Inlägg från: Trollungarnasmamma |Visa alla inlägg
  • Trollungarnasmamma

December Bebis 2010 :)

Åh en liten tös, grattis Emelle

Imorgon åker vi till Vimmerby, Astrid Lindgrens Värld i 2 dagar!!! härligt!!

Usch, idag har jag kännt mej stor & tung & orkar inte så mycket....men så e det ibland, sen har man super energi ibland!!

Trist Majmamman när man tycker man blir särbehandlad & vill nått så gärna....Hoppas du snart får reda på kön!!!

Här blir det en överraskning

~*~♥~*~ Nova-06, Elliot-09, Bebis-Dec 10 ~*~♥~*~
  • Trollungarnasmamma
    Emelle skrev 2010-07-19 21:56:54 följande:
    Tack, mysigt med ALV. Ha härliga dagar!
    Ja det ska de bli
    Tack tack!!

Sista inplanerade resan denna semestern...
  • Trollungarnasmamma

Hej alla!

Nu är vi hemkomna från ALV!!

Kanon, trots värme & lite stress kändes det som, Nova e nöjd iaf & Elliot med, fast han säger Pippi till alla karaktärer

Därmot så surar sambon....förmodligen för att barnens pappa ringde idag, han blir alltid sån då :s jobbigt....

Nu sitter jag med sammandragingar....men så e det på kvällarna, & inte så konstigt efter 2 dagar då man bara gått typ...

Jag har gått upp jääääätte mycket, redan över 10 kg, v 21...men jag har ätit kortison hela grav & slutat snusa så det påverkar vikten ganska mycket. Sväller som bara den!!!!

Jag har berättat för mina, men det är bara Nova som förstår, hon är så glad så glad....

Nehe nu måste vi försöka sova...

natti natti, hörs mer imorgon!!

• Trollungarnasmamma
    Lillkillen skrev 2010-07-22 00:15:15 följande:
    Hej alla i tråden!
    Har läst ett tag o känner nu att jag gärna vill skriva o följa er lite närmare.
    Har varit rädd för missfall men börjar andas ut nu.
    Är i v.21 - andra barnet. Lille Oliver är 2.5 år =)
    Har moderkakan i framvägg så känner väldigt sällan vår lilla PRINSESSA!!!
    Har gjort fostervattensprov därav att vi vet att det blir en liten tjej denna gång =)
    Hon är beräknad till 8/12 - var inte flyttad ngt när vi var på RUL för 2 veckor sedan.

Jag har gått upp 10 kg!!!! - men jag är en sån som äter allt jag kommer åt då jag är gravid. Vid förra graviditeten gick jag upp 20-22 kg....fick 3 veckor för tidigt, så jag vågar inte ens gissa på hur mkt jag hade vägt om jag hade gått ngn vecka till....
    Iofs så hoppades jag att jag skulle gå över tiden....denna gång får gärna det lilla pyret komma 3 veckor för tidigt. Vill inte så gärna ha en som fyller dagarna innan jul (om jag nu skulle gå över tiden) och en som fyller på nyårsdagen......

Om man kollar min mage så tror man att det är dags att föda snart - sjukt stor!!!!!
    God natt alla nya vänner =)

Hej, grattis & Välkommen

Har du haft lätt att gå ner efter grav?
    Jag e lite nojjig hur stor jag kommer bli nämligen, e juh inte riktigt van att gå upp så mycket 
    & har aldrig behövt träna ele nått för att hålla mej i form, blir nog helt annat nu!! 
  • Trollungarnasmamma
    Emelle skrev 2010-07-22 08:58:14 följande:
    Härligt det låter och bra väder fick nu ju!
    jag har också antydan till SD under kvällarna om jag varit igång mycket under dagen. Tycker det är jobbigt att de kommer så tidigt...
    Ja man undrar lite då hur det kommer gå...man blir lite nojjig...med sonen fick jag rätt tidigt med & vet att jag började öppna mej i v 24 så blev sjukskriven, men jag öppnade mej från fel håll som tur var!
  • Trollungarnasmamma
    linasmama skrev 2010-07-22 15:21:31 följande:
    Hej tjejer. Ni ska bara veta vad jag saknar er. Jag saknar att kunna läsa allt roligt ni skriver och få råd av er, ni är så kloka allihop

Vi får inte internet förrän om ett par veckor hemma, sitter hos svärföräldrarna nu. Vi var hos BM idag och allt lät bra, hade 130/75 i blodtryck och skrutten hade 155 slag/min <3 Sen åkte vi till borlänge och köpte en varnvagn, hittade en jätte fin teutonia med ligg och sittdel för bara 2900 som vi fick för 2600 sen iaf Så nu börjar jag känna mig redo för bebis, bara resten kvar att köpa..

Det är full rulle hela tiden i magen, vi brukar se att han ligger på höger sida av magen på kvällarna och trycker utåt så det blir som en stor bula där. Min livmoder går upp ca 2-3 cm ovanför naveln nu..

Jag har redan gått upp 8,5 kg är i v. 20+1 idag. Ändå äter jag nästan inget onyttigt, jag är inte sugen på varken godis eller chips eller sånt. Tårta vill jag ha men det kan man ju inte baka varje dag, måste göra egen då jag är allergiskt..

Har inte orkat läsa igenom allt ni skrivit sen sist, har iaf 20 sidor att läsa igenom..
    Heeej!

Kul att höra av dej
    Minifer skrev 2010-07-22 14:16:30 följande:
    hepp!

