Inlägg från: 3 barns mamma84 |Visa alla inlägg
  • 3 barns mamma84

December Bebis 2010 :)

Idag fick Elias massa kläder st 80 till 92 och en jätte fin babygym Fisher-Price och där låg Elias en bra stund och Jollrade och lyssnade på musik.
    Han är en kille som äääälskar att Jollra för oss han har minsan MYCKET att berätta om
    ♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 101208♥
  • 3 barns mamma84
    Haligh skrev 2011-01-29 22:20:05 följande:
    Tack för massagetips, ska definitivt prova. Köpt Minifom idag och hoppas kvällarna blir lite gladare!
    så lite så hoppas det hjälper gumman
  • 3 barns mamma84
    Annnika Haha han ser ut som Elvis ju så jäkla söt !!
    NhjärtaD åh så mysigt det låter bara alla 3 åååh kommer ihåg när vi gjorde det innan Elias jag ebba didos och sambon och stora jag gravid nu nääh men fan det borde man göra snart alla vi 5
    Skönt att Nemi somnade och att ni kan roa om varandra.
    Här händer inte mkt alls ligger på golvet och skriver och bloggar ..
    Barnen sover ..
    Och snart är det Söndag haha
  • 3 barns mamma84
    nikka skrev 2011-01-30 10:36:51 följande:
    Låg och funderade på en sak i morse..
    Hur gör ni med era små ♥. Ligger dom i sängen hos er eller ligger dom i sin egen säng.
    Tove blir 6 veckor idag men sover fortfarande hos oss. Hon vill inte riktigt somna i sin egen säng.
    Har ni några bra tips?
    Jag låg precis och tänkte på detta i morse jag tänkte nämligen fråga er vad ni gjorde ..
    Men kan svara till dig jag har Elias i sin vagga och inne i vårt sovrum men han ligger i sin vagga ..
  • 3 barns mamma84

min fråga nu när det änså är uppe.
    Hur gör ni lägger ni som ner eller låter ni dem somna innan er ?

Vad jag gör jo jag matar honom ammar och byter blöja pyjamas lägger honom i sin vagga fast han har ögonen öppna och lägger mig själv och sover.
    På morgonen när han vill ha mat i igen så ger jag honom och lägger honom ner direkt efter jag gjort det han ville och somnar om i min säng alltså jag väntar inte på att han somnat utan lägger honom direkt ner sen somnar jag om.
    Han sover efter en stund men han är tyst och somnar
    Har inte någonsin behövat vänta på att han ska somna innan mig utan jag somnar alltid innan honom

• 3 barns mamma84
    nikka skrev 2011-01-30 10:36:51 följande:
    Låg och funderade på en sak i morse..
    Hur gör ni med era små ♥. Ligger dom i sängen hos er eller ligger dom i sin egen säng.
    Tove blir 6 veckor idag men sover fortfarande hos oss. Hon vill inte riktigt somna i sin egen säng.
    Har ni några bra tips?
    Lägg Tove i sin säng när du gjort det du ska när hon skriker vänta några min sen går du in igen tar upp henne och tröstar lägg i henne igen i sin säng och se vad som händer.
  • 3 barns mamma84
    Mysmamma70 skrev 2011-01-30 15:18:19 följande:
    Jag skulle inte låta mina ligga och skrika i några minuter när de är så små. Innan fyra månaders ålder behöver de omedelbar tröst enligt experterna.
    enligt experterna ska man inte ta upp dem direkt så fort dem skriker
  • 3 barns mamma84
    Mysmamma70 skrev 2011-01-30 15:31:33 följande:
    Anna Wahlgren eller?
    Annan Wahlgren hmmm näh men seriöst alltså ett barn dör inte av att använda lungorna i ca 1-2 min och det finns plats på denna jord för små skrik.
    Inte fan uräskta orden att jag springer fram så fort Elias skriker till om jag sitter på toan har Diarre spyr eller har snabb sex inne i tvättstugan skojar men seriöst jag gör inte det.
    Sen ligger mannen min alltså Elias inte och skriker när jag lägger honom ner så jag kan lätt somna om innna honom när han fått edt han velat ha för där ligger han i sin säng och Jollrar och myser och somnar själv om när han har lust.
  • 3 barns mamma84
    Karttikeya skrev 2011-01-30 17:01:05 följande:

Min lille Tim är inte alls nöjd.. Börjar misstänka kolik.. Vi köper minifom och sempers magdroppar idag, ska man fräsa på med både och eller testa en av dom? Fick ge upp den mjölkfria ersättningen idag, han vägrade äta. Äter inte "gamla" ersättningen bra heller men han äter lite iaf. Och har äntligen somnat efter att ha varit vaken sedan åtta och har gnällt heela dagen.. Jag har nog aldrig känt mig såhär värdelös.

Åh lilla Tim då men är det något annat då e han varm ?
    Behöver ju inte vara Kolik gumman bara för att han är en Tim som är arg och lessen idag
    Utan bara något annat.
    Men hoppas bara att det går över ikväll/natt håller tummarna ..

Kommer ihåg när Elias var som Tim han bara skrek o skrek INGET hjälpte men då såg vi att han hade feber 38,8 då det hade han i 2 dagar och en hel dag skreck han middag och natt och lite på morgonen.
    Så fort jag gjorde en snabb ryck skrek han halsmandlarna av sig typ !!
  • 3 barns mamma84

En lång vagnspromenad här med till dagiset och dagmamman och sen jobbet hälsade på nu e man hemma igen och väntar på att elias vaknar så jag ska ge honom mat sen har jag lasange i ungnen som jag ska gott mig med
    Jätte fint väder ute och inte allt alls

Vad har ni alla gjort idag då ?

Svar på tråden December Bebis 2010 :)