Inlägg från: 3 barns mamma84 |Visa alla inlägg
  • 3 barns mamma84

December Bebis 2010 :)

Liten fråga bara.
    Har sagt att jag haft molvärk hit och dit som mensvärk trott flera ggr att jag skulle få min mens minstänk äl men nu vet jag inte.
    För några dagar sen trodde jag mensen kom och jag sprang in på toan och det var bara en stor 5 kronas flytning i trosan samma sag hände i morse sprang i trodde med 100% att det var mensen som kom men där var det massa flytning som rann det bara ran på trosan ju så jag fick lov att byta och ta trosskydd.
    Nu är det guld precis som då jag var misstänkte jag var gravid.
    Hur fan ska mna göra ?
    Ska jag bara vänta och se eller gravtest ?
    Ammar honom typ inte längre delammar då o då kommer typ inget längre.
    Har molvärk flytningar igen mens men det e för jag ammat jag e trött och hungrig men känner inte va att jag skulle kunna vara gravid IGEN .. hoppas inte jag är det jag kan ju inte då jag fått snitt och elias är för liten !
    Vågar inte berätta för sambon han trodde misstänkte ja hade äl men han vet om min kropp mer än jag gör haha typist honom.

♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 101208♥
  • 3 barns mamma84
    Willes Mamma 08 skrev 2011-02-02 12:50:03 följande:
    Jag kände ju molvärk och de kom lite rosa flytning,trodde med bergis att mensen va på G. Men då va de ju inte....de hade ju o göra då med att jag fick den där barnsängsfebern, alltså bakterie.

Men ja svårt o säga...gör ett gravtest, då vet du ju, om de inte e de så kanske du ska ringa BM?? kan ju va så att du inte fått ut allt ditt avlsag tex, pga av att du e snittad.
    Allt avslag har ju kommit ut men nu har flytningarna börja kommi i mängder som om det skulle vara ägglossning.
    Läse nyss på gyn länk och där stod det att när flytningarna är geggiga kletiga vita klistriga har man äl men när dom är gul typ är mensen på g men vad är det har jag både Äl och mens på G? hmm tappen har jag inte änns våga kolla efter sen jag blev gravid.
    Så har inte ont har inte feber ingenting alls.
    Så något annat kan det ju inte vara.
    Vi har haft sex och oskyddat som alltid.
    Har inte svamp det kliar inte alls det svider inte när jag kissar häller.

Så jag ska nog vänta och sen ta test när kommer mensen tillbaks om den kommer tillbaks hoppas som in i alltså.
    Räknade precis så OM jag skulle vara gravid som jag inte vill är banne mig inte sugen på en till just nu då skulle nästa komma i nov 2011 och elias blir 1 år 2011 dec .. inte roligt ..
  • 3 barns mamma84
    Haligh skrev 2011-02-02 16:42:32 följande:
    2-barnsmamma: håller tummarna att du inte är gravid, ingen höjdare att bli det så snabbt! Gå och skaffa dig preventivmedel nu Här har inte de jädra stygnen ens ramlat av än så här behövs inga preventivmedel om man säger så... Börjar onekligen längta lite nu, var nog ett par tre månader sedan nu... Vågar man lita på att man är skyddad så länge man helammar..?
    Shit jag vet inte jag delammar bara likom.
    Och nu har man fått detta som pågått ett tag och molvärk kraftig jävlar ibland vill man bara gråta av smärta man får.
    Men sen är det borta igen.
    Massa Massa flytningar hej vilt.

Jag skulle inte VÅGA bli gravid nu jösse namn !!
    Men du födde vaginalt men jag födde snitt så jag MÅSTE vänta 1 år men jag vill vänta minst 4-5 år
  • 3 barns mamma84
    ÄlskarNova skrev 2011-02-02 18:42:55 följande:
    och vi försöker oss på att ha sex...triggar upp varandra på dagarna för att sen på kvällen vara helt slut så vi inte orkar. plus att det är ngn liten som ligger vaken sent på kvällarna
    Hoppas hoppas man får till det snart! Har haft sex 2ggr sen förlossningen bara och nu var det iaf 2v sen sist. Saknar det..

Varför skulle man inte få bli gravid inom 1år efter ett snitt 2barnsmamma? Jag vill ju bli det, men ska fråga imorgon då jag träffar en gynläkare. Vad har du fått förklarat för dig och av vem?

Här går man också och känner att man håller på att få mensen igen..det moler i magen som innan den kommer. Verkar vara tajm för många nu! haha! 

Enligt överläkaren och kirurgen och barnmorskan ska man hälst vänta 1 år för då har livmodern blivit starkare och klarar då att bli gravid igen.
    Nu om jag eller du skulle nu bli gravida visst skulle det gå men man skulle få så många kontroller och läkarna barnmorskorna och ja dom som har detta med graviditet att göra blir väl inte så glada.

När jag skulle åka hem med elias nu på bb kom läkaren till mig (manlig ung kille) och började prata om p piller och så och sa du ska hälst vänta 1 år innan du ska bli gravid igen men ajg sa till honom näääh jag vill INTE bli gravid nu haha
    Han sa det bästa för kroppen för dig och bebisen är att man väntar tills kroppen har fått sin styrka tillbaks..
  • 3 barns mamma84
    Älskarnova:

Det finns ingen definitv övre gräns för antalet kejsarsnitt en kvinna kan göra, men det är sällsynt att samma kvinna gör fler än tre. Men man bör inte påbörja en ny graviditet innan ett år har gått sedan ett tidigare kejsarsnitt för att läkningsprocessen ska vara helt klar.

De allra flesta kejsarsnitt görs med ett horisontellt snitt i livmoderns lägre del. Denna typ av snitt läker vanligtvis bra om kvinnan för övrigt är av god hälsa och man tror att de i princip är läkta tre månader efter förlossningen.

