt.Tyvärr bor vi i hyresrätt så vi vill inte borra i dörrkarmen så vi klämmer fast en barngrind som vi fått. 
    Mina älskar också påsar o dylikt:).
    Kompostgaller funkar ju också ist för grind men katterna klättrar på galler så det funkar inte här:P.
    För hundens skull ser jag helst att det antingen blir dörr eller inget alls. Han har lite lätt för o stressa o massa kompostgaller o annat samtidigt som det har kommit en ny familjemedlem o ja e trött o sliten kan ja tro skapar problem:P. Han har redan problem som det är med att vi nyss förlorade vår andra hund Gråter.
    Som tur är är det några veckor kvar så det hinner nog lösa sig fram tills dess:).
    Jag tror inte katterna ens kommer _vilja_ sova med bebis, har ju sett hur de är mot andras barn som är här o hälsar på men det e som du säger, man vill ju inte riskera nåt.

---------

Nu har jag iaf börjat packa skötväskan full med kläder till mig o bebis och viktiga papper:).

Hittills blev det

Bebis:
    Två pyjamasar
    Två bodys
    Tre byxor i två olika strlk. (har varierat lite i färger också eftersom jag inte vet vilket kön det är)
    Tre par strumpor.
    Tre mössor i olika storlekar varav en är en varm utemössa
    En snuttefilt
    Ska lägga i vinteroverallen också

Till mig: (ska fylla på mer av allt längre fram, har så lite kläder så kan inte packa ner allt)
    Ett par mjukisbyxor
    En stor tunika
    Tre par trosor
    Ett par strumpor
    Ett par innetofflor
    Tandkräm
    Hudkräm
    Läppbalsam

Väskan börjar bli full men känns onödigt med en större väska :S.

Nån som ser att jag har missat nåt som e bra o ha?

Deo,tandborste osv har jag bara en av så det kan ja inte packa ner än.
    Salvor, blöjor, bindor osv har de på bb så det behöver ja inte ta med.
  • ondar

Karttikeya skrev 2010-11-02 22:39:16 följande:
    Haha, hoppar inte era katter över grinden, oavsett om där inte finns något att landa på? Det gör våran.. Vi köpte en till toaletten och till sovrummet, till toaletten för att vi haft ett kompostgaller där innan för att hunden äter upp kattbajset som finns där på lådan därinne annars.. Så skruvade vi upp den och sågade ut ett hål så han slapp hoppa över då vi inte trodde han skulle klara det. Vad tror ni det första han gör är? Jo han seglar över grinden som om han gjort det varje dag.. Kompostgallret hade vi gjort ganska lågt för att hunden hoppar inte så högt..

In till där barnet ska sova sen så får vi nog sätta en grind och ett kompostgaller över för att han inte ska hoppa in, vill INTE ha honom i vare sig spjälsäng eller sovrum.
    Haha härlig kille:).

Mina e lite för tunga för det tror jag- och bekväma.
    De är inte så tjocka egentligen men väger runt 7-8 kilo o susar inte runt så mkt så de klättrar nog över istället (o välter grinden;)).
  • ondar
    3 barns mamma84 skrev 2010-11-02 23:51:41 följande:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m55394043.html

Vet någon deras datum och skön ?
    Jessicka fick pojke och saraklipper med ninnie81 Flicka va ? och MrsT
     Va inne o läste Ninnie81s blogg inatt o hon fick en pojk den 20oktober.
    SaraKlippan fick väl också en pojk?
Svar på tråden December Bebis 2010 :)