Inlägg från: Småstadsbönan |Visa alla inlägg
  • Småstadsbönan

December Bebis 2010 :)

Jag har haft rätt båda gångerna första så var jag 100% säker jag tittade inte änns vad det var för kön när jag fick upp henne på magen men andra gången trodde jag på en pojke men kände mig inte riktigt säker, denna gången har jag inte en blekaste vem det är som bor i magen.

• Småstadsbönan

Hej å hå vad det skrivs här och vad många nya det har kommit, roligt!
    här rullar allt på som vanligt och inget mer än kvälls illamående. nästan så man inte kan tro att man är gravid, men i morgon så är det första hälso kontrollen på MVC längtar, och jag hoppas verkligen att jag kommer att få några svar om min imunisering. Vilket är det som oroar mig mest denna gravideten. vann ett par till jeans på tradera i går så nu börjar jag bli klar på byxfronten tror jag Nä nu är det lunch som gäller.    

• Småstadsbönan
    TheUnknown skrev 2010-04-26 12:07:08 följande:
    Småstadsbönan -  När har du BF? Jag har inte köpt några kläder eller nått än... Iof är detta nytt för mig, är ju bara i 4+4, så då tycker jag inte jag behöver mammakläder =) Hade inte tänkt inhandla sånt förrän efter sommaren, kan hoppas på att jag inte växer så mycket under tiden bara, har bara låga och baggybyxor, så dom borde jag kunna ha ett tag. Men jag har börjat kolla på mammakläder däremot, letar efter baggymammajeans som inte kostar 800-1000 kr! varför ska det vara så jävla dyrt för??! Man använder dom ju bara några månader!
    Jag har bf 15/12. Det är tidigt att köpa mamma kläder men jag kommer inte börja använda dom ännu och om det skulle gå fel denna gången så kommer vi försöka igen så dom kommer att användas oavsätt. Det är jätte dyrt med sådana byxor men kolla in tradera där brukar finnas baggy ibland.  
  • Småstadsbönan
    Mopplis skrev 2010-04-26 16:06:10 följande:
    Jag har haft en rikitgt tråkig vecka Haft rosa flytningar hela tiden och kommit fram till att det beror på att jag fått svamp (jiho!) och fått små sprickor i underlivet som blöder.. jodå det är lika skönt som det låter. Och det värsta är att man inte får behandla med krämer förns v 12.. Huskurer nån?
    AJ AJ AJ det låter verkligen inte skönt!!! Som dom tidigare har sakt filmjölk är det ända jag vet och det svalkar oxå. hoppas att något av huskurerna hjälper.
  • Småstadsbönan
    Mopplis skrev 2010-04-26 17:55:32 följande:
    Vet inte varför man inte får använda kräm innan v.12- men jags kulle tro att det beror på att de inte forskat kring om det kan skada fostret alltså tar det de säkra före det osäkra MAn får däremot inte stoppa upp någiot i slidan under hela grav ( t.ex vagitorier och liknande) vågar därför inte köra det gamla tampong i filmjölk tricket. sen har jag praktiserat extreme mind over matter och INTE kliat så det inte ska sprida sig. Köpt hem ett ton citroner ( kommer få en sur bebis- dåligt skämt i know) ni får veta resultatet senare Fått mina mammakläder. 3 tröjor och 2 maggrejer- so nice, går och spänner ut magen nu och tycker jag är sketa snygg
    Jag menar inte att du skall köra upp en tampong med filmjölk utan badda underlivet med den.
  • Småstadsbönan
    Mopplis skrev 2010-04-26 18:16:45 följande:
    Om man går in på FASS och kollar upp pevaryl så står det att det är ok att använda! Och kollar jag på en annan står det att man ska rådfr¨åga barnmorska innan man behandlar- en tredje att amn inte ska behandla, en fjärde att man kan behandla med kröäm men inteb tabletter. Okej, jag är mycket klokare
    ha ha låter ju bra, ring MVC i morgon och rådfråga.
  • Småstadsbönan
    MajMamman08 skrev 2010-04-26 18:58:36 följande:
    Hur ska ni göra sen när de e dax för alla BM besök??  Min sambo ska följa med på vårt första inskrivningsamtal,men sen vet i katten om jag släpar med honom på alla besöken,men sonen så va han med på alla besök!! Men nu känns de mer som att de e viktigare om vi tex ska göra vul,lyssna hjärtljuden,prata förlossning m,m!
    Min sambo kommer att följa med i morgon på hälsoinformationen och sedan så kommer han vara med på inskrivningen och på RUL sedan om jag får tider som passar med han jobb så kommer han föjla med och så här ah vi gjort dom två tidigare gångerna oxå.
  • Småstadsbönan

Jag vill oxå ha en gravid date någon som bor runt Göteborg som vill??? jag bor i frillesås 5 mil söder om GBG

• Småstadsbönan

Idag var jag på hälsoinformationen, fick ny tid för inskrivning och då skall vi få göra UL WIIIIIIIIIIIII vad jag längtar till den 21 Maj nu, Jag får hoppas att hon tar fram mer information om min imunisering till nästa gång för hon hade ingen alls idag hon var totalt okunnig om detta.

• Småstadsbönan
    Momalicious skrev 2010-04-28 18:27:28 följande:
    Jag var tvungen att ta ett gravtest och se om det blivit starkare sen jag gjorde ett för typ 3-4 dagar sen. Och det har det så det känns lite bättre. Nu blev teststrecket starkare än kontrollstrecket och testat jag gjorde senast var teststrecket svagare än kontrollstrecket. Men jag är fortfarande inte övertygad.  Det ska rätt mycket till för att man får ett VUL va? Typ blödning eller tidigare MA/MF? Kanske olika i olika län och kommuner? Även om jag får ett VUL lär man väl inte se nåt ändå eftersom jag bara är i vecka 4+4 idag. Jäkla skit, det borde inte existera MA/MF efter att man kan ta reda på om man är gravid eller ej. Kan liksom inte ägget inse att det är dåligt/att spermien är dåligt och skita i att bli befruktat istället.
    Men bad dom inte dig komma in och kolla för utomkvedes??? För då gör dom ju ett VUL för att se att det inte sitter i äggledaren.

Håller tummarna för dig och hoppas att dina aningar är fel.
Svar på tråden December Bebis 2010 :)