ondar skrev 2010-08-07 09:15:39 följande:
jag är bara timmare, går på schema till 22aug sen ska ja försöka bli så mkt inringd som möjligt så länge kroppen o jag orkar. Sen tänker jag försöka få havandeskapspenning från oktober om det känns jobbigt, det är otroligt tungt emellanåt på jobbet redan o det finns ingen möjlighet att erbjuda mig något annat, har läst om andra timmare som fått HP så det är ju värt ett försök. Blir man nekad så blir man.
Blir det så illa får jag ta det då, på nåt vis måste det lösa sig- är ju ensam i min familj så någon sorts inkomst måste ja ha:P
Ja det är helt sant, värt ett försök....har juh två arbetsgivare, ska man få intyg av båda?
Luna02 skrev 2010-08-07 11:02:26 följande:
Igår fick jag hem papper från Försäkringsakassan angående föräldrarpenning så det är nog dags att berätta för min chef på Manpower angående min graviditet och hoppas på det bästa, och som sagt dem har ingen ingen anledning att sparka mig igentligen men men får se vad dem säger.
Ni som är osäkra på vad ni ska göra om man är tim anställd tycker jag att ni ska gå ner till försäkringsakassan och kolla er situation och se vad dem kan hjälpa er med.
När det gäller mamma jeans så behöver jag tips vart man kan gå handla förutom H&M
Ja jag har funderat på att ringa dem för att höra vad som gäller...nått borde juh gälla för det är juh vår inkomst...
ludicrous skrev 2010-08-07 12:38:24 följande:
Jag fick hem mina jeans igår, köpte ett par från www.asos.com, billiga och snygga :) Hittade ju FINALLY ett par baggy där, kostade 500 kr med frakt och allt. Perfekt. Dom har jättefina andra kläder också, lite mer som vanliga kläder lixom. Sen har jag bara tänkt köpa sånna magband från hm, som man kan ha under tröjor o så, ser ut som mn har ett linne under.
Byxorna är för stora än så länge, köpte strl 38, men dom ramlar ner, känns onödigt att sätta bälte i mammabyxor bara för att ha mammabyxor, när jag mkt väl kan ha mina vanliga kläder :)
Tröjor har jag alltid långa och stora, inga tighta kläder här inte. Har ju några tröjor som inte e skitstora, t-shirtar, och dom kommer jag nog också kunna ha ett bra tag faktiskt :)
Några långalånga tröjor kan det också bli, som man kan ha till leggings, sen blir det amningströjor som gäller, det är ju underbart med sånna :)
Luna. Tips på mammakläder om du vill beställa från nätet e just www.asos.com www.nelly.com sen om du googlar på mammakläder så kommer det upp massor, 4mom osv :)
Ondar Jag går också på timmar och när jag pratade med FK så är det inte så mkt möjlighet att gå på HP sen. HP kan du få för dom dagar du är inbokade och vet då arbetsstället att du inte kommer jobba mer bokar dom ju inte in dig, så möjligheten att få pengar i slutet är sjukskrivning :(
Ja jag tror oxå mer på sjukskrivning...