Inlägg från: 3 barns mamma84 |Visa alla inlägg
  • 3 barns mamma84

December Bebis 2010 :)

Momalicious skrev 2011-03-30 12:15:24 följande:
    Har ni direktverkande el eller? Det har vi och vi har legat runt 2000 spänn i månaden under vintern. Månadens räkning var på 1500 och det inkluderar såklart hushållselen. Men jag antar att ni bor större än oss också. Vad brukar elen ligga på? Betalar ni månadsvid?
    Ja vi betalar varje mån den ligger ibland på 8-9-1000 kr ibland 1500kr
    Vi stänger av och sätter på när det har varit jätte kallt men vi hade så här en gång när vi flyttade in i feb månad och värmen var på då fick vi på 4-5000kr :-0 när sambon sen gjorde något vet inte vad vi har ju alla saker här hemma om värme vatten osv och det har inte varit så sen.
    Men nu igen.
    Vi bor på 98 k så det är inte så stort men stort iaf.
    Vi betalar 5,500kr för hyra sen betalar vi vatten vet inte hur mkt sen elen som inte brukar vara så här hög
    ♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 101208♥
  • 3 barns mamma84
    Momalicious skrev 2011-03-30 12:54:05 följande:
    Konstigt. Har elpriserna gått upp?
    Ingen anning alltså
    Men som thegoddess är det hos oxå när vi flyttade in var allt rörigt och vi har bara bott här 1 år blir 2 år 25 sep.
    Vi hade en hög el när vi väl flyttade in i feb månad.
    Vi har inte badkar och vi duchar inte varje dag inte barnen häller.
    Vi betalar ju vatten så vi duchar när det känns att nu måste vi haha men ingen av oss är orena.
    Om jag skulle ha mens duchar jag varanan dag.
    Vi tvättar varje dag men när tvättkorgen sen är tom kan det ta 3 dagar max.
    Vi har torktumlare med för man kan inte hänga ut tvätt in.
    Vi har diskmask som är på varje dag.
    Och spis och allt som ingår.
    Vi har vatten bredare som värmer vattnet med.
    Så jag förstår inte.
    Men den går upp och ner.
    Datorn är på vi har 2 st + Tv men den är inte på när jag är ensam så jag tittar inte på tv alls då.
    Telefon har vi men ringer inte mkt alls.
    Misstänker något är konstigt nu bara.
    Få se vad sambon säger när han kommer hem är orolig
  • 3 barns mamma84
    Mysmamma70 skrev 2011-03-30 14:03:47 följande:
    Det är uppvärmningen som är dyr och denna vinter har elen varit rekorddyr. Våra elräkningar har legat på 4-6.000 kr/månad denna vinter fast vi eldar mycket i kaminen också, sura pengar
    Fy vad jobbigt
    Sambon ringde och allt ser bra ut tack och lov
  • 3 barns mamma84
    ludicrous skrev 2011-03-30 14:12:28 följande:
    Usch ja, jäkla elpriser :( vår räkning låg på 2300 denna månad, o så fordonsskatten på 2000 också. Så har vi köpt en till bil, har jättemkt räkningar denna månad, men inte så mkt inkomst, förlorade nästan 2000 på att sambon var sjuk 2 dagar :( så det blev inte mkt kvar nu :( men tröstar oss med att det inte blir lika mkt nästa månad ;)
    ja eller hur bara bita ihop nu och sen nästa mån bättre o mer pengar.
    känner mig lättad nu efter samtalet.
    varför förlorade han massa pengar ? för att vara sjuk i  2 dagar.
    har han egen företag?
  • 3 barns mamma84
    thegoddess skrev 2011-03-30 15:55:56 följande:
    tror att jag blir knäpp snart på detta... ronja e ju så svår att få att sova på dagen. fram till 12 går det bra sen  det kört. hon e väl redan då övertrött för att hon bara sovit korta stunder på morgonen. har vart på 2 långpromenader och hon har bara sovit halva promenaderna. försöker med allt. vagnen, över tröskel, promenad, olika fart fram å tillbaka skaka vagn. men somnar hon vaknar hon så himl snabbt. jag har nu gått å kört vagn i flera timmar fram å tillbaka så jag e helt genomsvettig.
    kan inte bära omkring på henne för har så in i bomben ont i ryggen. ibland hugger det till som satan när jag ska lyfta upp henne å sen får man liksom lida sig igenom vandringar fram å tillbaka.  kan ju sjukskriva mig men jag e envis så jag vil liksom klara det.

