Inlägg från: mamma smurfen |Visa alla inlägg
  • mamma smurfen

December Bebis 2010 :)

Momalicious skrev 2010-12-08 11:55:49 följande:
    Det var rackarns vad bebisar det kommer nu då! Försöker låta bli att vara bitter, min bebis kommer ju tids nog också men jäääklar vad jag är avundsjuk hihi!
    Nu är ju tvåbarnsmamma iaf trebarnsmamma. Det är nog det som är fräckast med snitt, att man kan veta exakt när sin bebis kommer. I övrigt är jag livrädd för snitt.

Nåja.
    Var hos BM igår i vecka 36+4 och allt såg bra ut, som vanligt.
    BT: 120/70
    SF: 35
    Urin: Protein/glykos: 0/0
    Fosterljud: 138

Frågade om det kunde vara så att han blivit väldigt stor eller om det var lite vatten, men hon kände på magen och sa att jag hade bra med vatten och att det inte var en speciellt stor bebis där inne utan en helt normalstor. Hon tippade på mellan 3000-3500 gram vid BF, fast jag tycker 3500 är rätt stort haha.
    Nästa vecka ska hon känna på tappen! Gud så spännande. Kommer dock vara skitnervös för att hon ska säga att den är omogen och lång och att den i princip är som man vill att den ska vara när man inte vill föda barn. Hade varit toppen om jag var mogen och lite öppnad för då kanske man kan tigga till sig en liten hinnsvepning.

Det där med fullgången graviditet, överallt där jag läst så står det att man räknas fullgången från vecka 37 och då antar jag de menar 37 fullgångna veckor. Igår sa min BM att jag var fullgången men jag är ju bara i vecka 36+5. Hon kanske menar att jag SNART är fullgången. Skitsamma.

Sen gjorde vi en sammanfattning av graviditeten men jag blev jättebesviken. För det första visste jag inte att vi skulle göra det (hon hade inte sagt det) så jag kom inte ihåg nånting. För det andra så ville hon typ övertala mig att föda på NÄL fastän jag vill föda i Göteborg och tjatade om hur braaaa allt var där fastän det är en byggarbetsplats. Och när jag nämnde att jag tidigare har haft långa perioder med djupa depressioner och att jag vill att det står med där ifall jag nu skulle få nåt slags förlossningsdepression eller så så att personalen kan ha lite koll på det, så borstade hon bara bort det och sa att det inte var viktigt. Fick verkligen tjata till mig att hon skrev det då jag både läst att det är större risk om man hade såna depressioner som jag haft, och min psykolog har rådit mig att helst stanna på BB nån eller några extra dagar för att få lite extra "koll". Ändå skrev hon bara "har tidigare ätit anti-depressiva mediciner men inget under grav". Låter ju som om nån som bara mått lite dåligt och fått några goa tabletter typ. Jag käkade typ 20 tabletter om dagen när jag mådde som sämst och då var jag ändå suicidal. Blir så trött att man aldrig kan bli tagen på allvar inom sjukvården. Gråter
    Nu känns det inte alls kul längre. Rynkar på näsan
    ang dina depressioner...kan du inte skriva om det i ditt eget förlossningsbrev, så de får en mer "verklighetsbaserad" syn på hur det förhåller sig för just DIG.

Konstigt att hon inte tog det mer på allvar än så
  • mamma smurfen
    Momalicious skrev 2010-12-08 12:06:17 följande:
    Ursäkta för mitt skitlånga monsterinlägg men nu är jag bara trött på det här. Förstår om ni inte orkar läsa Jag känner mig typ som att jag skulle kunna mörda någon som bara tittar snett på mig just nu. Allt är bara en pina och jag har fått humörsvängningar igen som heter duga! MORR!
    Jaaa...här är en till med humörsvägningar å tålamod lika med noll..
    Stackars mina killar, de till å med VET å svarar mig med att de VET att jag e på uselt humör pga magen.....
    Får så dåligt samvete då, ända tills någon spiller, eller inte lyssnar, då "gormar" jag till IGEN...innan jag hinner tänka....får försöka gottgöra dom sedan, på något sätt 

• mamma smurfen

en fråga.....

Jag var ju hos MVC igår, för kontroll i V39+4, men fick inte med mig någon journal eller så, nästa träff är planerad tills på tisdag, nästa vecka, dvs i V40+4.....
    Hon sa själv att hon inte trodde vi skulle ses då, eftersom jag har haft de här känningarna...
    Borde jag inte redan i går fått mina papper med mig hem, just in case...så att säga? 

