Inlägg från: LokesMammi |Visa alla inlägg
  • LokesMammi

December Bebis 2010 :)

Vilken jävla natt! Jag säger upp mig som mamma! Var kan man lämna tillbaka ungen nånstans? Jag orkar inte längre! Varenda jävla natt!
    Nu inatt var han vaken mellan ca kvart i ett till tre då han äntligen somna på mage i våran säng!  Han ska alltid ligga o joxa o grejja o ligga o prata med mobilen. Tar jag bort den pratar han med pinnen ist! Jag orkar inte. JAg vill sova! Han sov från tre till halv sju sen var han vaken till åtta o sov en halvtimme! Varför är det så här varje natt för? När han var mindre var jag tvungen o väcka honom på natten för att han skulle äta var tredje/fjärde timme. (order av bvc sköterskan för att han sov FÖR länge). Nu sover han inte alls. Jag orkar inte längre!!!!!

Loke 11/1-2011
  • LokesMammi

Jag har ingen aning! Oftast vaknar han varannan timme på natten o äter bara max fem minuter. Sen ligger han o pratar som bara den o i höga toner! Nappen ratar han oftast, tar den bara ibland.

Loke 11/1-2011
  • LokesMammi
    Haligh skrev 2011-05-04 10:39:42 följande:
    Suzzy: här är det ungefär likadant. Gråter av trötthet, känner mig så ruggigt sliten. Sover nästan inget på dagen längre så man har inte många sekunder för sig själv. Jag har så förbaskat svårt att somna om, ligger och vrider mig tills det är dags att gå upp nästa gång.
    Ja, på dagarna gör han allt för att inte somna! Sover han är det bara korta stunder! :( Så länge han ligger i sänge o joxar så kan inte jag somna om! Har svårt o somna på kvällen! Då ligger jag o vrider o vänder mig. När jag äntligen somnar vaknar han! :(
    Loke 11/1-2011
  • LokesMammi
    nikka skrev 2011-05-04 13:44:54 följande:
    Hur sover han i barnvagnen då?
    Tove somnar aldrig själv på dagen länngre utan två ggr per dag packar jag ner henne i barnvagnen och då sover hon allt från 1 till 3 timmar.
    Det är olika, ibland sover han jätte bra o ibland vill han inte ligga ner alls i vagnen utan ska sitta upp när vi är ute! =)
    Loke 11/1-2011
  • LokesMammi
    LillSnurr82 skrev 2011-05-04 22:12:40 följande:
    Kan själv Skrattande Min lilla trollunge Hjärta

Rolig bild! Fina ögon! Avundsjuk på hennes hår! Klippte av lite hår på Loke när han var 6 veckor tror jag och tänkte klippa sen igen när han är 6 månader så man kan se om det har förändrats, men han har ju inge hår! Han har skavit bort i nacken o det lilla hår som finns är så kort! Han har långt mitt på huvudet, men det vill man inte klippa av! :/
    Loke 11/1-2011
  • LokesMammi
    3 barns mamma84 skrev 2011-05-05 10:00:27 följande:
    Har måste man beställa.
    Vi har en läkare som jag och familjen har här jag o sambon och våra 3 barn har samma läkare och han har kontroller som vaccin osv ..
    Om Elias ska ha undersökning är det bvc vi ringer och får tid till + läkaren.
    Om Amadeus eller ebba ska ha tid så är det läkaren som har kontroll över det
    Så här måste man ringa.

Det var väl jobb + sambon mamma som ville att vi skulle flytta hit.
    Jag och sambon vi kommer att flytta om några åt igen.Igår fick jag reda på att pappa o hans fru ska sälja sin tomt för 2 milar och kommer att flytta till Eskeltuna så YESS dom kommer att komma och hälsa på oss här i Dk
    Det blir en hus med 2 våningar + bastu i huset + tomt o lekstuga till ebba
    Sen är det med 4 rum

Varför elias inte hade 4 mån kontroll var för att bvc sa till att vi skulle till en grupp möta om att prata om mat osv men jag har ju 3 barn så jag tänkte inte gå alls det var något jag redan visste om likom det var ingen måste precis så hon sa att det inte skulle bli en 4 mån kontroll alls
    Vet du var i Eskilstuna? Jag kommer därifrån! =)
    Loke 11/1-2011
  • LokesMammi
    thegoddess skrev 2011-05-08 12:22:12 följande:
    Är det mors dag idag?? Hmm har missat detta isf
    I slutet av maj i sverige! Så snart får en annan fira mors dag! :D
    Loke 11/1-2011
  • LokesMammi
    thegoddess skrev 2011-05-09 02:37:50 följande:
    Funkar bedövningssalvan på tandköttet? Det äts inte och nappen är jätte dum, hon har så ont nu stackarn,
    Alvedon supp har hon fått
    Jag gnider flytande alvedon på tandköttet!
    Loke 11/1-2011
Svar på tråden December Bebis 2010 :)