Inlägg från: delifi2 |Visa alla inlägg
  • delifi2

December Bebis 2010 :)

linasmama skrev 2010-11-06 09:11:50 följande:
    delifi2: Min BM har inte kollat mina järndepåer en enda gång så har ingen aning..
    men när du var på inskrivning så tog de väl blodprov på dig eller?

Idag fick vi värsta sovmorgonen, ELliot brukar alltid klara sig själv på morgonen, ha väcker en bara om det är nåt spec. Men William brukar vilja gå upp efter nån timme efter det han har vaknat, men idag så sov han till 9.40 och han gick å la sig  kl 20 igår så det var superskönt men kosntigt
  • delifi2
    3 barns mamma84 skrev 2010-11-06 11:43:36 följande:
    Varför har man molvärk varje dag nu ???? är detta täcken på att han vill ut innan BF datum ?
    Slemmisen lossnar oxå lite lite med gegga som tjocka flytningar bara.
    slemmisen kan lossna flera veckor innan bf och återbildas tom vecka 38 efter det så brukar den inte återbildas.
    Molvärk kan bero på hur bebisen ligger
  • delifi2
    linasmama skrev 2010-11-06 12:22:45 följande:
    Ja då tog de blodprov men hon har inte sagt något om järndepåer, ska dit om 1½ vecka igen får fråga då..

Vad skönt, jag fick sova till 9 idag, riktigt skönt
    då är det ingen fara, för det syns på blodproven de tar då.
  • delifi2
    3 barns mamma84 skrev 2010-11-06 13:15:26 följande:
    Kissar hela tiden nu och har molvärk och massa tjocka flytningsliknade i trosskyddet och ja han ligger ruckbar från v 27+6
    Så han är nere redan.
    man brukar ha molvärk när de ligger där nere eftersom de pressar med huvud och det finns så mycket nerver där nere.
    3 barns mamma84 skrev 2010-11-06 14:23:01 följande:
    Agn perfymfria tvättmedel hur många använder det ?
    Jag står för att jag inte gör det jag var vanligt tvättmedel och sköljmedel
    Vi gjorde det förut men inte längre, vi använder vårt vanliga, vi märker ju om hon skulle få utslag och besvär av det och då provar man ju nåt annat
  • delifi2
    3 barns mamma84 skrev 2010-11-06 14:53:12 följande:
    Då e det ju det att han plågar sin mamma lite då o då

Okej jo om mina skulle bli alergiska skulle jag naturligtviss ända och tar operfymerad men när jag haft det innan så blev dom allergiska bara för att jag hade operymfri så jag fick ta´det vanligt.
    Samma sak med Libero och Pampers alltid röd rumpa o gnälliga men när jag bytte till (billiga) så gick allt bra.
    VI har alltid använd Willys blöjor förutom första tiden då vi använde pampers newborn, willys är lika bra om inte bättre än de andra tycker jag
  • delifi2

Har satt ihop sängen idag iaf alldels själv så drf få rjag ju skylla mig själv oxå eftersom både fogar och ischiasnerven börjar krångla nu ikväll.

Har flyttat in William i Elliots rum nu så vi får se hur det går, Elliot har lagt sig i vår säng.

• delifi2

har ju sagt förut att jag haft värkar och sd men inatt var det 1 jättevärk som hette duga, fy fasen vad ont det gjorde sån tur var så fick jag ingen mer bara mer lätta värkar.
    Det påminde mig om hur ont jag kommer ha om några veckor, fasar för det även om jag tror hon  kommer fort typ på 2-3 timmar så är de onda timmar isf.

Nu går verkligen tiden fort, ska bli så skönt när det här är över Så man kan gå normalt igen och böja sig ner och ta på sig skorna

• delifi2

Nu är jag fkatiskt rätt säker på att hon ligger med huvud ner, sparkas mycket mer uppåt, så jag hoppas verkligen att hon ligger rätt nu. Ska kolla det på tisdag men fy om bm trycker ner händerna i magen, de brukar alltid få göra ul på mig för jag har en sån känslig mage att de gör ont när de känner hur barnet ligger med huvud

Håller med nån annan här som skrev att det är ett under att man sover alls, vill egentligen bara hem till min säng som är mycket mjukare än mannens och där man kan ligga mer på magen, har så ont i höftbenet efersom jag bara kan sova på  höger sida så det är inte så underligt att jag får ont på den sidan.
    Men sart är det över.

Kan fortfarnde inte fatta att vi ska ha en till bebis, William har ju precis flyllt 1 år och 1 år är inte mycket......

• delifi2

huvud ellér vad det nu är (är fortfarande osäker) är väldigt långt ner, precis vid blygdbenet ibland men det är inte fixerad än eftersom det flyttar på sig ibland men håller till där nere iaf.
    Känns när man går tycker jag, då åker lixom allt ner

• delifi2

asså på mina barn är det jättesvårt att känna va det är för nåt, för det känns inte rund någonstans, var så både med Elliot å William. Bm tror att det är för att jag har stor livmoder som det är så, att barnet lättare kan glida undan så att man bara känner något hårt. jättesvårt att avgöra vad det kan vara, kan lika gärna vara en axel

Svar på tråden December Bebis 2010 :)