• Emynem

December Bebis 2010 :)

I read it ;)

• Emynem

Och idag började morgon illamåendet. Fick springa på toaletten 2 gånger direkt efter att man klivit upp.
    Kul... När jag väntade min son mådde jag aldrig illa, därför misstänker jag att det är en tjej denna gång. Annars är det en väldigt elak liten kille där inne!

Hahaha

• Emynem
    ensammamma skrev 2010-04-25 08:24:59 följande:
    De gjorde inte jag heller när jag väntade min son.. Men nu mår man skit illa å de e asjobbigt... Speciellt när man jobbar mm..
    Ja det är inte roligt! Har inte haft så stora problem med illamående.
    har mått lite små illa på eftermiddagarna ibland och börjat haft känningar i några dagar att det blir värre.

Så sa till min sambo igår att mina dagar var räknade. Snart kommer spyan...
    Och mkt riktigt, this morning!

Hoppas att det inte kommer att vara såhär länge, as jobbigt när man ska upp på morgonen och min son är extremt mammig så jag kan inte ens gå på toa utan att han stor bölar. Och det är ju inte direkt så att jag vill ha honom med in när jag ska spy.

Vad gör man?
  • Emynem
    ensammamma skrev 2010-04-25 10:48:36 följande:
    Usch nej de e inge roligt alls att må så illa som du eller jag gör... Men de e inget som hjälper på mig... jag har testat 2 olika tabletter mot illamåendet å de hjälper inte... Så jag vet inte vad jag ska göra längre... Sonen vet jag inte va du ska göra men kan inte pappan ta han en stund på morgonen å gå ut å leka lite så du får en stund för dig själv på helgerna??? Så kanske du kan kontrollera lite på hur du mår... Hjälper de om du har nån frut vid sängen å äter den innan du kliver upp mår du lika illa då eller blir de sämre...??
    Problemet är bara att min sambo oftast har åkt till jobbet redan innan jag och sonen vaknat.

Jag ska försöka med frukt och lite kex imorgon så får vi hoppas på det!
  • Emynem
    ensammamma skrev 2010-04-25 17:35:04 följande:
    Aha okej.. Gör du så.. Gör han de varje dag???
    Ja, så gott som varje dag iaf, är sällan jag ser honom före jobbet
  • Emynem
    Minifer skrev 2010-04-26 12:25:41 följande:
    wooho, vad spännande! varför var du sängliggande? För min del var det pga av sammandragningar. Räknar kallt med att de börjar ännu tidigare denna gången =/
    Jag började få reglbunda samandragnigar redan i v.14 förra gången så hoppas på att det får gå lite längre denna!
  • Emynem
    När jag var gravid med min son hade jag NOLL symptom och massor med rikliga blödningar genom hela graviditeten.

Men ut kom en pigg liten skrutt iaf :)
    Så det är nog väldigt olika hur man mår, denna gång mår jag skiiiit...
  • Emynem
    TheUnknown skrev 2010-05-07 15:05:07 följande:
    Någon som gått upp nått i vikt än?
    Jag har inte gått upp i vikt men gått upp en klädstorlek.
    Magen är svälld och brösten med.
  • Emynem
    skogsbollen skrev 2010-05-07 14:03:54 följande:
    @Emelle: Ja, det sägs ju att man mår mer illa med flickbarn. Mår oxå piss den här veckan. Knappt jag pallar med jobbet.
    Ja det sägs så iaf, men både min syster, min bästa vän och en arbetskollega spydde brutalt mkt och ofta genom hela sina graviditeter och dom fick pojkar. :P
    Tror att det är väldigt individuellt.
    Men min son mådde jag aldrig ens illa, den här gången mår jag skit och kräks så vi får väl se vad dom säger på RUL sen om det är en liten flicka eller pojke :)
  • Emynem
    Mopplis skrev 2010-05-16 16:30:07 följande:
    Nä nu j-vlar har jag fått blödningar IGEN!!! Va e detta? Ont i magen har jag oxå- inte bebis magen utan ovanför naveln och upp till revbenen.. Får fråga på inskrivningen om 2 veckor vad det är som händer med mitt lilla kön, kanske får räkna med att ha sånna här småblödninagr lite då o då
    Jag blöder HELA tiden. Har blödigt säkert 11 gånger sedan jag blev gravid. Är nu i v.8+3 ocg gravid är jag då fortfarande.
    Dom sa på gyn till mig att "OM du får missfall så kommer du att märka det" för nu är det så pass "stort" att det märks att det kommer ut.

Men jag vet, det är inte roligt att undra!
Svar på tråden December Bebis 2010 :)