December Bebis 2010 :)

ondar skrev 2010-07-02 16:59:08 följande:
Ja det kommer absolut gå fort, mitt är ju nu på torsdag- dagarna bara springer iväg:).
Hur mår du nu då, börjar du må något bättre?
Det har du iof rätt i:), de va ju som sagt väldigt billiga! Hur tänker du med storlekar nu med vinterkläder? Köper du i 56 eller hur gör du?
Jag har vart i samma tankar angående fel på barnet osv men försöker övertyga mig själv om att det är väldigt sällan det händer och att det är klart att vi alla i tråden är de som får friska barn *håller tummar*
Har vart så orolig att jag i början inte vågade tro på att det var fosterrörelser jag kände, var rädd för att jag skulle tro det och komma till RUL och så är magen tom eller nåt:(.
Men idag har det rört sig mkt där inne tycker jag, det kan inte va nåt annat än liten:).Så häftigt!
Jag ska beställa storlek 62. Både jag och sambon har stora barn i släkten så vill inte köpa 56 och den är för liten. Jag var liksom 56 lång, 3005 gram och kom på BF så.. På min sida har det varit väldigt långa barn (och ibland tjocka) och sambon har tjockisar som väger liksom minst 4 kilo. Så ja, vill inte behöva köpa en ny direkt så tar hellre 62 och om det blir ett litet barn så kompletterar vi med mindre.
Men sen lär vi få en del kläder också, för vi känner HUUUUR många som helst som har barn.
Emelle skrev 2010-07-02 19:17:01 följande:
Jag har nog haft tur. Tränar ingenting förutom promenader...
Men sen har jag varit ung när jag fått barnen och alltid varit smal osv. men har som sagt haft tur genom att slippa bristningar och snabbt gåt ner till min normal vikt efter förlossningen. Den här ggn är jag inte lika säker på att turen håller i sig...men vi får väl se! Men tack så jättemycket för komplimangen. Själv känner jag mig tjock och grymt osexig för till fället... 

Jag har redan börjat få små bristningar på magen!  

Känns supertrist men sambon håller på att kallar det för "kärleksärr" eller nåt, och tjatar om att det är de vackraste bristningarna någonsin eftersom de är ett resultat av vårt barn och visst är det gulligt att han säger så men jag själv hade helst sluppit.  

Dock är de väääldigt små, osynliga och smala så om det håller sig såhär gör det inget. Ser ut som väldigt nätta bristningar som bleknat typ. Så hoppas att de inte förökar sig och blir elefantbristningar. Men överlever nog det med... Med en baddräkt på sommaren för resten av mitt liv...