MajMamman08 skrev 2010-07-06 18:18:19 följande:
Finns det mycket barbapappa och alfons åber??Fanns de förra året när jag var där,hoppas! Men ska inte dit förrän i höst,så lär la säkert inte finnas kvar 

De hade det i alla fall när jag var där i slutet av maj, massor! Så tror inte det försvinner om det funnits där så länge. Men man vet ju aldrig med Ullared. Ibland har dom saker hur länge som helst och ibland försvinner det snabbt.
TheUnknown skrev 2010-07-06 19:31:48 följande:
Jag tänkte åka efter sommaren, i september kanske, vi kanske kan slå följe om du också vill dit? Det finns massa bebisgrejer o mammakläder o sånt. iaf närjag var där sist =)
Samma här! Jag vill i alla fall åka efter vi gjort könsbestämmande så man kan köpa lite könsbestämmande saker :)

ondar skrev 2010-07-06 19:38:36 följande:
Tror jag hittade min livmoderkant nu:). Den går upp till naveln:).
Har haft en så där jättetråkig dag idag med massvis av fördommar. Hade jag fått en femma för varje gång någon hade sagt något om att jag inte kan ha hundar o bebis,att barnet kommer må dåligt av att h*ns föräldrar inte är ihop osv hade jag vart mångmiljonär nu.
Blir lite less på att alla tycks tro att de har rätt att lägga sig i mitt liv hursomhelst. Jag har valt att vara rätt öppen med min livssituation just för att slippa så mkt påhopp men ack vad fel jag hade;).
Det värsta är väl att folk faktiskt har så låga tankar om mig att de inte verkar tro att jag och pappan har tänkt innan.
Träffade pappan utanför konsum idag iaf och fick en kram, det värmde. Vi ses ju på torsdag igen:).
Allra viktigast är ju att vi är överens, önskar bara att omgivningen kunde knipa käft ibland. Det kommer bli lååånga månader kvar till december om man inte kan undvika sånt här.
Hoppas alla andra har haft en strålande dag och att ni som har fått se era bebisar på RUL har fått se friska knyten:)
Nu är ju jag tillsammans med bebisens pappa, men möter ändå fördomar. Folk tycker tydligen att det är okej att lägga sig i hur som helst just när det är barn det handlar om. Jag har liksom fått fördomen mot mig att vi är idioter som "kastar bort våra liv genom att skaffa barn". En vän tycker tydligen att efter man fått barn kan man aldrig göra nånting någonsin igen och hon vet minsann hur det är för hon har syskonbarn (ja, för det är ju samma sak) och att vi är omogna bla bla bla. Hon är fyra år äldre än mig och säger att hon vill faktiskt fortsätta festa och sånt ett tag till. Jaha, men jag har inget sug på att supa mig redlös varje fredag och lördag. Är jag omogen då? VI har lust att skaffa barn, och hon har lust att supa. Vi skaffar barn och hon får supa. Jag har ju inte direkt tvingat henne att skaffa barn så jag fattar inte.
VARFÖR är det okej att klaga på människor just under graviditeten? En killkompis hade läst det hela (ja, hon hoppade på mig på facebook. Mycket vuxet) och var liksom helt chockad. Alla andra av våra kompisar är skitglada och pratar namn och är förväntansfulla och så vidare.. Så han var riktigt förbannad på henne. 
Tycker det är så jävla konstigt att det liksom är tillåtet att lägga sig i folks liv hur som helst bara för att de ska ha barn. Jag har aldrig någonsin klagat på hur mycket hon dricker. Varför skulle jag? Om hon vill supa jämt är ju det hennes problem. Åh. Behövde avreagera mig lite.