• Emynem

December Bebis 2010 :)

Emelle skrev 2010-06-09 19:13:05 följande:
    Är du helt säker på att du känner buffar av barnet?? Vi är ju precis lika långt (kort) gågna och jag skulle aldrig i min vildaste fantasi kunna tro att jag ens skulle känna fjärilkänsla så här tidigt...och buffar??? Nonono...
    bebisen är ju pyyyyte liten.
    Menar inget illa, men det verkar galet tidigt alltså...
    MajMamman08 skrev 2010-06-09 18:55:47 följande:
    Hahaha...min kondition e lika med noll...orkar ingenting,o pustar när jag kommer upp på de sista trappsteget på jobbet,3 trappor,hehe! Ja,de känns ju som om man e höggravid när man inte orkar mer...hur ska detta sluta?!
    Ja som tänk köpa en crosstrainer o motionera lite på....haha kommer ja ens orka 1 min på den?!

Ja jag vill med ha flicka så himla gärna,små söta klänningar,går jämnt o känner o klämmer på de i affärerna,så mycket roligare än kill kläder!!
    Önskade mig en kille med första barnet o de blev de så hoppas min önskan går i uppfyllelse denna gången med
    Jag är i V.13 och jag har också känt barnet röra sig 3 gånger. Det är väldigt olika från person till person och det har mkt med att göra hur långt ut eller in barnet ligger.

Min barnmorska sa att det är ovanligt men absolut inget konstigt alls att man med andra barnet kan känna den röra sig redan i v.13
  • Emynem
    Minifer skrev 2010-06-09 22:27:02 följande:
    buffar det eller killas det liksom? Det är buffandet jag tyckte lät konstigt, men det är kanske jag som tänker buffa lite tuffare än vad som menades =) Kul att se dig för övrigt, har just undrat var du hållt hus, hur mår du?
    Det sprattlar till, känns precis som när jag väntade min första, som en fisk som slår i vattnet.
    Men med min första så kände jag också rejält tidigt för att vara första barnet, redan i v.14 började han röra sig och i v.16 kunde andra kännar buffar utanpå magen så är inte jätte förvånad över att jag känner det andra barnet en vecka tidigare.

Jag har följt tråden men inte skrivit i den eftersom jag haft så mkt krångel med min graviditet med blödningar och tillväxt på fostret osv, ville se så det gick vägen först.
    Och var på den sista kontrollen nu för några dagar sedan och allt såg bra ut, och nu så känner jag ju att den rör på sig, så känns skönt :)
  • Emynem
    Utomlands skrev 2010-06-10 17:39:55 följande:
    Oj oj oj hänger inte med, ni skriver sa mycket! :D KUL med alla ultraljud!
    Stoce, vad skönt att det är lugnt igen!

Igâr kände jag som en buff = en liten liten tryckning, typ 5 cm under navlen till höger. Vet inte om tarmarna gâr precis där. Och idag läser jag om era fjärils känslor och buffar.

Jag är först föderska och är i vecka 14+3 (grav vecka 15) är det värkligen möjligt att det kan ha varit den lille???? Emotion!!!! Men jag har ju läst att man inte kan känna nâgot förrän i v17 som tidigast som förstföderska.
    ???
    Jag kände i v.14 med min första och andra kunde känna utanpå min mage i v.16 så det där är väldigt olika! Min son låg extremt långt ut så var nog därför det kändes så tidigt.
  • Emynem
    Minifer skrev 2010-06-10 23:43:53 följande:
    Emynem: Ah, sådär killigt, att det kittlas liksom? Så kändes det för mig i början också sist. Vad jobbigt med dina blödningar, men toppenfint att höra att det ser bra ut!! Välkommen tillbaka!
    Njae, vet inte om jag tycker att det kittlas, men tyckte jag inte första gången heller. Men alla har väl olika beskrivningar på det kanske ;).

Ja, det är sjukt drygt att blöda hela tiden, men nu har jag ju passerat v.12 så läkaren sa att jag kunde börja slappna av nu för bebisen mådde bara bra.
    Men det är inte så lätt, blöder man så blir man orolig även fast jag försöker att låta bli...
    Nu längtar jag efter RUL, har dock inte fått en tid ennu? Hur långt före får man en tid?
    Min barnmorska sa att jag skulle få en tid i slutet på Juli.
  • Emynem
    Karttikeya skrev 2010-06-14 14:45:53 följande:
    Av vilken anledning ska man inte färga? Jag har bara hört för att det kan bli vilken färg som helst, men det är väl inte farligt?
    Jag färgar håret för fullt nu även fast jag är gravid. När jag gick på frisör skolan så pratade vi just om det där med att färga hår och graviditet och dom sa då iaf att det var förr sådant gällde eftersom färgen då innehöll ämnen som inte var så bra att andas in eller få på huden.
    Men de moderna färgerna vi har idag innehåller inte dessa.

