Inlägg från: Småstadsbönan |Visa alla inlägg
  • Småstadsbönan

December Bebis 2010 :)

Smurfen83 skrev 2010-06-28 13:40:50 följande:
    Eftersom du verkar veta så mycket så har ja bara en fråga till som ja kom på...
    Hur kollar man om barnet är pos eller neg??? =) 
    Tycker de e konstigt att inte min BM har hört av sig alls ang alla tester som jag har gjort... ja har inte fått svar på någe... Jag funderar på att byta barnmorska... Vet nån hur de går till?? Hojta till isåfall SNÄLLA
    Man kan kolla om barnets blodgrupp genom att man tar ett blodprov på dig, vissa har det som rutin tex i vissa stockholmsområden, det är tydligen ganska nytt och det är inte alla Bm som har koll på att man kan göra det utan att man behöver göra ett fostervattensprov. Min Bm har inte hört av sig angående proverna som dom tagit utan hon brukar göra det om det är något som inte stämmer, om hon inte sagt att hon skall höra av sig. Men självklart skall man känna sig trygg med sin Bm. 
  • Småstadsbönan

Jag har jag blivit moster så när vi slutat vara förkylda här hemma skall vi åka och mysa med en liten.

• Småstadsbönan
    ensammamma skrev 2010-07-01 20:47:21 följande:
    Hej alla jag är kvar i tråden men är så trött å mår skit dåligt så jag läser bara vad ni skriver...

Jag va hos läkarn igår å kollade mitt blodtryck.. Oj oj oj vad de har sjunkit.. Låg på 110/60 å nu ligger jag på 91/59. Konstigt att man mår dåligt å klarar knappt att va uppe å röra på sig för man inte ska svimma titt som tätt..

Jag har fått en kraftig foglossning kan knappt gå längre så de tar mig 20 min att gå ner till sonens dagis när de bara tar ca 3 min dit.

Nån som vet vart man kan köpa bäckenbälte nånstans?? Har inte lust att lägga ut 400 kr för ett bälte.
    Tradera brukar man kunna fynda dom billigt...
  • Småstadsbönan

Min livmoder går strax under navelen typ 1-2 cm. och jag är i V 15+4

• Småstadsbönan

Jag har inte köpt något ännu, jo en spjälsäng på IKEAS rea, den var ju så billig så den kunde jag inte missa. Seda så ar jag oxå en hel del då jag ahr både en tjej och en kille där hemma men lite nytt blir det allt. Idag går jag in i v 17 woopididoo och en dag närmare RUL som vi skall den 22  åhhhh vad jag längtar.
    Jag trodde att jag hade känt rörelser från barnet tidigare men har inte kännt något sedans dess så det måste har varit gas eller nåt men nu så känner jag små små petningar men dom ligger vid naveln och strax över och så högt går inte min livmoder ännu, jag vill ha buffar så jag vet att den lill* lever där inne. Avundsjuk är jag på er som känner av era bebisar. 

• Småstadsbönan

Jag känner fortfarande inte bebis bode ju göra det är i v 18 och det är tredje barnet, jag har känt tydligt i v 18 med de andra två så jag är skit nojig just nu att bebisen inte skulle leva längre, skall på RUL den 22 men jag vill inte vänta så länge tror ni att man kan få komma till BM tidigare för att få lyssna på hjärtat??

• Småstadsbönan

jag har gått upp ca 1,5 kg, vid det här laget när jag väntade Vincent hade jag gått upp ca 10 kg men sen gick jag ju inte upp så jätte mycket mer eller jo 4 kg. hoppas inte att jag går upp för många kg denna gången så jag har ett antal tillgodo kg.
    I morgon så har jag RUL, min värsta oro har lagt sig då jag känner små petningar från insidan som känns väldigt bekanta känner inte dom varje dag, oftast på kvällen när jag har lagt mig.
    Så om allt står rätt till i morgon så skall jag och sambon åka till babyaffären och spana ut vilket babyskydd vi skall ha

• Småstadsbönan
    Momalicious skrev 2010-07-21 16:56:23 följande:
    Vad kul med RUL! Allt kommer se så fint ut så! Längtar GALET mycket tills det är vår tur att få en guidad tur i min livmoder

Det värsta är att vi har inte tid fören kl 16.00 så hela dagen i morgon kommer att bli sååå seg... Men vist skall det bli häftigt.
  • Småstadsbönan

Jag drömmer väldigt lite just nu, i början så drömde jag jätte mycket.

• Småstadsbönan

Glöm inte livet på BB i kl 21.00 idag

Svar på tråden December Bebis 2010 :)