• linn78

December Bebis 2010 :)

MajMamman08 skrev 2010-05-01 20:45:04 följande:
    hihi ok ah ok! ja jag får kolla upp!! Men förra grav tog jag en sån där gratis försäkring!Och började betala sen så fort sonen var född!!Än kommer ja inte  ta någon försäkring..inte .förrän efter v 12
    Nä, jag tror att trygghansas börjar inte gälla för barnet i magen förrän i v 26. Det finns dock andra gratis förs som börjar gälla innan så kolla upp det också!! Innan dess är det väl om något skulle skulle hända mamman. Jag tror jag ska fixa en försäkring någon gång i veckan som kommer, då har jag vul på måndagen och inskrivning på torsdagen, så då känns det bra att fixa allt.

• linn78
    MajMamman08 skrev 2010-05-01 20:48:41 följande:
    Har blivit ännu mer gasig i magen o typ förstoppad!!! Uschen! Och magen e såååå svullen o uppblåst så jag typ skäms,ser ju ut som ja e gravid i v25...haha!!!väntar bara på att nån ska fråga,usch för svullnad!!!Ja bara dålig här,haha! men bra e ju att man ska ha bebis i DEc
    haha, jag fiser och rapar HELA tiden! Och det syns tom under min vinterjacka att magen sticker fram... Vi ska och titta på hus imorgon och då ska min mamma följa med, det är sista dagen som jag behöver dölja magen iaf för efter vul tänker vi berätta. Jag har en korsett, funderar på att trycka på mej den imorgon, men det är ju så jäkla obekvämt...
  • linn78
    MalakiW skrev 2010-05-02 13:02:56 följande:
    Lycka till! Det kommer att gå jättebra. Lovar att tänka på dig 14.30 idag. Kram!
    Emelle: Jag önskar också lycka till... Jag ska på vul kl 16

MalakiW: det är imorgon hon ska gå men du kan säkert tänka på henne idag också{#lang_emotions_laughing}
  • linn78
    MalakiW skrev 2010-05-02 13:42:42 följande:
    Ska tänka på dig också Linn 78! Och för rättvisans skull ska jag tänka på dig två gånger också! (Både idag kl.16 och i morgon kl.16). Stort lycka till båda två!!Kramar!
    Tack{#lang_emotions_laughing}

Linasmama: usch, hoppas du känner dej bättre snart... Jag är bara så fruktansvärt 
    trött, skulle kunna sova 24/7. Eller nej förresten, jag är fruktansvärt hungrig också så halva dygnet går åt till att äta eller tänka på mat...
    MajMamman08 skrev 2010-05-02 17:25:34 följande:
    Wooohooo i dag går ja in i v9 man e galet glad för varje vecka man paserar utan blod eller smärtor!!!
    Gött!! jag går in i v 10 idag! Det går framåt iaf.

