Inlägg från: thegoddess |Visa alla inlägg
  • thegoddess

December Bebis 2010 :)

3 barns mamma84 skrev 2011-06-28 21:48:29 följande:

Ger någon av er ersättning mer ?

Jag har slutat ge det var för 3 veckor sen och det har gått jätte bra trodde det skulle vara jobbigare men han har inte sagt något alls.

ja jag ger ersättningca 2 gåner om dagen ibland 3. köper nan pro 2 från 6 månader.
    välling enbart til natten.. sen blir det ju vanlig mat ett par gånger med
  • thegoddess
    Mysmamma70 skrev 2011-06-29 08:18:03 följande:
    Hoppas du får må bra hela den här graviditeten, Linasmamma!

Vi hade en natt som varade 8,5 timme, det är nog rekord - vaknade 5.20

Hur många timmar sover era bebisar per dygn? Cornelia snittar 12 timmar, men det varierar jättemycket från dag till dag, 10-14 timmar
    ronja sover 12-14 timmar med
  • thegoddess
    Karttikeya skrev 2011-06-30 12:23:21 följande:
    linasmamma: Hoppas allt går bra.. Är jobbigt när man inte vet vad det är!

Uähhhh, träningsvärk!! Haha.. Jag var på mitt första pass på sportlife igår på, jag vet inte hur länge! 2 år kanske? Innan dess var jag ju rätt vältränad, men nu? Herrejösses - jag vet att jag lever idag iaf! Ska träna på söndag igen, snälla snälla håll tummarna att jag kommer igång nu!
    dom håller på att bygga gym preces utanför våran balkong. kommer ja nte igång nu gör jag det aldrig haha
    har du nån att gå dit med? då an man ju pusha varandra iaf. you go girl!
  • thegoddess

då kom vi iväg på 6 mån kontroll.. försov oss imorse så dom ringde och väckte ,mig pinsamt.. men fick ny tid så gulligt!

8030 g 65 cm och huvud 43cm
    och allt annat var bara fint

• thegoddess
    Karttikeya skrev 2011-06-30 13:17:37 följande:
    Ja, jag går dit med en annan mamma. Hon har ett tufft jobb med att motivera mig ibland. Men eftersom vi bor så nära är det ju bara för henne att tvinga mig ur soffan. Och då kan man ju inte säga nej. Sen vet jag med mig att dom tre första veckorna är skitjobbiga, kommer man över dom så går det fint sen..

Hoppas du kommer igång! ^^ Det som motiverade mig nu var min syster haha.. Hon har ju gått ner 50 kg efter sin operation! 50 kg!! Jag vill gå ner 30.....
    Momalicious skrev 2011-06-30 13:13:52 följande:
    Heja majorima! Ska börja träna nu i sommar ordentligt, har åtta veckor på mig att komma in i det ordentligt innan sambon börjar jobba så nu jäklar ska fläsket ut och fladdra.
    Ja heja dig! Har DU någon att träna med? Kan vara rätt värdelöst att motivera sig själv.. Men du kanske har mer disciplin än mig Skrattande
    ja 50 kg helt galet! JAG GICK NER till 72 då var jag nöjd. är 172 lång. jag har ju gjort samma op. men så blev jag gravid och cravade på sallad och jordgubbar typ och gick upp 25 kg. gick ner v10 och där tår jag än.. känns som en bortkastad op :(

jag var hos tandläkaren nyss och under tiden hann ronja kissa i våran säng och spy ner sin :( blöjan läckte måste sutit snett och hon hon fick smaka jordgubbe efter ersättning. dumt!!
  • thegoddess

ronja har vart jättelös sista dagarna.. enda jag gjort var sluta med gröt för hon var så hård

• thegoddess
    snuttan23 skrev 2011-06-30 23:26:29 följande:
    Nu har jag äntligen fått in bilder på våran kille i galleriet :)
    duktig kille!! tidigt ute.. var ni föräldrar tidiga med?
  • thegoddess
    Mysmamma70 skrev 2011-07-01 07:59:51 följande:
    Cornelia sov mer än 14 timmar igår och det fick jag sota för inatt... Mellan 3 och 5 var hon hur pigg som helst. Tyvärr kunde jag inte somna heller när hon sov 5-6 så det blev tre timmars nattsömn för mig
    usch vad jobbigt.. sov hon mer pga värmen? ronja blir tröttare men svårt att sova av värmen verkar det som.
  • thegoddess

Här sover Ronja ca 1 av 3 hela nätter. 2av 3 vaknar hon 3 ca och får komma in till oss och somnar direkt.

Har köpt en "ny" begagnad vagn idag. Hon sitter så upprätt och bra nu och mot mig så jag får se hennes reaktioner av det hon ser. Har lämnat in 2 påsar med kläder till en butik en kompis har där dom hjälper en sälja beg barnkläder. Där köpte jag vagnen och en brio gåvagn 80 kr.

• thegoddess
    NhjärtaD skrev 2011-07-02 19:03:24 följande:
    Hej alla

Hur är det med er? Här rullar det på & alla mina 3 växer & utvecklas så fort!

Allt funkar fint förutom kvälls läggningarna BVC tror att det beror på att hon sover alla andra pass i vagnen...men jag kan tycka att hon borde vant sej vid att ligga i sängen just på kvällarna...jobbigt är det iaf, tar ca 1 timme att lägga henne....men när hon väl somnat så sover hon hela natten förutom lite napp bökning då & då.

7 månaders kontrollen var i onsdags & hon vägde 7900 nånting & 69,5 lång.

Ser att endel redan kryper & går med stödFörvånad  kul, Nemi sitter själv & krälar lite ibland...
    ronja sover bara i sin säng på natten. på dagen är det vagn eller våran säng. tänkte att hennes s'äng ska förknippas med natt
Svar på tråden December Bebis 2010 :)