Inlägg från: Småstadsbönan |Visa alla inlägg
  • Småstadsbönan

December Bebis 2010 :)

NhjärtaD skrev 2010-06-01 11:52:10 följande:
    hur kändes det att bli stomi opererad? det finns i mina tankar, men är inget jag skulle vilja...äter kortison nu & pentasa. fick b12 vitamin med + järntabletter. Men slutar inte blöda. okej, det lugnade mej lite att bebis tar det den behöver.... Ne mitt verkar bli värre & värre tyvärr...kortare tid mellan skoven & ingen medecin som hjälper...
    Det är ett helvete när man inte får ordning på tarmarna. Prata med läkarna om Imurel eller om det finns andra läkemedel som kan var till hjälp. Vet att den har hjälpt många och att folk har ätit den under gravideteten, det ta ifs ca 4 månader innan den ger full eftekt. Åt aldrig den själv under gravideteten med när jag åt den hjälpte att minska ner mina symtom mycket.
    Min stomi hjälpte mig tillbaka till ett normalt liv igen. Jag skulle aldrig byta den mot den sjuk tarm igen. Jag skall göra en IRA opration nu efter detta barn då det inte planeras att skaffa fler. Stomi skrämde mig innan men nu när jag vet hur den har hjälpt mig är jag nästan lite rädd att operera bort den. pentasa tar jag fortfarande när det behövs då jag har min ändtarm kvar som kan bråka i bland. 
  • Småstadsbönan
    NhjärtaD skrev 2010-06-02 10:44:04 följande:
    Ja verkligen!!!!
    Men ska åka till akutmott nu så får se om man hinner njuta av den nått mer!

ja han är underbar!!
    Hoppas att dom hittar på något bra för er! Lycka till!
  • Småstadsbönan
    ÄlskarNova skrev 2010-06-05 08:39:15 följande:
    What?! Vilken bra deal! vilket superpris..hihi! 

Jag ska köpa en beg. Teutonia Spirit, men de kostar runt 3500 och uppåt. Men SKA bara ha en sån. Spanar då och då och hittar jag en med mkt tillbehör till ett bra pris så slår jag nog till.  
    Köp INTE den vagnen den är LIVSFARLIG!!! Jag hade den till min son nu den höll på att välta många gånger utan att någon röde den när han låg/satt i den. När han var i den vågade jag inte släppa den utan hade alltid en hand på den. Den fick jätte dåliga betyg när jag tror det var råd och rön som testade den. En vän till mig hennes sambos syster hade oxå en sådan och den välte med barnet i. Så det är bara ett tips om du vill att ditt barn skall åka säkert.
  • Småstadsbönan
    3 barns mamma84 skrev 2010-06-08 15:54:33 följande:

iiiiiiih jag har värdens sötaste lilla (anonyma bebis) i magen hihihi
    Bf ja den blev 22 dec !!! och så fick vi 2 söta jätte tydliga bilder från våran  anonyma bebis oxå

ha ha det är lite roligt att du hade bf 14 först och jag hade bf 15 och du blev flyttad till den 22 och jag blev flyttad till den 23 på mitt tidiga ul.
  • Småstadsbönan
    MajMamman08 skrev 2010-06-12 20:50:26 följande:
    ÄlskarNova: Åh Ullared,så skoj shoppa lite för mig med,hihi!!! Skulle vilja åka dit i slutet av sommaren o shoppa lite bebis saker

Här har de med blåst som bara den...hualigen!!!

E de ingen mer än jag som ska köpa syskonvagn?
    Visserligen blir min stora 2år o 8 mån när lillsyskonet kommer,men kommer o behöva vagn fram o tillbaka till dagis m,m!