Resultatet av flera studier som gjorts pekar mot att ärret på livmodern blir starkare med tiden och orsakar färre problem när längre tid har gått. Detta kan vara av särskilt intresse om du vill föda vaginalt nästa gång, s k VBAC. Det finns en mycket liten risk att livmodern brister vid VBAC och det finns vissa bevis på att risken för att ärret brister minskar ju längre tid som går mellan graviditeterna.

I en studie som omfattade 170 kvinnor påvisades att risken för att ärret skulle brista vid VBAC var markant högre om det gått mindre än sex månader mellan graviditeterna. En annan, större studie där 2409 kvinnor deltog visade att de kvinnor som valde VBAC och hade blivit gravida inom 18 månader efter ett kejsarsnitt löpte tre gånger så stor risk att ärret brast än kvinnor som valt VBAC och hade längre uppehåll mellan graviditeterna. En tredje studie visade ökad risk för ärrbristning hos kvinnor som förlösts innan fullgången graviditet med kejsarsnitt, särskilt om de aldrig tidigare genomgått förlossningsarbete och mellanrummet mellan förlossningarna var mindre än två år.

Dessa forskningsresultat kan verka oroande, men risken för ärrbristning vid vaginal förlossning efter tidigare kejsarsnitt är mycket liten, vilket innebär att de flesta kvinnor som haft kortare mellanrum mellan graviditeter inte får några problem vid VBAC.

Problem med moderkakan kan vara vanligare vid graviditet efter kejsarsnitt om det inte gått så lång tid. Risken för föreliggande moderkaka och moderkaksavlossning är större om man blir gravid inom ett år efter ett kejsarsnitt. Dessa forskningsresultat är från en mycket stor amerikansk studie där 187577 deltog, så det är värt att påpeka att risken fortfarande är liten.

Det finns andra fördelar med att få barn med längre mellanrum, kejsarsnitt eller ej. Läs vår artikel om olika ålderskillnader mellan barnen så får du veta mer.

I vissa delar av Sverige gör man kejsarsnitt i en av fem graviditeter. Det är viktigt att vara medveten om den tid det tar att återhämta sig och hur det påverkar en. Kejsarsnitt är ett omfattande kirurgiskt ingrepp och många kvinnor känner sig mycket trötta efteråt. Det kan ta många veckor innan man orkar med saker som tidigare igen efter kejsarsnitt.

Reviderad i februari 2007

• 3 barns mamma84

Bjuder på oss
  • 3 barns mamma84
    Godmorgon flickor
    Här är det underbart väder solen är på topp och glad och en spratlade kille som ligger berevid mig på soffan tittar ut och tittar på gardiner filosoferar och skrattar och roar sig själv har en rund mun och som plötsligt blir till en puss mun
    Armarna fladrar precis som benen och små joller ljud och knorr ljud och såklart hans trista hämska hosta som kommer.
    Men han är lika glad som solen
    Barnen på dagiset och jag myser
    Idag är det att städa hmm få se när haha
  • 3 barns mamma84
    Karttikeya skrev 2011-02-03 10:32:57 följande:
    Läkaren trodde absolut inte att lilleman är allergisk mot komjölk, de utslag han hade förra gången hos bvc försvann ju samma dag som vi tvättade om kläderna med ett tvättmedel utan parfym (dumskalle som inte tänker mig för..) sen är han nog lite extra känslig i huden för han blir röd för ingenting. Så är han ju rödhårig också.. ;) Och läkaren trodde heller inte att det var någon kolik, bara lite magknip och svårt med gaser. Jag har överdrivit som vanligt. Har börjat samla ihop hans skrikperioder och kommer väl upp i max 2 timmar en dålig dag och han har hittills alltid gått att trösta i sjalen.. Så han är väl en lite gnällig bebis helt enkelt. Men han har, peppar peppar, börjat bli gladare om dagarna och tillochmed läkaren fick ett av hans sällsynta leenden idag.

Han behöver mycket närhet min lille korv, så nu ska jag köpa mig en ordentlig sele, den jag har nu är jag inte så nöjd med.

Känner mig så fjantig och korkad nu, som inte tål lite barnskrik.. Men man vill ju att dom ska vara nöjda hela tiden helst, haha. Blir så orolig att något är fel så fort han verkar lite gnällig.
    Skönt att allt gick bra idag ja byta tvättmedel så går det bra.
    Själv har jag med parfym i allt och inga kännsla ungar inte inte änns en rumpa som är lessen inte
    Och sköt att komjölk är som det skulle så han inte var allergisk.
    Och kolik beby nej då han vill bara öva på sina lungor ett tag då o då
    Och du är ingen dålig mamma dom här bebyna är inte 1 år ännu och vi kommer lära oss massor innan dess

Haha rödhårig ja det är elias med vet FAN vad han fått det ifrån då vi ALLA är blonda
    Han har brund koppar guld brund rött hår ja jag vet fasiken haha helt buskoooo
  • 3 barns mamma84

Här gottar jag i mig Drømmekage som det heter på danska men på svenska Drömkaka det är ju bara så gott !!!

Majorima
    Haha men allt annat har han ifrån sin snygga mamma såklart
    Okej men ja som du säger då är det morbror som get honom detta med kännslig hy ..
    Men det kanske han växer ifrån.

• 3 barns mamma84
    Missförstånd har aldrig skrivit att man låter som lufta lungorna så man inte bryr sig !!
    Sa bara med skojs skulle att han kanske luftade lungorna .. det gör iaf mina barn på 5 och 2 år haha
    Men Elias ja det händer men då är det något han vill som är då (mat bajs kiss mysa sova)
Svar på tråden December Bebis 2010 :)