Inlägg från: delifi2 |Visa alla inlägg
  • delifi2

December Bebis 2010 :)

Hoppas din lägger sig rätt innan det är dax, för det är inget kul att käna en hand uppe mitt i det heliga när man har värkar

• delifi2

skulle sovit när jag kom hem från dagis men här sitter jag fortfarnde och känner att det inte är så stor idé att lägga sig nu eftersom jag ska ta bussen kl 2

• delifi2
    Selina04 skrev 2010-11-02 12:41:06 följande:
    Hej hej!!!

Grattis till lille Benjamin!!!!

själv är jag i v 34+2 idag o det känns som en evihet innan det är dags men här verka det vara många som får för tidigt?

Jag ska på UL på torsdag för att se att allt är bra då ja haft så högt BT vid flera tillfällen, ja är lite nervös över det faktiskt.

Men det ska bli mysigt o se bebis igen, men finns risk för att vi "vanliga" kan se könet? det vill vi nämligen inte göra- det är halva nöjet för oss =)
    Jag såg könet på WIlliam ofrivilligt, det gick lixom inte att ta miste på då
    Å då så förde de bara över den delen men ma nsåg så tydligt så det beror på hur bebisen ligger, vet int eom det är lättare att som det är en kille eller tjej men WIlliam kissade just då så det var drf man såg det så tydligt då
  • delifi2

Vi har inte satt ihop sängen ännu, kanske daxz att göra det snart, jag väntar in i det längsta med att sätta upp den, men snart måste vi möblera om ELliots rum så att William oxå får plats där inne med sin säng, ska nog göra det i helgen tror jag eftersom man inte vet när den här bebisen hade tänkt komma ut

• delifi2

Jag ska vänta 1 vecka till innan jag börjar med mitt te är i vecka 35+1 nu men bm sa att jag skulel vänta lite till eftersom det är 2 1/2 vecka skillnad mellan beräkningen när hon ska komma.
    ENligt sista mens är det 26 novmber och enligt ul så är det 14 december.
    Väntar hellre 1 vecka till så att lungorna hinner utvecklas mera om det nu skulle hända att hon kommer tidigare vilket verkar hända alla här inne

• delifi2

Visst är man vig när man får drag i nån muskel, brukar få det i vaden och under foten och jisses vad kvickt man kan sätta sig upp just då

Åhh...garderober...vi får ju knappt plats med Williams kläder hur ska det gå då när vi ska få plats med andra kläder....får nog komma på nån lösning i helgen då vi (läs mannen) ska möblera om i ELliots rum, jag komerm dock vara arbetsledare eftersom han har noll ögonmått eller sinne för möblering

• delifi2

Mina barn har aldrig fixerad sig, huvudsaken är att de ligger med huvud neråt.

3 barns mamma84 skrev 2010-11-02 18:00:37 följande:
    Hahaha eller hur Tungan ute man flyger likom bara upp ur sängen då haha

Du får köpa en mindre gaderob haha
    har ju ingen garderob alls ju, har kläder i massa byråer men skulle behöva en till nu när tjejn kommer eftersom det inte finns nån plats för henens kläder någonstans
  • delifi2
    ondar skrev 2010-11-02 18:51:39 följande:

Fick tvättat alla kläder i st 50/56 igår, det var en del haha. Tog "snuttefilten" också så nu är allt fräscht inför bebis ankomst:). Ska börja packa i ordning väskan också. Packar man två bodys,byxor o pyjamas eller hur mkt av varje tar man? 

Hur har ni andra gjort med filtar osv? Jag har två nya filtar i jättemjuk o gosigt material, jag försöker bestämma mig för om jag ska tvätta dem innan bebis använder dem eller om jag ska strunta i det, det e ju tråkigt om de blir slitna av tvätten. De borde ju inte va ofräscha på nåt vis väl?

Imorgon kl halv nio kommer barnmorskans dom om jag ska få vändningsförsök eller inte. Lite pirrigt faktiskt:).
    Det känns inte som om bebis har vänt sig men vad vet jag:P.

Jag som har vart frånvarande några veckor har ju missat massor, är det fler än SaraKlippan och Jessika82 som fått bebis i tråden?

jag skulle tvätta dom eftersom de är nya, kemilkalier å så.

japp det är 4 beisar sammanlagt som har kommit nu om jag inte minns fel
  • delifi2

att köpa blöjor och öppna paketet är en sån känsla, dom är ju sååååååååååååå små, så puttinuttiga, de är lika stora som hela ens hand ju

idag så lämande mannen huliganerna dom på dagis eftersom jag måste vila ännu mer än vad jag gör nu så att inte mina värkar sätter igång igen, har kunnat sova hela natten och har bara haft 2 värkar på morgonen

Hade tänkt försöka torka av sängen och kanske sätta ihop den, men vet inte om jag ska vänta tills mannen har tvättat lakan och madrassskyddet. vi får väl se hur det går.

Nu ska jag föröska läsa lite teori

• delifi2
    Karttikeya skrev 2010-11-03 13:20:42 följande:
    Fasen, jag kan bara se vissa bilder i den här tråden, så störande!!

Vad säger ni tjejer, vad kan det vara jag känner av? Har ont i ryggen, inte outhärdligt och inte heller väldigt lätt smärta. Den är ihållande och kommer inte i intervaller men lättar kanske något emellanåt. Känner inget i magen eller i livmodern och får inga sammandragningar. Är det vanlig ryggvärk? Satt i hela natten så jag inte kunde sova, fick ligga och byta ställning hela tiden. Gjorde inget utöver det vanliga igår förutom att jag sitter mycket nu förstås.
    låter mer som vanlig ryggvärk eller så att bebisen ligger och klämmer på nån nerv. Försök sträcka på ryggen hela tiden så att ryggkotorna räts ut och inte sjunker ihop. Om du kan lägg dig på golvet med knäna i 90 grader, men se till först att du kan komma upp isf
Svar på tråden December Bebis 2010 :)