Inlägg från: LokesMammi |Visa alla inlägg
  • LokesMammi

December Bebis 2010 :)

Min plutt "hackar tänder". Det har han gjort sen han föddes. Han är en frusen typ. Det går i gubbens släkt! =) Gubbens syster fryser för jämnan. hehe. Så han är påpälsad när vi är ute och tjockt täcke har han i sängen! =)

Loke 11/1-2011
  • LokesMammi
    Willes Mamma 08 skrev 2011-04-13 22:28:53 följande:
    började ni vid 4 mån? det där med att hon sover längre låter ju inte helt fel:) har ju försökt med ersättning i förhoppning om att albin ska sova längre,men han tar inte flaskan utan vill bara ha bröstet, så om han får gröt o gillar de kanske han med sover bättre:)

Men vid kl 20 målet, ger du något mer då än bara gröten??

ja, jag e inte van vid barn som tykänns direkt, min första, gjorde de inte, o så nu då! Men de måste de ju nästan varit....
    Försöker också ge Loke ersättning på kvällen efter amning för att han ska sova längre, men han vägrar ta flaskan o får bara lite i sig o det hjälper inget! :(
    Loke 11/1-2011
  • LokesMammi
    Willes Mamma 08 skrev 2011-04-13 22:35:54 följande:
    ne jag har gett upp nu:( han får bara bröstet, men har typ testat allt känns de som förutom oh byta napp på flaskan så de kanske jag ska göra.
    Men tänker att nu kanske gröten e bättre o försöka med än ersättning!
    LokesMammi skrev 2011-04-13 22:27:01 följande:
    va är tykänslor? :/
    när  ett barn blir besvärat/blygt för nya männsikor
    ska träffa bvc sköterskan imorgon på öppna förskolan. ska prata med henne då.

Ok. det är inte Loke. Han ler med hela ansiktet så fort ngn pratar med honom! =)
    Loke 11/1-2011
  • LokesMammi
    Mysmamma70 skrev 2011-04-14 20:03:30 följande:
    Cornelia äter väldigt tätt på dagarna, varannan-tredje timme och det är förmodligen därför hon sover så bra på nätterna, vältankad ;)
    Loke äter också tätt på dagarna, och även på nätterna tyvärr! :(
    Loke 11/1-2011
  • LokesMammi

FY FAN VILKEN JÄVLA NATT!!!!! säger jag bara. Har haft tre dåliga nätter nu men denna natt tog priset. Den började så bra. Vi började natta kl sju som vanligt. Han o jag somna. Jag vaknade och smög ut. Han vaknade kl åtta o jag gick in o ammade igen o vi båda somnade. Han vaknade kl nio o jag lade honom i hans säng. Gav honom en puss, sa godnatt, gav nappen SOM HAN TOG EMOT!!!!!! (vilket han inte brukar göra) o satte igång speldosan o han somna!! Han sov ända till strax efter tolv. Tog upp honom o gav honom mat sen låg han vaken till halv två. Sen vaknade han kl tre, fyra, fem, halv sju när gubbens klocka ringde o har varit vaken sen dess! FY! säger jag bara. Så jävla trött!!! Man har kort stubin nu märker jag! :(

Loke 11/1-11
  • LokesMammi
    ludicrous skrev 2011-04-15 20:49:57 följande:
    Jag är väl inte så förtjust i att ge honom ersättning. Eller rättare sagt känns det som världens nederlag :( ska prova med att sambon tar honom om han vaknar inom 2.5-3 timmar, får se hur det går då jag har världens mammigaste bebis idag, illvrål om pappa petar!! Bara mamma duger...

Usch, känner mig gråtfärdig redan nu o Emil somnade prcis..
    Gillar inte heller o ge ersättning, men ibland måste man o det känns bra nu o ge. Grät ibörjan varje gång, men nu ger jag mer än gärna när man inte orkar mera! =)
    Loke 11/1-11
  • LokesMammi
    ludicrous skrev 2011-04-15 22:23:28 följande:
    Nä ingen tvingar mig att ge ersättning. Men det kan ju vara lösningen. Emil är världens gladaste på dagarna, ler, pratar o charmar alla. Men att inte få sova mer än2-3 timmar i streck tär! Vill precis som MFJG köra på fri amning och ibland känner jag att det går, ibland vill jag prova flaska, varje kväll hoppas jag att "den här natten kommer nog gå bra". Har kört samma sak 3 kvällar i rad nu, hoppas att lite rutin kan hjälpa.
    Jag känner samma sak. Vaknar var tredje timme VARJE natt är lite jobbigt. Varannan de senaste två nätterna o varje nu inatt.  Han har inte velat tagit emot flaskan de senaste nätterna men nu gjorde han det. Gjorde iordning 120ml men han åt inte upp allt. Får se hur det blir inatt. Vill sova! Han har även tagit emot nappen lite granna tre nätter nu. Han som ratar den. Brukar bara fungera i vagnen.
    Han har varit SÅ tjurig idag. Inget fungerade, inte ens bröstet. Då gick nappen bra o John Blund hann i kapp honom. Så han sov en liten stund. Tre korta stunder har han sovit på dagen idag o små power naps vid bröstet.
    Loke 11/1-11
  • LokesMammi
    Momalicious skrev 2011-04-16 11:21:37 följande:
    Jag har i ingen aaaning om tiderna här, min sambo tog natten. SKÖNT.
    Orättvist! Min sambo sover med öronproppar! :(
    Loke 11/1-11
  • LokesMammi
    Momalicious skrev 2011-04-16 15:10:05 följande:
    Suzzy: jag hörde ju när Elliot vaknade och så, men kollade inte på klockan och somnade om direkt han blev tyst. Det är väl iaf en av fördelarna med att inte amma.
    Ja, det ska faktiskt bli skönt sen när man slutar amma o gubben kan ta Loke när han vaknar! =)
    Loke 11/1-2011
Svar på tråden December Bebis 2010 :)