Inlägg från: thegoddess |Visa alla inlägg
  • thegoddess

December Bebis 2010 :)

Momalicious skrev 2011-07-08 19:26:43 följande:
    Toksnippa: var på Orust? Då är du ju i närheten av mig, vi bor på Orust!
    hur långt är det från gbg till orust?
  • thegoddess

moma.. inget kul alls det där ju!!!

jag var på vc nu pga yrseln jag haft en vecka. jag har kristallsjukan

• thegoddess
    Mama Jessie skrev 2011-07-11 16:24:56 följande:
    Vad är kristallsjukan?
    ja det är typ kristaller i balansgångarna som har hamnat fel. oftast kan det gå bort av sig själv men jag ska få remiss till öron näsa hals som kan detta tydligen och dom gör nån speciell rörelse med huvudet så dom ska komma på plats igen.
    speciellt har man problem då man vänder sig i sängen eller reser sig upp då förflyttar kristallerna tyngdpunkt och det blir karusell haha
  • thegoddess
    ludicrous skrev 2011-07-12 06:11:36 följande:
    Nu börjar det bli ohållbart här. Att inte få sova tär som helvete. Emil somnar så gott själv i sin säng 19.30-20. Han sover som en stock tills nån gång mellan 00-00.30. Då börjar han böka lite. Har vi tur äter han inte förrän efter 4, men aldrig efter 5. Från 00 o fram då tills maten är det nappinstoppningar och bökande. Han far omkring o slår i spjälor osv. Efter han ätit är det värre och han börjar hosta, snora, rossla och grymta något djävulskt. Mer än 2 h sömn i streck blir det inte.
    låter jobbigt.. en kompis lilla kille lät som sjutton i från näsan som han var super förkyld, hon fick rådet att amma honom så han inte ligger ner med huvudet utan han hade huvudet lite mer uppåt än kroppen. han fick som nån slags kallsup och drog upp maten i näsan. det blev iaf bättre. kanske ligg ammar du på natten tex.
  • thegoddess

köpte till slut dr brown nappflaska.. började igår morse och gav heller inga miniform droppar på hela dagen. hon har spytt mycket mycket mycket mindre och jag har inte hört en fis eller inte heller har hon visat tecen på att ha ont av nån. hon vaknade endast en gång i natt. har enbart haft MAM flaskor som ska lindra kolik innan

• thegoddess

vi har köpt en begagnad bugaboo camelion, helt super sittdel asså. hon sitter så upprätt och man kan fälla med när hon ska sova. hon älskar denna vagnen. man kan ha den framåt eller bakåt. hade en babytravel amsterdam innan

• thegoddess
    ludicrous skrev 2011-07-13 06:27:13 följande:
    Vi har en brio go som vi är kanon nöjda med! Väger typ ingenting, framåt eller bakåt sittdel, lätt att fälla, nästa fullt liggöläge, ergonomisk. Ja den e bäst :) men vagnsucker som jag e har även jag kikat på en bugaboo, cameleon isf. Ska bara försöka hitta bra argument att köpa en..
    vi köpte ju en begagnad... är sååååå nöjd. det som man måste lägga in med är ju att inte bara vagnen är dyr. tillbehören är snordyra. går ju hitta begagnade grejer där med dock. men ronja sitter kanon och sitter bla helt upprätt vilket hon vill. vår andra vagn gled hon ner och hon satt snett. så högsta comfort helt klart i buggan
  • thegoddess
    LokesMammi skrev 2011-07-13 18:27:17 följande:
    Jag tror jag har en plan! =)
    Insätta spiral (aldrig haft förut o bara hört negativt om) i höst, ta ut den inför sommaren om 2år. Förhoppningsvis då har vi ett syskon på våren när Loke är 3år! =) Får se om det blir så! =)
    vad har du hört för negativt?
  • thegoddess
    LokesMammi skrev 2011-07-13 20:07:27 följande:
    thegoddess skrev 2011-07-13 19:16:00 följande:
    vad har du hört för negativt?
    Jag har hört folk som säger att det skaver, glider ner, kan känna den med fingrarna, killen gör illa sig på den osv....men tänkte testa. Den är billigare än p-staven som jag eg vill ha o är nöjd med! =)
    jag satte in kopparspiral i feb. har känt den med fingrarna som typ en tampong tråd kanske lite tunnare. och sambon har inte sagt att han känt nåt hehe
    den kostade typ 1000 nästan. dyrt! det som jag tyckt vart jobbigt var massa blödningar i början. som mens i flera veckor. men nu närmensen ska komma blir det som lite blodiga flytningar vilket är för litwe för att ha tampong och jag hatar binda.. trosskydd liksom korvar sig haha.
  • thegoddess
    LokesMammi skrev 2011-07-13 20:20:04 följande:
    1000kr? Så mkt kostar p-stav. Har hört att spiralen kostar 150kr!
    kanske hormonspiralen då isf
Svar på tråden December Bebis 2010 :)