• mamma smurfen
    Momalicious skrev 2010-12-08 12:16:56 följande:
    Ja, ibland blir jag dessutom sur för de dummaste sakerna. Nästan som att jag blir sur bara för att få ha nåt att skälla över lite. Haha. Men snart är det slut. Förhoppningsvis. Tanken på att jag kan ha 6 veckor kvar om det vill sig illa är hemsk. Vet du förresten om det finns internet man kan använda på BB på östra/mölndal? 
    Skrattande
    Ang internett så ställde jag den frågan här för några dagar sedan*S*
    men fick inget svar....så jag googlade runt lite, men hittade inget om det, MEN
    av en slump vart jag inne på Telias hemsida, å där står det att det finns surfzoner på Östra, iaf Blå stråket, som är akutmottagningen, så ANTAR att de finns även på BB...

TROR att man kan betala via sitt kort å få nät-tillgång på DET sättet, men VET inte...

Funderar på att köpa Telias kontantsurf...men vet inte, kostar ju ca250kr BARA för själva mojängen, sedan tillkommer ju surftaxan....

HAR man Telia hemma som bredbands-leverantör så INGÅR fri surf i deras surfzoner däremot...kan ju vara bra å veta för de som undrar  
  • mamma smurfen

*S* ja ni har nog rätt.....det ligger ju SÅKLART på dator numera...*asg*
    Va ju 9 år sedan jag var gravid å skulle föda, å DÅ...*S* ja DÅ hade man minsan med sig papper på vad som hänt genom graviditeten...
    hmmmm tja, bara å konstatera att man börjar bli "gammal" Cool 
  • mamma smurfen
    Cissi7006 skrev 2010-12-08 12:27:20 följande:
    Mamma smurfen - har du ingen mobil du kan surfa med?
    jorå, såpass "modern" är jag ju*S*

MEN hade tänkt ta med datorn å använda mig av SPOTIFY som "musik-alternativ" isf att behöva bränna skivor, å då behöva "låna" musik av kompisar.....

men för att kunna göra de så behöver jag ju internet....

men...sambon kommer säkert på något Käckt sätt, de e HAN som kan de här med datorer.... 
  • mamma smurfen
    Cissi7006 skrev 2010-12-08 12:33:42 följande:
    Men du kan ha dina Spotify spellistor offline i mobilen
    ja de vet jag, men ljudet blir ju kasst..

ASG* 

Du menar ju, såklart att jag ska koppla mobilen till datorn å lyssna på musiken *HAHAHAHHA*

KLART man ska göra SÅ!!!
    TACK CissiSkrattande 

(Hmmm....KAN jag, i detta läget skylla på att jag är gravid, å därmed inte TÄNKER?????) 
  • mamma smurfen

Majorima:  ussa, KRAM på dig

vill igentligen bara säga att du inte är ensam.

MIN våg visar +27kilo under denna graviditet

Bävar inför hur jag ska lyckas gå ner de sedan.....

• mamma smurfen
    Karttikeya skrev 2010-12-08 13:10:20 följande:
    Ja det kommer bli.. "Intressant" minsann.. Många promenader med barnvagnen? Jag som ÄLSKAR att promenera.. Haha..

Vet du vad det lustiga är? Jag vill tröstäta bort min deppighet.. *snark*
    ...DET känner jag oxå igen...
    Går ständigt hungrig, som om bara för att jag inte KAN göra så mycke annat än sitta...å äta, så vill kroppen att jag GÖR just de...äter,
    med orden...vad gör den här mackan för skillnad på de stora hela???? Kräks

Jag har ju "turen" att vara ganska "damp" aktig i vanliga fall, dvs jag gillar inte att sitta still, utan vill hellre GÖRA saker, så att gå prommenader kommer nog funka, MEN de svåra för mig blir att SLUTA ÄTA, blli av med dethär konstanta SUGET på något att stoppa i munnen......DET blir min utmaning sedan 
  • mamma smurfen
    linasmama skrev 2010-12-08 15:38:54 följande:
    Nu är vi hemma med "lill"prinsen.. Han föddes 18.57 i söndags, vattnet gick 16.30 så förlossningen tog 2½ skit jobbiga timmar bara.. Han vägde 5135 g och var 54 cm lång, en riktig dunderklump! Lägger upp bild om en stund..
    Solig GRATTIS

Inte så "liten" din/er prins...
    Ja...bild vill vi ha härGlad 
Svar på tråden December Bebis 2010 :)