Jenni78 skrev 2010-11-02 22:16:59 följande:
Ha, ha... skulle aldrig funka på år katt. Han älskar allt som prasslar. Ligger gärna på plastpåsar o.dyl.
ondar skrev 2010-11-02 21:19:14 följande:
Å va bra att det funkar med grind:D.
Usch, jag vet vad du menar, var hundvakt hela förra veckan till två hundar där den ena hade det som lek att skrämma upp ena katten o jaga henne lite smått om inte jag var med.
Så för allas skull stängde jag in mig med hundarna i sovrummet om nätterna. Fast att det var för katternas skull så stod de o skrek på utsidan o krafsade på dörren för att komma in till oss..
Så har en känsla av att det kommer bli tufft i början om jag nu kör med stängd dörr

.
Men grind tror jag de hoppar över men får prova det ifall de inte ger sig:P så tackar för tipset:).
Ja, så länge det inte finns något i grindhöjd att landa på. Hade ett sängbord bredvid när vi provade första gången och då hoppade han över och på bordet. Nej, klagande katt på natten är ingen hit. Annars kan jag tipsa om kompostgaller. Kan sättas ihop två på höjden med (vågar man säga det) "kattstrypare", buntband är kanske ett bättre ord. Har kompostgaller på balkongen efter att vår katt blivit attackerad att en psykokatt.Tyvärr bor vi i hyresrätt så vi vill inte borra i dörrkarmen så vi klämmer fast en barngrind som vi fått.
Mina älskar också påsar o dylikt:).
Kompostgaller funkar ju också ist för grind men katterna klättrar på galler så det funkar inte här:P.
För hundens skull ser jag helst att det antingen blir dörr eller inget alls. Han har lite lätt för o stressa o massa kompostgaller o annat samtidigt som det har kommit en ny familjemedlem o ja e trött o sliten kan ja tro skapar problem:P. Han har redan problem som det är med att vi nyss förlorade vår andra hund

.
Som tur är är det några veckor kvar så det hinner nog lösa sig fram tills dess:).
Jag tror inte katterna ens kommer _vilja_ sova med bebis, har ju sett hur de är mot andras barn som är här o hälsar på men det e som du säger, man vill ju inte riskera nåt.
---------
Nu har jag iaf börjat packa skötväskan full med kläder till mig o bebis och viktiga papper:).
Hittills blev det
Bebis:
Två pyjamasar
Två bodys
Tre byxor i två olika strlk. (har varierat lite i färger också eftersom jag inte vet vilket kön det är)
Tre par strumpor.
Tre mössor i olika storlekar varav en är en varm utemössa
En snuttefilt
Ska lägga i vinteroverallen också
Till mig: (ska fylla på mer av allt längre fram, har så lite kläder så kan inte packa ner allt)
Ett par mjukisbyxor
En stor tunika
Tre par trosor
Ett par strumpor
Ett par innetofflor
Tandkräm
Hudkräm
Läppbalsam
Väskan börjar bli full men känns onödigt med en större väska :S.
Nån som ser att jag har missat nåt som e bra o ha?
Deo,tandborste osv har jag bara en av så det kan ja inte packa ner än.
Salvor, blöjor, bindor osv har de på bb så det behöver ja inte ta med.