Inlägg från: mamma smurfen |Visa alla inlägg
  • mamma smurfen

December Bebis 2010 :)

Anairda skrev 2010-12-11 14:54:49 följande:
    BF+2 idag inte alls roligt vill ha min bebis nuuuuu!
    Samma som MIG juh, du hade oxå BF den 9e antar jag?
  • mamma smurfen
    Anairda skrev 2010-12-11 15:02:39 följande:
    Jepp men ingen bebis då :( Känner du av ngt? Slemproppen släppt eller ngt?
    Vart på antenantal enheten här i Gbg för 3 veckor sedan, för misstänkt vatten avgång, men de va inte vatten jag läckte, däremot såg hon att slemproppen gett sig i vattninga flytningar...hon visa upp lite (uuurk).

Sedan har jag haft en del värkar/förvärkar å sammandragningar, men inget som gör att det HÄNDER något...några nätter nu irad har jag legat med molvärk i rygg å tjejjmagen, men.....
    inget som känns som att "NU, NU ävlars e de på G"...så att säga...

Du då? 
  • mamma smurfen
    Anairda skrev 2010-12-11 15:14:47 följande:
    Samma här väl molvärg i nedre delen av ryggen och enormt tryck neråt (bebis fixerad) men jag har sen i måndags märkt av att slemmisen släppt i omgångar lite gröngul gegga (äckelvarning) i mindre o större bitar men det betyder inget känns det som :(

De säger ju att förstföderskor går över tiden med 4 dagar ca så vi får hoppas måndag då :) Helst imorrn eftersom jag gissade på helgen och vill så gärna ha rätt!
    vad säger de om omföderskor då??? *ler*

För min del tror jag att mellandagarna är bra datum att "sikta in sig på" 
    OM hon inte vill komma på onsdag, den 15e...
    hennes bröder har ju födelse datum 15juni, å 15 juli...så en bebbe den 15 December verkar ju inte heeelt otroligt*S* 
  • mamma smurfen

Dramaqueen och Cissi....  Isf BORDE jag ju fått barn för flera veckor sedan, med tanke på att Casper kom i V35?
    *S* eller iaf, förra veckan, med tanke å Fabian som k-snittades på BF dagen......
    Nee siktet inställt på 15e, ELLER mellandagarna.....ska de ÄVLAS, så gör de de...med RÅGE:-P 

• mamma smurfen
    Anairda skrev 2010-12-11 16:13:58 följande:
    hahaha vi kan sitta och spekulera i timmar och vi kommer inte att komma fram till ngt. Bebisen bestämmer, så funkar egen vilja :P
    *S* ja precis, de enda positiva me de e ju att tiden går liiite snabbare

Min sambos plast-syrra ska komma över med microlax....de kan ju kanske hjälpa....
    OM de inte vore för att min foglossning e helt hemsk, sambon får hjälpa mig att komma runt i sängen till å med...
    vore de inte för de, så skulle jag inte vara så "desperat" typ......

Men men...håller på med tomtegröt å har kokat ägg, stekt Prinskorv å köttebullar...snart dax för litet julbord här hemma me barna=)  skinkan gjorde jag igår  
  • mamma smurfen
    MrsHelgesson skrev 2010-12-11 19:25:44 följande:
    Denna krabat kom ut efter 1 tim och 20 min från ankomst till förlossningen. Sicken tur att jag valde att åka in. Jag fick dock föda ensam då sambon var tvungen att åka hem med dottern för att invänta barnvakt. Han kom precis när sonen var ute.

Vikken sötis MrsHelgesson....blir inte ALLS avis på er som fått bebbe...neeeej dåDrömmer
  • mamma smurfen
    ÄlskarNova skrev 2010-12-11 19:38:13 följande:
    Heej!
    Slängde in tre bilder i bildtråden på vår lilla Arvid och här ännu en till:

