December Bebis 2010 :)
Momalicious skrev 2010-12-08 11:55:49 följande:
Det var rackarns vad bebisar det kommer nu då! Försöker låta bli att vara bitter, min bebis kommer ju tids nog också men jäääklar vad jag är avundsjuk hihi!Nu är ju tvåbarnsmamma iaf trebarnsmamma. Det är nog det som är fräckast med snitt, att man kan veta exakt när sin bebis kommer. I övrigt är jag livrädd för snitt.
Nåja.
Var hos BM igår i vecka 36+4 och allt såg bra ut, som vanligt.
BT: 120/70
SF: 35
Urin: Protein/glykos: 0/0
Fosterljud: 138
Frågade om det kunde vara så att han blivit väldigt stor eller om det var lite vatten, men hon kände på magen och sa att jag hade bra med vatten och att det inte var en speciellt stor bebis där inne utan en helt normalstor. Hon tippade på mellan 3000-3500 gram vid BF, fast jag tycker 3500 är rätt stort haha.
Nästa vecka ska hon känna på tappen! Gud så spännande. Kommer dock vara skitnervös för att hon ska säga att den är omogen och lång och att den i princip är som man vill att den ska vara när man inte vill föda barn. Hade varit toppen om jag var mogen och lite öppnad för då kanske man kan tigga till sig en liten hinnsvepning.
Det där med fullgången graviditet, överallt där jag läst så står det att man räknas fullgången från vecka 37 och då antar jag de menar 37 fullgångna veckor. Igår sa min BM att jag var fullgången men jag är ju bara i vecka 36+5. Hon kanske menar att jag SNART är fullgången. Skitsamma.
Sen gjorde vi en sammanfattning av graviditeten men jag blev jättebesviken. För det första visste jag inte att vi skulle göra det (hon hade inte sagt det) så jag kom inte ihåg nånting. För det andra så ville hon typ övertala mig att föda på NÄL fastän jag vill föda i Göteborg och tjatade om hur braaaa allt var där fastän det är en byggarbetsplats. Och när jag nämnde att jag tidigare har haft långa perioder med djupa depressioner och att jag vill att det står med där ifall jag nu skulle få nåt slags förlossningsdepression eller så så att personalen kan ha lite koll på det, så borstade hon bara bort det och sa att det inte var viktigt. Fick verkligen tjata till mig att hon skrev det då jag både läst att det är större risk om man hade såna depressioner som jag haft, och min psykolog har rådit mig att helst stanna på BB nån eller några extra dagar för att få lite extra "koll". Ändå skrev hon bara "har tidigare ätit anti-depressiva mediciner men inget under grav". Låter ju som om nån som bara mått lite dåligt och fått några goa tabletter typ. Jag käkade typ 20 tabletter om dagen när jag mådde som sämst och då var jag ändå suicidal. Blir så trött att man aldrig kan bli tagen på allvar inom sjukvården.

Nu känns det inte alls kul längre.

Konstigt att hon inte tog det mer på allvar än så

GRATTIS