Och det om att färgen släpper snabbare när man är gravid har jag aldrig hört DOCK kan håret vara mer svårblekt när man är gravid pga hormonerna och kan därför i vissa fall bli gult.
    Men detta är heller inget problem som jag personligen stött på.

Jag färgar och donar, ska vara snygg trots att jag är gravid! haha :D
  • Emynem
    Karttikeya skrev 2010-06-15 09:08:54 följande:
    Ja, jag har massor av hår, till många frisörskors stora förskräckelse. "Ska vi inte tunna ut det litegrann..?" NEJ, blir mitt svar. Har fått lära mig att mitt hår, som redan har en tendens att bli stort fluffigt och frissigt, blir det ännu mer eftersom lockarna blir skörare ju mer man tunnar ut.

Kommer för det mesta överens med mitt hår, men ibland ser man ut som trollmor Skrattande Ibland känner man verkligen bara för att klippa av det..

Har erat hår påverkats något av graviditeten ännu förresten? Jag tycker att jag har fått ÄNNU mera hår. (är det ens möjligt).
    Det är absolut möjligt eftersom många gravida pga hormonerna slutar att släppa så mkt hår. Normalt tappar man 100 hårstrån om dagen det minskar mkt under graviditeten.
    Dock kommer du att släppa det extra du sparat på dig sen ett tag efter förlossningen.

Sen så är ju en myt att man får tjockare och vackrare hår om man väntar en pojke ;)
  • Emynem

Hallå damer! Tänkte bara höra när ni fick tid för RUL?

Jag är snart i v.15 och har fortfarande inte fått någon tid hemskickad.
    Vore ju skönt att veta lite före eftersom mitt jobb kräver ledighetsansökan minst 2 veckor i förväg för att det ska beviljas... *börjar bita på naglarna*

• Emynem
    NhjärtaD skrev 2010-06-22 14:45:27 följande:
    Jo, du borde fått hem det nu...men ska du träffa din BM snart? Annars ring kanske...
    Nej ska inte till min BM igen fören 20 Augusti! Lååångt dit... Jag kontaktade henne för ett atg sen och då sa hon att det borde komma snart... men icke...
    Och sen en annan sak, ska få en remiss om fostervattenprov och det ska ju göras i v.15 och jag har fortfarande inte fått någon kallelse dit... weird!
  • Emynem
    NhjärtaD skrev 2010-06-22 14:50:32 följande:
    Ring redan idag om det går då för det verkar som du kommit bort på vägen....
    Telefontiden är över för dagen... Och fostervattenprovet känns inge viktigt ändå, så det spelar mig inte så jätte stor roll men om jag inte hört nått om RUL om en vecka så måste jag ringa och kolla! I vilken vecka ska du göra och NÄR fick du tiden?
  • Emynem
    ondar skrev 2010-06-28 19:52:33 följande:
    Jag är så glad idag:). Har varit uppe hos pappan till barnet några timmar och vi är fullt överens om allt verkligen och lyssnar fint på varann.
    Vi är alltså inte tillsammans men tanken är att vi ska fortsätta vara de extremt goda vännerna vi är och kunna ge barnet en fantastisk uppväxt med de förutsättningarna vi har:).

Börjar bli dags för mig att träffa hans mamma för första gången snart och det känns nervöst vill jag lova. Hon vill helst träffa mig ensam men jag fick honom att lova att vara med nu i början:). Känns skönt iaf att hans släkt inte dömmer mig för att jag ska ha barn med honom utan att vi är tillsammans och likadant med min släkt. Har mött tillräckligt med fördomar och folk som har lagt sig i i början så nu vill man helst bara ha goda råd och glädje, resten kan folk hålla för sig själva.
     Det råkar inte vara någon mer här som är "ensam"? 
    Men min första son så blev jag lämnad under tidiga graviditeten sen när sonen föddes så försökte vara tillsammans, det höll i 1,5 år men vi blev aldrig lyckliga. Så vi separerade och sedan träffade jag den underbara man som jag är gift med idag och väntar barn med...

Men måste säga att det är inte så fruktansvärt som alla tror att vara ensam under en graviditet. Har man vänner (kanske även familj, det hade dock inte jag!) som stöttar och som man kan träffa och umgås med så går det fint.
    Klart man oroar sig men jag oroar mig lika mkt denna gång som förra TROTS att jag lever ihop med pappan. tror att det är nått som hör till ;)

Jag önskar dig och bebisen all lycka!
    Ut i solen och njut...
Svar på tråden December Bebis 2010 :)