Tänkte bara uppdatera er om vad som hänt denna vecka:
    söndag natt 04.20: vattnet går
    06.50: är på förlossningen-ingen undersökning-inskriven pga att vattnet är missfärgat
    under dagen sen försöker jag gå igång värkarna, men de är svaga och 5min mellan
    får sovdos på kvällen och får sova
    måndag värkarna är borta och jag gör ett nytt försök att gå igång det-går på stan och de kommer smygande igen
    förlossningen frågar om vi vill åka hem ett tag-NEJ tack, vi har liksom 11mil hem-vi vill ha bebis! Men det blir inga regelbundna värkar denna dag
    tisdag: nu vill de iaf hjälpa till lite och sätter en ballongkateter kl.10, smygvärkar kommer och vid 16.00 kan de dra ut katetern-är alltså öppen 4-5cm
    senare undersökning kl.18-19ca visar 4cm och hårt-de vill inte puscha på mer idag och jag får en ny sovdos
    onsdag: nu kan de inte vänta längre utan säger till mig att de vill prova dropp och om det inte funkar-snitt. kl.10 börjar de med droppet-innan har de satt en värkmätare inne i mig som säger exakt hur värkarna är
    kl.12 gör det ooont! Har värkstormar med varannan/varje min och jag börjar med lustgasen. Har tagit min fragminspruta (blodförtunnande) kl.09 så jag vet att en EDA kommer inte förrens kl.15. Den var GULD värd! Var så väck av lustgasen och smärtan och uppfattade knappt vad som hände i rummet. Öppen 6cm
    Värkarna är fortf.täta men inte så starka då de satte ner droppet. Vid 18.00 vill de höja igen och nu börjar pluttens hjärtljud stiga-stressad. De avvaktar och strax efter 19.30  kommer de in och säger stopp till allt. Hjärtljuden dippar och höjs om vartannat; är öppen 9cm men huvudet högt och med svulst på=conehead.
    kl.20.34 kommer en skrikandes stor Arvid ut via kejsarsnitt! Han vägde 4360g och var 54cm lång! 

Idag kom vi så äntligen hem och om ca. 1h är han exakt 3dygn gammal.Hjärta
    Sötnoooos=)  vill oxå ha juh....
    GRATTIS SkålNalle 
  • mamma smurfen

Hej alla, å grattis till alla nya små människor som sett dagens ljus här i trådenNalle

Blir bara "lite" frustrerad över att ALLA andra, verkar de som för min del iaf, får sina bebbar itid, eller till å med innan BF.... 

Själv e jag nu inne på min 5e +dag

Var hos BM idag å allt verkar vara bra med både mig å min bebbe

BT 135/80
    SF 38 ökat 1cm på en vecka,...så kurvan e fin
    Hjärtljud va 157 ...brukar i vanliga fall ligga runt 135-147

Hon kolla inte blod, eller urin eller pina mig med vågen....*ler*

Hon va lite förvånad över att jag var tillbaka, MED mage...ska dit igen den 20dec, OM inget har hänt innan dess,
    isf ska hon ringa in om en tid för TUL på östra, och en EV igångsättning....så HOPPAS jag INTE ska dit den 20e!!!!!
    Men med min "tur" så lär väl min bebbe vilja "titta ut" de 24e såklart Obestämd

Är nu inte så LITE trött på de här med att vara gravid, med foglossning, ryggont, ömma leder i händerna, massa massa xtra vikt, inte kunna äta pga att hon trycker ihop magsäcken så man inte får platts med mat, å nu så har man åkt på en förkylning oxå, som toppen på isberget.......

• mamma smurfen
    Cissi7006 skrev 2010-12-14 15:24:14 följande:
    Vad bra att allt ser fint ut iallafall

Det är fullmåne den 21:a dec och dagarna kring fullmåne föds det extra många bebisar, så din kanske vill vänta tills dess.

Men hoppas den vill titta ut tidigare!

Tycker också det verkar vara ovanligt många i den här tråden som fått för tidigt...
    Ja, att allt ser bra ut e ju enda "trösten" för tillfället.....något frustrerande, men ändå något att hålla fast vid, att hon må bra i magen*ler*

Ang fullmåne så ska jag hålla tummarna för de....
    men får först kolla läget med morron dagen, för den 15e e en spec dag i månaden....mina 2 grabbar är nämligen födda den 15e, juni å juli...sedan har jag en bror å en farbror, födda samma dagar som pojkarna, å DE har i sin tur en kusin född den 15e maj*S*...så kaaaanske att min lilla skrutt  vill "carpe diem" å komma ut då  INGET förvånar mig längre*S* 
  • mamma smurfen
    Willes Mamma 08 skrev 2010-12-14 16:19:47 följande:
    Gud ja förstår dig! Ja tyckte med de va skit drygt o då gick ja bara över BF med 8 timmar.
    Har du eller du ska inte göra en hinnsvepning då?? Om du e mogen kan de ju göra susen Du kan ju be din BM göra en innan den 20 dec?!
    Jag tar GÄRNA dina 8 timmar ist Flört

Tyvär gör inte min BM hinnsvepning, frågade för några veckor sedan, å fick ett drygt svar tillbaka...i stil med att man "minsan inte pillar GRAVIDA "där nere" utan en VÄLDIGT bra anledning" KräksDöd
    Såå noope ingen hinnsvepning här inte....

Så de enda jag kan göra är å vääääänta...å väänta..... drygt? JAAAAA de e bara förnamnet*ler*
Svar på tråden December Bebis 2010 :)