Inlägg från: 3 barns mamma84 |Visa alla inlägg
  • 3 barns mamma84

December Bebis 2010 :)

Amadeus har 38,8 och Elias hade 38,9 det är feber fest här ska ni veta.

♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 101208♥
  • 3 barns mamma84

Nu somnade Elias på babysittern är det något jag ska tänka på ?
    Ska lägga honom i sin vagga nu.
    Han är utan bodde och blöja på och ska ha filt på honom då vårt sovrum är en is land just nu haha

Mamma smurfen:
    Jag har inte get honom alvedon så man inte ska ge alvedon utan läkarens tillåtelse så jag har bara ammat och get ersättning till honom och tagit av honom kläderna.
    Sonen Amadeus fick alvedon han är 2,5år och han sover nu i vår säng fick Oboy och kall Cola innan han hoppade i säng.

• 3 barns mamma84
    NhjärtaD skrev 2011-01-25 20:03:45 följande:
    hehee Oboy & cola? iofs är det juh bra med vätska när man har feber...
    Skönt att Elias känns bättre...

Här har min donna inte ätit sen två tiden...sover fortf....ibland gör hon såna hopp...
    Haha det är nyttigt bra att han får i sig något kallt iaf

Åh vilken sömntutta haha som Elias men insåg att han var varm nu sover han med2 st filtar ej tecke och snarkar gott haha

Dags att växa din troll ungen innan hon väcker dig haha
  • 3 barns mamma84
    NhjärtaD skrev 2011-01-25 21:05:55 följande:
    Hihi hom vaknade strax efter Mycket hungrig, men nu är hon go & glad
    Haha det var på tiden skönt att hon är en glad och sprattlig flicka
    Min ligger fortfarande och sover min lilla ängel ska titta på honom sen när vi ska sova och se at han har det bra.
    Hoppas han slipper mer feber.
    Amadeus ligger fortfarande och sover min pojk.
    Och ebba ligger i sin säng jag hoppas jag har lite friskare barn i morgon orkar inte ta hand om 3 imon bara..
  • 3 barns mamma84
    Saliva:
    Kännde mig SUPER oskuld och var tor fast jag var sugen men efter det så kände jag mig våltagen och tvingad till sex.
    Sen efter några dagar hade vi sex igen och då var det skönt
    Men sen har vi inte haft hmm ca 1 vecka nu men det börjar bli dags igen.

Idag trodde jag mensne kom haha men när jag kollade var det värsta vita lotionsbadet i trosan hahaha jösses det bara ran och en stor klump flytning komi trossan hmm ägglossning numistänker jag hade små mens liknade kännsla i magen igår och idag så ägglossningen var idag ..
    Och hmm vi skulle ha sex idag men ja sambon tar ut innanfår bara hålla tummarna att man inte blir gravid.
    Eller skippa sex idag och några dagar fram över.

Elias ja han hade ju 38,8 igår och ja natten var JOBBIG !!
    Jag var som en hönsmamma.
    Han är förskyld också och har massa snör inte så man ser man han drar in och jag blir ju jätte orolig så hade hade kudde och lufte upp hela vaggan så han låg långt upp och högt så han sov sen tillslut.
    Var hos läkaren idag och hon sa så länge bla bla bla så ska jag inte oroa mig bla bla bla ..
    Nu ligger han i sin vagn ute och sover har sovit där ca ca ca 2 timmar ..
    Amadeus har fortfarande feber men det blir inte försvinna alls.

Idag är Elias 6 veckor gammal kille
  • 3 barns mamma84
    ÄlskarNova skrev 2011-01-26 15:13:06 följande:
    Ni som ger tillägg..hur tillreder ni maten till bebis? 
    Jag vet inte om jag gör det rätt och smidigast eller hur man kan göra?

jag kokar vattnet på morgonen och häller upp det i en termos. När det är dags för mat så häller jag upp vattnet i flaskan-i med pulvret och sätter i kallt vattenbad. men det tar ju såån tid innan det blir lagom varmt och han hinner skrika sig lila innan det är klart ibland...how to do? Obestämd 
    Jag kokar men när jag inte orkar och har tid som på natten och morgonen så tar jag vatten och pulver och skakar och häller i kopp och lägger in i mickron och ger honom efter jag ammat det jag skall ..
    När vi åkter i väg i bilen för att handla så kokkar jag te vatten häller i + pulver och skakar med handduk för då är det jätte varmt och lägger lock på och lägger i skötväskan och åker i väg då hinner den svalna och håller ca 1 timme

Men nu kommer jag köpa en flaska som håller varmvatten och inte blir kall alls det är en vanlig flaska till ersättning + vällning men det som finns i blir inte kallt utan håller samma värme som jag vill att den ska ha i många timmar ..
    Sambon hittade flaskan på någon sida och berättade för mig att det fanns
  • 3 barns mamma84
    ÄlskarNova skrev 2011-01-26 18:35:54 följande:
    ang. ersättningen: 
    Okidoki...men är det "rätt" att göra så med kallt i micro till ättemp.? Jag tänker på bakterier osv..
    Iofs har vi egen brunn så jag kanske måste göra som jag gör hur eller hur..
    eller tror ni jag kan ha kokat vatten som svalnat och förvara det i kylen och göra som ni, bara värma det  vattnet i micron sen när det behövs? 
    Baktere hit och bakterie dit det flesta bakterier är bra för en bebys kropp men du gör som är bäst för sig
    Koka och ha den i kylen och sen på kvällen stoppa in i micron
  • 3 barns mamma84

Nu är köttfärs/potatis gratengen inne i ugnen + sallad gjord

• 3 barns mamma84

Tänkte berätta att idag mår Elias bättre ingen feber.
    Igår var det ett helvette kan jag bara säga.
    Han skrek och skrek !!
    Inget hjälpte ingen mat ingen titte ingenting !!
    Trodde jag skulle bli galen jag ville bara gråta av panik igår han var så JOBBIG !!
    Natten var hämsk skrik skrik skrik jösses trodde vi skulle ha familje problem av just honom som höl på ingen visste vad vi skulle göra.
    Idag har han vanliga Elias fan vad jag har saknat honom.

Nu VET jag hur ni har det ni som har Kolikbebisar jag höjer tankarna för er för jag VET nu hur ni har det eller haft det fast jag inte har ett kolik bebis men fan vad JOBBIG han var !

• 3 barns mamma84

8 dec är inte elias 6 veckor eller e han 7 veckor igår ? jag e förvirrad räknade med att han var 6 veckor igår ??
    Han var ju på 5 veckors kontroll 14 jan ju ..

Svar på tråden December Bebis 2010 :)