Angående massage är det väl egentligen bara massage av magen som inte är speciellt bra, men jag vet att många ställen har gravid massage att erbjuda, den är inte lika intensiv.
  • linn78
    ÄlskarNova skrev 2010-05-02 17:38:42 följande:
    Emelle: Jag ska nog ringa min BM imorgon och be att få komma tidigare till läkaren. Har dessutom känt mig så andfådd i helgen-yr och känner att jag behöver djupandas ibland för att få i mig tillräckligt med syre för att inte bli mer yr. Är så rädd att få en propp igen och vill gärna komma under behandling snarast.  Hoppas hon tar mig på allvar-om inte hon gör det så ringer jag vårdcentralen så kanske de kan få en tid till gynläkaren snart (då det hänger ihop).   MalakiW: Tack för svaret! Jo, jag ska försöka skjuta på inskrivningen då när jag ringer imorgon med. Kommer säga som det är att jag är så osäker på hur det står till med liten och att jag vill vänta ett tag. Det är ju liksom inget som brådskar precis. Ska försöka njuta lite av graviditeten nu då..kanske googla lite bebissaker får fart på det.  Förresten så berättade jag för mamma idag-hon är nu andra personen som vet. Hon blev sååå glad!  Hon ringde först från jobbet och sa lite saker som berör oss båda då vi jobbar på samma ställe. Hon var irriterad och lite ledsen..sen när vi lagt på så sa jag till Marcus att jag nog skulle ringa henne och få henne på bättre humör. Så jag ringde upp efter några minuter och berättade..hon släppte alla arga känslor! Hörde att hon snyftade lite i bakgrunden och jag sa att hon gärna kunde berätta för pappa också sen-men inte mina andra 3 syskon än då jag är osäker på hur allt går.  Hon vart lite orolig först men tyckte som ni att jag skulle försöka släppa oron lite och njuta ett tag tills VUL blir av. 
    Jag tycker det låter som en bra idé att försöka njuta lite av graviditeten, vad du vet så ÄR du gravid så tänk så också.  Det är svårt men jag försöker tänka när jag har mycket symtom att det är bra, kroppen jobbar för fullt och när jag har lite symtom tänker jag -Vad skönt att få känna mej som vanligt igen. Allt kan ju vara normalt under en grav. Sen förstår jag att du är mer orolig pga propprisk och sånt men ring in och berätta så borde du få en tid snarast.
  • linn78
    Momalicious skrev 2010-05-02 21:50:34 följande:
    Hej allihopa! Synd att det är så många som är så oroliga här :( Jag är inte speciellt orolig just nu. Så äcklig som jag blivit de senaste dagarna med fet hud, fett hår, finnar.. Ja. Känner mig som jag är i puberteten igen. Blä. Alltså måste jag vara gravid, jag har ju redan avklarat puberteten ;)Idag har jag pluggat hela dagen och är inte färdig än. Känns inte alls kul att behöva stressa så mycket nu när man är gravid. Normal stress, ja. Galen psykopatskolestress, nae. Men det är en månad kvar så det är bara att hålla ut. Det kommer lösa sig för er, och vi SKA ha våra bebisar tillsammans. Ja, alltså.. I tråden. Vi behöver väl inte förlösas tillsammans kanske..? Jobbigt för er som har i början av december att hålla er tills 31 som jag är beräknad ;)Nae, det var allt från mig.MASSOR av kramar från mig till alla er som är oroliga. Det ska lösa sig ska ni se! Dags fär sen (!) middag nu.
    När vi är i december är det nog snarare du som tycker det är jobbigt att alla andra går före{#lang_emotions_laughing}

Jag säger detsamma; kramar till alla som är oroliga. Jag har ju inte den oron alls så jag kan inte säga att jag vet hur det känns...
  • linn78

Här gick vul också bra på sätt och vis. Vi fick fina bilder med hem på en perfekt böna MEN om inte nr 2 gömde sig väl så fanns det nu bara en därinne. Litet bakslag men vi går inte under för det, huvudsaken att det kommer en iaf!

• linn78
    MalakiW skrev 2010-05-04 21:43:13 följande:
    TACK FÖR DITT STÖD! Ja jag försöker vara lugn, men jag hyperventilerar lite just nu... oj dubbelt så stor risk om man är gravid? härligt att det gått bra för dig! jag har aldrig haft urinvägsinfektion, så jag vet inte riktigt.. var och kissade nu och då kom inget....nopp har inte ont
    Det behöver inte göra ont med uvi, när jag får det kommer det på 2 sek och då kissar jag blod och sen försvinner blodet. Vet inte hur jag ska förklara riktigt, men att jag kissar blod är alltså mitt enda tecken på UVI. Säkert ingen fara om det inte kommer "innifrån". Kram
  • linn78
    Licebe skrev 2010-05-05 00:01:16 följande:
    Här är en=)Tycker det nojjas väääldigt mycket här.Ingen vill att det ska vara något fel på fostret och ingen vill få missfall,men det blir ju ingen mindre risk för att man är orolig hela tiden.Man blir galen om man går runt och är nervig 24/7:Det kommer ju inte sluta när bebisen väl kommit i december, för då är det nåt annat att oroa sig över. Då kan det bli plötslig spädbarnsdöd eller hända en olycka.Tänk istället på vilken tur ni har som faktiskt kan bli gravida,och som faktiskt just nu är det=)
    Jag är inte heller orolig ett dugg! Tycker det är härligt att plussat igen! Jag har ju enbart fått vul för att jag är hormonbehandlad så det är inget jag har propsat på...
Svar på tråden December Bebis 2010 :)