thegoddess skrev 2011-03-30 15:55:56 följande:
tror att jag blir knäpp snart på detta... ronja e ju så svår att få att sova på dagen. fram till 12 går det bra sen det kört. hon e väl redan då övertrött för att hon bara sovit korta stunder på morgonen. har vart på 2 långpromenader och hon har bara sovit halva promenaderna. försöker med allt. vagnen, över tröskel, promenad, olika fart fram å tillbaka skaka vagn. men somnar hon vaknar hon så himl snabbt. jag har nu gått å kört vagn i flera timmar fram å tillbaka så jag e helt genomsvettig.
kan inte bära omkring på henne för har så in i bomben ont i ryggen. ibland hugger det till som satan när jag ska lyfta upp henne å sen får man liksom lida sig igenom vandringar fram å tillbaka. kan ju sjukskriva mig men jag e envis så jag vil liksom klara det.
skönt att hon sover på nätterna rätt bra. somnar 19 vaknar mellan 1-3 och får mat sen är vi klarvakna vid 5-6 och så får man stora smajlet när man kommer fram å tar upp henne. sen somnar hon om nån timma och är på ett helt underbart humör. så får ju underbara stunder med :)
nu vakna hon igen sov iaf 10 min :(
Du är inte ensam och ger en styrke kram.
Tror vi behöver det ibland när man tappar humöret och blir fundersam vad som nu var fel.
Jag har märkt nu sista veckorna att Elias har blivit OMÖJLIG han sover jätte bra på nätterna och morgonen när vi lämnar barnen med vagnen han somnar direk när han bara hamnar i vagnen (trygghet) tror jag och hans rutin.
MEN när han vaknat från morgonpasset så är det omöjligt.
Igår tex så gav jag honom 200 ml 2 ggr på 10 min

jag tänkte nu får du väl ta och ge dig när jag gav honom första måltiden och ny blöja och l honom i sin vagga som jag alltid gjort innan och så tar det bara 1 sek så sover han i ca 1-2 tim
Men igår haha där fick jag nog inget hjälpte och han åt och åt och han var trött men så fort jag la honom i vaggan så nääääh inte ska jag sova tänkte han nog fast han var ap trött.
Sen hela kvällen bara massa ätande och ingen sovande och nu vet jag har haft jätte änkelt som gett men och lagt honom i vaggan så vipps så somnar han men nu senaste vecka omöjlgt.
Som idag han sov sen hela natten och sen morgon mat och sen vaknade han upp efter 4 tim och ville ha mat då fick han 200 ml för jag tänkte nu e han ju hungrig och vipps var falskan tom haha

ny blöja och sen gosade vi och hade mysigt sen skulle jag lägga honom i sängen men NOPP inte skulle lillemannen sova inte.
Sen tänkte jag att jag skulle ge honom nappen så in och ut från rummen 4 ggr så jag tänkte va fan och gav honom 135 ml mat igen och vipps var den tom den med de hade inte änns gått 1 timme i mellan
Sen kom sambon hem och han sova (Rekord) 10 min !!!
Och han skulle hålla på igen ''suck'' så det var mat igen och nu gav jag honom 200 ml igen och inte äns 1 tim
Hade gått där heller.
Vid 16.00 lyckade sambon lägga honom utan någon mat

och han ligger fortfarande och sover.
Men det har aldrig varit så innan och vi ger honom NAN 2 !!