Inlägg från: TheUnknown |Visa alla inlägg
  • TheUnknown

December Bebis 2010 :)

Haha varje gång jag skriver att mitt illamående avtar så är det som att få ett slag i magen bara en stund efter! Nu mår jag tokilla och vill helst inte alls göra något, men har min dotter hemma idag så jag måste ju göra lunch..

Visst får man äta pastörierad ost??!

• TheUnknown

Jag mår främst illa om jag är hungrig. Iof är jag en sån människa som inte är kapabel till att känna hunger (vilket ju oftast är bra), men nu som gravid så märker jag att jag måste äta för att jag mår så grymt illa :(

Nu kom huvudvärken och jag ska gå och jobba snart.. wiie..

• TheUnknown

Någon som gått upp nått i vikt än?

• TheUnknown

Hejsan =)
    Nu tänker jag återkomma till er.

Var på VUL idag och såg ett litet hjärta slå. Läkaren trodde tredje januari, men jag hänger med här ett tag till ändå.

• TheUnknown
    MajMamman: Dom skickar nog till odling för att kolla GBS bl.a. Jag hade GBS förra grav och det är inte bra att ha! Denna gång ska jag be dom kolla ofta!
  • TheUnknown

ILLAMÅENDE!
    Jag har gått och mått småilla hela dagen idag, så jäkla jobbigt! Precis som när jag väntade min första!

Sen är jag väldigt yr också. Jag har alltid haft lågt blodtryck, men nu tror jag det är förjävligt.. Kan inte stå upp många minuter i streck och igår när jag var på promenad trodde jag inte jag skulle komma hem alls, var alldeles vimmelkantig och spyfärdig, min sambo blev tokig på mig för jag ger mig ut och går när jag mår så :(
    Men jag vill verkligen inte gå upp lika mkt i vikt som sist, så jag gör vad som krävs för att hålla mig igång..
    därför tänker jag gömma chokladpuddingen innan sambon kommer hem... hehe

Har fått tid för inskrivning, blir inget hälsosamtal först för mig, det skulle varit denna veckan och då gick det inte, så det blir en inskrivning runt v 9-10 istället. Var/ska era män vara med på inskrivningen?

• TheUnknown
    ÄlskarNova skrev 2010-05-14 12:14:37 följande:
    Mina bröst är jätteknöliga och hårda. Blev rädd ett tag då bara det ena som var så-sen kom det andra med och började växa. Bröstvårtorna har växt till en enorm storlek så de ser sådär amningsfärdiga ut nästan..haha! Har nog växt åtminstone en storlek..har fått plocka bort inläggen i bh:arna så de inte kläms. Minifer: Jag läste din blogg från förra grav..var rolig förlossningsberättelsen var! Otroligt snabbt för första barnet!
    Mina bröst är också så! Jag har en knöl sedan innan i bröstet, fick den uppkollad och det var ingen fara, men det är ju ändå en knöl, nu är båda brösten fulla av dom! Men jag bara tackar o tar emot ;) gratis utfyllnad av brösten ju :P Dom har blivit mycket snyggare ;) Men satan så ont dom gör.. Går jag lite för fort så gör det bautaont!
  • TheUnknown
    ÄlskarNova skrev 2010-05-14 15:37:37 följande:
    oj..missade visst att du redan länkat minifer!  haha!! Hur är det med allas illamående? Idag har jag en bra dag och ska snart ställa mig och göra en cheesecake-mums! 
    Illamåendet kommer och går, nu har jag jobbat natt två nätter o då är det bättre
    =) annars kan jag ligga halva dan o bara bläää.. kräks inte med mår illa hela tiden..

Hur räknat ni veckor? Idag är jag u 7+0, säger ni v 7 eller åtta?
  • TheUnknown

Sjukvård och mördravård säger ju v 7 när det är ett + med typ. krångligt tycker jag.. brukar nog säga så.. att jag är i v 7+. inte för att jag pratar med så många ;D Har ni berättat det för många än? Vi har inte sagt det till nån :)

• TheUnknown

UVI. Jävla UVI!
    När jag väntade min flicka så hade jag GBS. Nu när jag ringde 1177 och joursköterskor hade dom ingen aning om vad det var??!
    Nu har jag iaf fått medicin att äta i fem dagar. Hoppas det blir bra :)

Hur är det med sex och UVI?

Svar på tråden December Bebis 2010 :)