Ja lycka till nu alla som ska på NUPP o ULGravid
    Jag har redan köpt en syskonvagn och min minsta kommer att vara nästan 2 år när bönan kommer, men jag använder den till min stora på 4 år och min lilla på 15 månader nu och jag kan säga att det är väldigt bekvämt att ha. Jag har en babyjogger city elit och är super nöjd.
  • Småstadsbönan
    Minifer skrev 2010-06-22 17:35:35 följande:
    jag är 14+1 nu och har tid den 22 juli. Fick tiden muntligt när vi gjorde kub den 9 juni, och några dagar senare kom det brev i lådan
    Jag skall också ha mitt RUL 22 juli
  • Småstadsbönan

Hos oss är det sjukgymnastren som gör alla olika böjningar å så när man har foglossning, jag börjar känna av min jag med och jag hoppas att det inte blir lika illa denna gången som förra då var jag sjukskriven 50%  från v 14 och 100% från v 24. 
    Jag tror jag kännde en liten som buffade i min mage i går har inte känt av något fladder innan och detta var mer än fladder så jag är inte riktigt säker. I morgon går jag in i v 15

• Småstadsbönan
    Smurfen83 skrev 2010-06-28 09:40:48 följande:
    Ja har me gjort 2 st.... 1a va i vecka 5... Då hade ja både Urinvägsinfektion och Svampinfektion så ja å killen åkte till BM så ja fick en tid hos läkaren + en sjukskrivning för ja hade så ont å va sängliggande.... Sen gjorde ja Kubben i veckan 13 å nu så går ja in i 17 (16+0) å så har ja RUL nästa måndag me....
    Är det nån mer än jag som är negativ??
    Asså min BM sa att man både kunde vara neg å pos.... nu e de så att ja e Neg.... så nu vet ja inte vad som händer... ja fick reda på de för 2 veckor sen å då bubbla läkaren någe om att ja skulle få en spruta vid förlossningen så att ja inte skulle stöta bort barnet...
    jag fatta NOLL finns de nån som kan hjälpa mig att förstå??? Obestämd
    När man är neg så får man inom 72 timmar efter förlossningen en spruta med anti-d om barnet är pos. på vissa MVC så får man den redan under graviditeten oxå,  För det kan hända att lite av barnets blod passeras över till mammans under förlossningen och mammans blod börjar att bilda antikroppar, så vid en eventuell senare graviditet om det barnet är pos så kan mammans blod försöka stöta bort barnets blodkroppar och barnet kan få blodbrist och man kan i värsta fall så får dom får göra en blodtranflustion, stavas? redan i magen. Det är väldig sällan att man får en immunisering, jag hade oturen att få det men inte av anti-d som man får efter förlossningen utan av anti-e men än så länge ligger mina världen lågt.
    Ni behöver inte vara oroliga för det är så få som får det och är det första barnet behöver man inte vara orolig alls.
    Hoppas jag svara på din fråga.   
  • Småstadsbönan
    linn78 skrev 2010-06-28 12:34:58 följande:
    Det känns mycket bättre i vatten eftersom man inte behöver anstränga sig för att röra sig. Om du vet med dej vissa rörelser som gör att du får mer ont så ska du undvika de i vattnet också. Annars är det mest för att hålla igång kroppen, när man inte kan annat än sitta eller ligga så är det skönt att vara viktlös ett tag.
    Se till att få så mycket hjälp som möjligt till flytten, speciellt lyft är döden för foglossning...

Jag har under de senaste veckorna haft en massa sammandragningar, var det inte någon annan som hade det? Ska ta och ringa bm för att lämna urinprov så jag inte går omkring med UVI. Annars tycker jag det är lite tidigt med sd redan. Dom gör inte ont men lite obehagliga.
    Jag hade samandragningar redan från v 13 när jag väntade tvåan och min BM sa att det är vanligt att ha sammandragningar tidigare om man är omfördeska sålänge dom inte var regelbundna och gjorde allt för ont.
  • Småstadsbönan

UVI är väll inte bra att ha när man är gravid så det tycker jag absolut att du skall göra.

Svar på tråden December Bebis 2010 :)