Idag var vi på rul! Allt såg perfekt ut förutom en prick i hjärtat som är en mjuk markör för kromosomfel, men är det bara en räknas det som normalt. Förra gången hade vi två oh då blev det fvp men var ingen fara på taket. Så vi struntar i det =)

Och, till vår ENORMA förvåning är det en liten tjej! =) Så nu har vi snart en av varje födda 09 och 10 :D nytt BF 22 dec!
    Grattis
    blondinkermit skrev 2010-07-22 18:08:16 följande:
    fick reda på i förrgår att ja inte kommer att gå tiden ut.. pga ett septa.. livmoderkakan sitter en bit över de så de blir mindre näring till knodden... e i v 21 (20+4) så man får snällt börja packa sin väska runt v 27... tradit :(
    Ojj vecka 27 redanFörvånad
    Småstadsbönan skrev 2010-07-22 18:35:38 följande:
    Vi skall få en FLICKA men hon var inte hundra säker men hon såg ingen pung eller snopp och tyckte att det var tre sträck som det skall vara när det är en tjej. Livmodern låg i framvägg så det är inte konstigt att jag inte har känt några sparkar. Vi blev flyttade till den 27/12. 
    Grattis
    Nu börjar det bli jämnt mellan pojkar & flickor!!
  • Trollungarnasmamma

Namn kriget har inte börjat här ännu haha, men sambon har fastnat för Nemie om det är en flicka...men jag tror juh mer på pojk & där kommer vi inte överens!! Vi får se

Nu ska vi väl sätta på en film & gluffsa i oss lite...snart är semestern slut, lika bra de kanske innan vi tar kål på varann här hemma

• Trollungarnasmamma
    Lillkillen skrev 2010-07-22 23:18:29 följande:
    Jag gillar båda - Har själv Emilia på min lista. Men vi kommer inte bestämma ngt namn innan. För till sonen hade vi ett par namn men när han väl kom jut så var han ingen av dessa namn...så ligger väldigt lågt nu.
    Har dock ett namn som favvo - men det säger vi inte till ngn, vill inte att någon annan ska "ta" det innan oss, sen vill jag inte höra allas kommentarer om det heller innan.... 

Håller med alla att killnamn är sjukt mkt svårare!!!!
    NhjärtaD skrev 2010-07-22 21:27:25 följande:
    Hej, grattis & Välkommen

Har du haft lätt att gå ner efter grav?
    Jag e lite nojjig hur stor jag kommer bli nämligen, e juh inte riktigt van att gå upp så mycket 
    & har aldrig behövt träna ele nått för att hålla mej i form, blir nog helt annat nu!! 
     Hahahah, vilket skämt!
    Jag har alltid SJUKT svårt att gå ner i vikt - bara jag kollar på en chokladkaka går jag upp i vikt.
    Ingen hjälp fick jag av ammningen heller Gråter 
    Okej, vi får kämpa tillsammans sen då, jag går inte heller ner av amningen...
  • Trollungarnasmamma
    Momalicious skrev 2010-07-23 00:51:02 följande:
    Våra namn på tjejer är ELLA, STELLA, NOVA, SIRI och LILY.
    Våra namn på pojkar är LOKE, ELLIOT, MELVIN, VIGGO, DYLAN och MILO.

Mitt favoritnamn på tjejlistan är Ella men har ingen direkt favorit av killnamnen. Vi tänker inte bestämma nåt namn innan utan se vad han/hon ser ut som när han/hon kommer ut. Men vi tänker ha namnförslag

Kan förresten förvarna er på att om nån av er väljer samma namn som oss och vårt barn ser ut som en sån, då tar vi det ändå  
    Båda mina barn är med i din namnlista

Ja, här kommer jag inte ta någon hänsyn om nån bestämmer sej för samma namn som vi
    Minifer skrev 2010-07-23 01:18:14 följande:
    ang att gå ner i vikt var det superlätt för mig. Jag gjorde absolut ingenting för att gå ner i vikt, förlossningen tog bort 9 kilo, sedan var det typ 17 kvar att gå ner, de tio första försvann på en månad eller två,  sedan tog de sista sju kilona kanske 3 månader till, men då gjorde jag som sagt INGET för att gå ner, det ramlade av ändå. Var 1.7 kg över startvikten när jag blev gravid igen. så det känns godkänt =) (sonen kom ju i sept 09)
    Mmmm, vissa har det bra!!!
    Efter dottern gick jag ner realtivt snabbt, allt var borta 1,5 år senare när sonen blev till. Inte precis allt var bort nu, men jag vägde alldeles för lite innan så startvikten på 52 kg var jag rätt nöjd med efter 14 månader. Men lite degmage fanns kvar...
  • Trollungarnasmamma
    3 barns mamma84 skrev 2010-07-23 13:09:10 följande:

Haha allt såg bra ut och ebbas och amadeus kommer att få en HjärtaLillebrorHjärta som Nelly på topplistan haha ja den försvan

Hjärtat slog fint fint allt var på sin plats Lillebror sparkade hejvilt i magen och ville Inte vara med på bild haha han är 15,4cm väger 250g händerna för ansiktet hela tiden bennen i kors sen sen fick vi syn på snopp och pung moderkakan ligger framvägg så därför känner jag inte honom så mkt men om jag känner vid sidan ja då känner jag honom för han tycker visst om att ligga på tvären
    Tillväxtul får jag en tid på mitten av november månad sen ska jag prata samma dag med huvudläkaren om hur vi nu ska göra. jag själv är fundersam om jag vill ha Igångsättning och snitt i nov om jag nu inte tar risken att gå till dec och går över OM jag går över och sen tar snitt om jag måste.
    Men detta får jag brev om.

Grattis
    Men då är han inte så stor ännu som du trott väl?
    Min bebis vägde ca 290g när vi var där i v 19.
Svar på tråden December Bebis 2010 :)