skönt att hon sover på nätterna rätt bra. somnar 19 vaknar mellan 1-3 och får mat sen är vi klarvakna vid 5-6 och så får man stora smajlet när man kommer fram å tar upp henne. sen somnar hon om nån timma och är på ett helt underbart humör. så får ju underbara stunder med :)

nu vakna hon igen sov iaf 10 min :(
    Du är inte ensam och ger en styrke kram.
    Tror vi behöver det ibland när man tappar humöret och blir fundersam vad som nu var fel.
    Jag har märkt nu sista veckorna att Elias har blivit OMÖJLIG han sover jätte bra på nätterna och morgonen när vi lämnar barnen med vagnen han somnar direk när han bara hamnar i vagnen (trygghet) tror jag och hans rutin.
    MEN när han vaknat från morgonpasset så är det omöjligt.
    Igår tex så gav jag honom 200 ml 2 ggr på 10 min jag tänkte nu får du väl ta och ge dig när jag gav honom första måltiden och ny blöja och l honom i sin vagga som jag alltid gjort innan och så tar det bara 1 sek så sover han i ca 1-2 tim
    Men igår haha där fick jag nog inget hjälpte och han åt och åt och han var trött men så fort jag la honom i vaggan så nääääh inte ska jag sova tänkte han nog fast han var ap trött.
    Sen hela kvällen bara massa ätande och ingen sovande och nu vet jag har haft jätte änkelt som gett men och lagt honom i vaggan så vipps så somnar han men nu senaste vecka omöjlgt.
    Som idag han sov sen hela natten och sen morgon mat och sen vaknade han upp efter 4 tim och ville ha mat då fick han 200 ml för jag tänkte nu e han ju hungrig och vipps var falskan tom haha ny blöja och sen gosade vi och hade mysigt sen skulle jag lägga honom i sängen men NOPP inte skulle lillemannen sova inte.
    Sen tänkte jag att jag skulle ge honom nappen så in och ut från rummen 4 ggr så jag tänkte va fan och gav honom 135 ml mat igen och vipps var den tom den med de hade inte änns gått 1 timme i mellan
    Sen kom sambon hem och han sova (Rekord) 10 min !!!
    Och han skulle hålla på igen ''suck'' så det var mat igen och nu gav jag honom 200 ml igen och inte äns 1 tim
    Hade gått där heller.
    Vid 16.00 lyckade sambon lägga honom utan någon mat och han ligger fortfarande och sover.
    Men det har aldrig varit så innan och vi ger honom NAN 2 !!
  • 3 barns mamma84

Jag är GRAVID fattar inte vad det är som hänt inget var planerad jag gjorde 1 test nu inne i toan för att se om jag hade hormoner kvar i kroppen och VIPIS vad händer JO DETTA !!!

• 3 barns mamma84
    Mysmamma70 skrev 2011-03-31 07:55:42 följande:
    Oj - tvåbarnsmamma

Cornelia somnar ganska lätt på dagarna, men med storebror var det jobbigare. Han sov bara i famnen de fyra första månaderna...

Vi sövde honom antingen på en pilatesboll där vi satt och gungade lätt eller liggande på mage med buffningar i blöjan. Vagnen funkade också bra. Sen sov han bara en halvtimme i stöten.

Jag jobbar några timmar varje dag vid datorn när min sambo är hemma (han jobbar kvällar och nätter) och det går hur bra som helst att han har henne, jag bara kommer ner och ammar. Ofta låter han henne sova i famnen för det är så mysigt, men inte alltid så lätt eftersom Charlie gärna hittar på bus då
    Hur kan det vara MÖJLIGT ??
  • 3 barns mamma84
    thegoddess skrev 2011-03-31 07:57:04 följande:
    oj se där ja.. inte satt in skydd än? sent tänka på nu kanske.
    själv kan ja inte ens ha sex det gör ont. dom har sytt igen mig totalt tror jag haha
    jahopp..hur käns detta nu då? ett december barn till :)
    Jag dörSkrattande
  • 3 barns mamma84

Förlåt om jag måste göra er besvikna APRIL APRIL JAG KAN LURA ER VAR JAG VILL
    Flickor det är 1 apil ser till att inte bli lurade

• 3 barns mamma84
    Anairda skrev 2011-03-31 09:42:08 följande:
    det är den 31:a mars idag :P
    Fan oxå hahahaha min dator kalender vissade 1 1apil TYPIST men iaf jag fick er Tungan ute
Svar på tråden December Bebis 2010 :)