-
att se ut som tonåring är väl braHaligh skrev 2011-04-04 10:10:31 följande:Min hy har blivit så himla dålig sen jag fick barn! Ser ut som en tonåring i fejan
Och håret rasar i en sån takt att man undrar om nåt är kvar snart...
men håret hmm nä det e jobbigt har samma problem
ibland kan man undra om man hade cancer
-
e du finsk?Lilla illa skrev 2011-04-04 15:25:42 följande:snälla ni gå in och rösta klicka på hatten sen på tummen upp www.libero.fi/Default.aspx?id=3054&contributi...
-

Tänk om 4 dagar är min pojk redan 4 månader om man kunde stoppa tiden för att springa sin väg.
Min pojk han växer HJÄLP
-
Tjockisenlinasmama skrev 2011-04-04 22:03:01 följande:Har varit utan internet ett helt dygn, känner mig handikappad...
Var på 4 månaders kontroll idag. Sixten väger 9060 g och är 68,5 cm lång.. Hans kurva börjar dala lite nu när han bara får ersättning men ingen fara sa bvc sköterskan
Jag tycker han fortfarande är lite liten för att börja äta men ska väl börja lite med potatis i helgen efter tjat från Lina och sambon..
Åh jag tänkte oxå börja men bara ta lite lite lite för han har redan fått banan men det var likom öööh och vad är detta för konstigt och spotar ut
så vi testar smått
Det blir roligt detta haha få se om han gillar det han får i helgen
du får ta kort
-
Jag låter elias sova på magen för det tycker han om.Haligh skrev 2011-04-04 23:13:53 följande:Låter ni era små sova på mage? Min sover alltid på rygg på nätterna men på dagarna brukar jag lägga henne på magen, inte i vagnen dock. Hon har kudde men har blivit platt ändå. Ikväll var det som det har varit på sistone väldigt livat, känns som inget hjälper!! Det gråts och det gråts så oerhört, så fort man lägger ner henne!! Iaf - min sambo sa till slut "vi provar att vända henne" och innan jag hann protestera så låg hon på magen. Och somnade på 2 röda!!! Vi vände tillbaka henne efter tag för vi inte vågade låta henne sova så. Har inget larm ska tilläggas. Hur tänker ni om det?
Men om du inte känner trygghet i detta så ska du låta bli.
Vi har ingen larm alls. -
Vill inte ge råd vill inte göra någon arg.Momalicious skrev 2011-04-05 09:54:39 följande:Elliot är inne i en sämre period. Han somnar inte själv på dagarna (har aldrig gjort det direkt) men nu vaknar han jättefort om jag lägger ned honom, vilket är jobbigt. Hinner knappt äta.
Dessutom sover han sämre om nätterna. Vaknar ofta nån gång runt 5-6 tiden och vill ha mat, annars har det varit tidigast sju men ofta har han sovit längre.
Hur ska man göra för att försöka få honom att somna själv? Han kämpar liksom emot så man måste vagga honom och liksom "hålla fast" nappen i munnen på honom, sen tar han den och lugnar sig lite men kämpar emot ett par gånger innan han somnar. Skulle vilja att det gick att lägga honom i spjälsängen och kanske sätta på mobilen och att han somnade av sig själv men det funkar inte alls.
Men vad JAG gör det är att jag lägger honom i sin vagga och nappen + en filt och honom på sidan då rammlar inte nappen bort häller.
Sen går jag bara ut och han sover.
Men du kan alltid prova att ha mobilen på och en liten nattlampa och en go filt som gör honom trygg som känner en doft av dig.
Sen kan du lägga sig med honom i eran säng och när han somnar lufter du honom till hans säng . -
Har du provad med natt olja med ett varmt bad och sen mat och sen säng ?Momalicious skrev 2011-04-05 10:55:03 följande:Jag har försökt det, båda grejerna, men inget funkar. Det är som att han inte kan slappna av själv förutom på natten då han till 99% somnar själv. Vet inte hur länge jag ska vänta innan jag tar upp det med BVC som ett "problem".
Varmt bad brukar fungera med natt olja.
Går att köpa på Ica o coop den har vi.
Den är en mild perfym om kamomil om jag inte minns fel.
Jag hade jobbigt ett tag med elias så han sov ca 1 sen ville han ha mat igen det pågick några timmar sen somnade han iaf.
Men nu badar jag honom innan sen mat och sen lägger jag honom i sin vagga och han sover 8 timmer sen vaknar han igen.
La honom i förrgår efter mat + olja och han somnade vid 22.30 tiden vaknade fösrta gången kl 07.00
Igår gjorde jag samma sak och la honom kl 20 tiden och han vaknade igen kl 02.00 8½ timme
Tror faktist bad + olja fungerar det slappar av i babyn kropp.
När jag var mindre gjorde mamma samma sak varje kväll och jag somnade fort. -
Jösses vilken knubbis åååh så sött goa små kinder att puss på och låren att killa på och pussa i massor
Jag har också matstol men har inte tagit in den ännu är uppe i vinden tänkte ta den ner men tänkt att han kanske inte kan än ?
Men om dom kan lufta huvudet och har en bra hållning så borde det nog gå
Men jag fattar en uppblåsnings dyna så jag köpte stolen från Ikea från sverige men vi kan alltid ta något annat än så länge.
Det blir en ny dyna när vi kommer till sverige för jag och mamma ska åka till Ikea sen tillsammans
Har ni börjat med maten än ?
Elias blir 4 mån om 3 dagar jag vill testa redan nu nu nuuuuu haha
men jag vill inte göra hans mage knäpp.
Men jag har varit så sugen att koka potatis och morötter ..
Men vad tycker ni ?
-
Okej ja elias redan fått 3 tsk bannan men inte något mer alls.Karttikeya skrev 2011-04-05 14:25:46 följande:Jag tror då inte det finns en magisk gräns när en bebis kan börja smaka.. Rekommendationerna är ju just 4 månader, men förr sa man 3 månader. Jag tror det kan vara bra att vänta samtidigt som det kan vara bra att börja tidigt också, tar man bara litegrann märker man ju fort om det inte går bra med magen osv.
Tänkte ta en potatis och en morot idag och koka med lite fryst örtkrydda få se om han gillar det
Han blir ju 4 månader om bara 3 dagar.
Men det blir bara en msk prov få se vad han tycker.
Tänkte börja på riktigt efter sverige besöket + hos mamma så hon får vara med för första gången med honom. -
Se det går stort grattisMomalicious skrev 2011-04-05 15:05:21 följande:Herregud, jag kan inte fatta det, la Elliot i spjälsängen, stoppa in nappen och vred upp mobilen och han SOMNADE! det har aldrig hänt dagtid innan! Vet inte hur länge han kommer sova (hittills 15 min) men jag är såå glad :D
Nu kan du njuta va tillhet och unna dig en kopp kaffe kanske