Inlägg från: delifi2 |Visa alla inlägg
  • delifi2

December Bebis 2010 :)

idag hoppas jag bara att mina fogar håller för att gå på babysim med William, känner redan att jag har ont i höger mest. Hoppas verkligen att de inte ska sänka bassängen idag för då blir det jobbigt, William älskar att springa i vattnet.

• delifi2
    Stefanie skrev 2010-10-26 14:55:18 följande:
    På tal om att få problem med att nå ner i golvet, jag höll på att börja gråta i duschen idag. (gravidhormoner) Rakningen är körd och jag HATAR stubb. Och hår. Vill verkligen  klara av att raka mig, men jag ser inte ett skit, jag når inte ordentligt runt magen, spegeln hjälper inte.... 2 månader kvar.

Vågar man göra en brasiliansk vaxning när man är höggravid? Eller är det jättedumt? 
    var jätteförsiktigt, man kan faktiskt råka göra en omskärning på sig själv om man slinter.
    Min man brukar hjälpa mig annars funkar det inte, det värsta är att han blir lite till sig då och de kan jag ju förstå. Fan vad jag saknar att ha sex!!!! förhoppningsvis hoppas jag kunna ha sex i december eftersom mitt avslag brukar försvinna väldigt fort så jag hoppas det blir så den här gången oxå
  • delifi2
    linasmama skrev 2010-10-26 21:42:39 följande:
    Usch vad less på jag är på allt, eller mest på mig själv egentligen tror jag..
    Jag och min sambo har varit förlovade i ½ år idag men vi har typ gett varandra en puss och sen suttit i var sin soffa framför tvn och ätit mat och efterrätt.. Vi kramas inte, myser inte, håller aldrig om varandra länge. Vi kan inte ha sex. Så jag är väl rädd för att han ska tro att jag vill ha sex om jag kramar honom eller något. Det är skit jobbigt, vi har lixom tappat bort varandra mitt i allt eftersom jag har så ont och är trött och tjurig hela tiden. Vill att vi ska hitta tillbaka till varandra med har inte en aning om hur..

Jag är sjukt less på att vara gravid nu. Har förvärkar och foglossning från helvetet varje dag nu. Jag blir tokig av att gå hemma men så fort jag gör något får jag så ont. Kan inte ens gå runt en liten sväng i affären så nu får min sambo handla också, som att han inte gör tillräckligt längre..

Behövde gnälla av mig.. Vill bli mig själv igen, glad och positiv jämt..
    Ni måste prata med varann, det är ju jätteviktigt.
    Du måste förklara för honom att du VILL ah sex att du saknar honom, hans närhet, hans pussar osv osv annars kan han tro att DU inte vill. Det är jätteviktigt att inte tappa bort varann.
    Mysmamma70 skrev 2010-10-26 21:10:30 följande:
    Det beror på om man är förstföderska eller omföderska
    det beror på varrt man bor ju, här går jag (om jag inte hade foglossning) varannan vecka från och med nu och från vecka 36 varje vecka.

När jag väntade döttranra i början av 90-talet så gick jag ungefär så oxå och då bodde jag i sthlm
  • delifi2

Konstigt, eller tja... jag menar de flesta killar jag har träffat på har de varit typ deras stora dröm att få raka en tjej

vår lilla vänder sig om rätt mycket ibland, ikväll har hon hållt på som bara den, men vissa dagar är hon helt still

• delifi2
    Jessika82 skrev 2010-10-27 14:24:39 följande:
    Hej på er. I morse kom en liten kille med buller o bång..... Skriver mer när jag kommer hem
    åhhhh.... grattis, vad kul. Hoppas allt gick bra.
    Hålelr verkligen med om att vi snart måste byta namn på den här tråden, är det nån bebis ÖVERHUVUDTAGET som kommer stanna inne tills december??? :D

Ska ju upp till sthlm den 3 december eftersom min bror gifter sig och efteråt har de sagt INGA syskonbarn eller barn alls och det förstår jag. Så samtidigt vill jag ha dottern i november men samtidigt vill jag vara med på festen efteråt. Tur att man inte kan välja när bebisen ska komma ut

Moma----> när du skrev julmust och macka med skinka så tänkte jag genast på JULSKINKA, gu så gott det skulle vara med julmust, älskar det.

Har inte heller sovit inatt, vaknade av att jag var kissnödig och sen så kunde jag inte somna om, höll på somna om vid 6.30 men då ringde mannens klocka och sen var det ju kört

Jag är så otroligt slarvig med papper, har alltid varit det. Måste skicka in till fk ang lönen å så, men jag gör det aldrig, måste oxå kontakta in chef (som jag aldrig träffat) för att begära föräldraledigt.
  • delifi2

blir lite förbannad elelr arg eller iriterrad vilket som.
    Varje gång jag pratar med mannen i mobilen så är det helt oki, men om hans mamma är med så låter han så annorlunda, typ stressad och att det är jobbigt att prata i telefon då.

Hans mamma kan vara jättesnäll men hon har ingen emapti och inga känslor typ.
    tex när vi är hos hans pappa och hans fru så kan hon (frun) vara jättesnäll och är jättetrevlig och pratar både med WIlliam och ELliot, medans hans mamma knappt säger hej till dom. Hon tycker bäst om när de är små och så ska de vara tysta helst.
    Man kan inte säga att ELliot kommit i trotsåldern tex för då skrattar hon bara och säger (sarkatsikt) jajaja...barn är ju underbara.'

Hans mamma är snäll när det gäller typ pengar, inte så att vi får pengar av henne men hon ställer upp tex på lån och har tagit lån i sitt namn för att kunna betala skulder som jag har haft (/innan jag träffade Magnus) för att vi inte ska dras med dom. Supersnällt, men när det gäller känslor blir jag så ARG,
    FIck ju missfall förut och vi åkte in och fick det konstaterat, jag var superlessen och ville bara hem å gråta, hon jobbar där vid MAS och kom till kk tog tag i mina axlar och säger till mig "var inte lessen, det går över, tänk på att barnet var sjukt" GAAAHHHHH det var lixom inte det jag ville höra just då, blir fortfarnde lessen varje gång jag tänker på det.
    Hon "gullar" inte med sina barnbarn alls, hon tycker ju dom är söta och gillar dom men hon verkar tycka dom är jobbiga på nåt sätt.
    Har haft flera problem med henne ang barnbarnen, min svåger har oxå 2 barn och hon hälsar på dom mer ofta än vad hon hälsar på oss och min man har sagt till henne flera ggr att han upplever det som orättvist.

usch behövde bara gnälla av mig lite eftersom jag precis pratat med mannen och hon var med.

• delifi2
    Stefanie skrev 2010-10-27 18:42:05 följande:
    Kanske får skylla mig själv när det gäller alla mina sammandragningar (sedan vecka 15)...Glad

Läste i en tråd om tips för att sätta igång förlossningen:

"Kanel
    Kanel har även det en starkt sammandragande effekt och kan med fördel även det användas inför en förlossning. 1 tsk per kopp 2-3ggr dagligen.
    Kanel kan användas som krydda i maten tidigt i graviditeten och kan i te drickas sista 2-3 veckorna för att sätta igång eller bättra på värkarbete för att det kan orsaka livmodersammandragningar, använd ej kanel tidigare i graviditeten." 

Själv äter jag gröt med en hel del kanel på varje morgon. Mycket kanel...
    Varför är det ingen som skriver om sånt i broschyrerna?  
    Kommer snart prova allt för att få igång förlossningen fkatiskt.
    Är så sjukt trött på foglossningen och ischisasen, kan ta mig fasen inte göra ett skit.

FIck en gråtattack alldels nyss, blev så sugen på julskinka och julmust så jag började gråta, mannen sa att han kan åka och skjuta en gris så att jag får min julskinka
  • delifi2
    Idlur skrev 2010-10-27 19:53:24 följande:
    Mitt tryck låg på 131/92 sist... Såg att ni pratade blodtryck så jag klämde in mitt ;)

Är det många som fått föda för tidigt? Verkar nästan så, man orkar ju inte läsa hela tråden ;)
    har för  mig att det är 3 bebisen som har kommit nu eller om det var 4
  • delifi2

Halvsur åkte mannen iväg till WIllys för att köpa julmust, förstår honom på ett visst sätt eftersom han har så mycket att göra här hemma, han gör ju allt, diskar, städar, tvättar lagar mat precis allt och mitt i matchen blir jag sugen på julmust. Kan inte vara lätt att vara min man just nu.

Tror mina symptom försvann rätt snabbt, tänkte inte ås mycket på dom efter William kom, fast med honom var jag inte så sugen på nåt, endast apelsiner då.

• delifi2

majmamma (ts) hade väl mycket att göra om jag inte minns fel.
    Ondar då?

jag kom ju in rätt sent i tråden eftersom jag inte hade bestämt mig om jag skulle behålla den här eller inte

Svar på tråden December Bebis 2010 :)