Inlägg från: TheUnknown |Visa alla inlägg
  • TheUnknown

December Bebis 2010 :)

Molvärk har jag och mår illa om jag inte äter eller om jag äter för mkt mjukt, vill ha hårda knapriga grejer. typ skorpor och riskakor!

Idag på jobbet skulle jag hjälpa en boende att resa sig, använde ett gåbälte, men boende tippade bakåt så jag fick hålla emot, hände inte den boende något men det högg till i magen! Aj vad ont det gjorde! Ringde gyn och dom sa att jag skulle höra av mig om det blev värre och resten av dagen har det huggigt och gjort ont. Ringde nu ikväll men dom trodde på en sträckning, blir det inte bättre ska jag höra av mig igen..

Bröst :Jag ska också fixa brösten sen! Kosta vad det kosta vill, jag SKA!

Amning: Dottern ammade jag länge. Helammade nästan fem månader, sen började jag plugga när hon vad 7 månader så då var hon tvungen att klara sig utan mammas mjölk. Delammade dock tills hon var 9 månader ca, men då bara på natten sista tiden.. Hoppas kunna amma nästa också.

Vad mysigt det låter att prata namn och så.. Min sambo är fortfarande inte helt med på noterna, jättetråkigt.. Så vi har sagt att vi pratar inte om det förrän efter NUPP, vilket om en månad.. Känns trist att gå å låtsas som ingenting hela tiden :(

• TheUnknown
    alberta77 skrev 2010-05-31 10:36:12 följande:
    Iiiiih! Har hört bebisens lilla hjärta idag. Så underbart att höra det ticka på där inne. Är bara i vecka 9+5 idag så jag trodde det var för tidigt men det hördes hur lätt som helst. Får se om jag vågar mig på att lyssna igen om en vecka. Vill inte störa den lill* i onödan men det är så skönt att veta att bebis lever! 
    När jag var på inskrivningen frågade jag hur tidigt man kunde lyssna, men BM sa att dom gör inte det innan v 25 för det har kommit rapporter på att det är farligt för barnet.. :S

Ibland känner jag mig sååå ogravid.. idag är det lite tvärtom. Jag kom upp ur sängen först runt halv tio, frukost, sen decka i soffan direkt efter, slumrar till och från, har ju min fyraåring som gör att jag inte somnar helt, men som tur är leker hon så himla bra själv :) Mår illa också, lite innan frukosten, värre efter, så då är det sängläge som gäller :(

Har kommit på två saker jag INTE kan äta (dricka) ; Cola och milkshake! Cola blir jag sååå uppsvälld av och får magknip, milkshake kräks jag av, mindre roligt :(

Ska försöka komma igång, börjar jobba kl 16..
    Jaya skrev 2010-05-31 11:08:46 följande:
    Jag behöver lite inspiration, ska berätta för familjerna i veckan om graviditeten och skulle vilja göra det på ett roligt sätt!Någon som har nåt förslag?
    Vi har ju inte tänkt berätta det förrän efter NUPP, och eftersom min sambo och jag inte ska prata om grav just nu, så har jag ingen att bolla idér med, inte för jag tror han e så jätteintresserad, men tänkte iaf ta ett kort på ULbilden och MMSa med en hälsning " Lilla Någon vill säga hej till mormor/morfar" eller vem det nu är som ska ha bilden :)
  • TheUnknown

Ok =) Jag vill också lyssna! Är ju iv 9+3.. Har en kompis som hade ett sånt när hon var gravid, men vi har ju inte berättat för någon så jag kan ju inte fråga ;P

• TheUnknown

Jag är helt inställd på att när vi ska på NUPP om några veckor så lever inte bebis. Helt inställd.

Igår mådde jag jätteilla, kräktes inte, men hade gjort om inte dottern var hemma. Har ont i magen idag, mensvärkt typ eller molvärk som man nu säger.. Det har nypt idag på sidorna. men jag har väl någon sträckning. Men nä, jag e helt säker på att jag inte kommer få barn i dec/jan.

• TheUnknown

Konstigt nog är jag helt lugn alltså, inte så att jag går och oroar mig eller så, utan känner mig bara "jaha, det blir nog inget"... MEN blir det så får det bli i januari :P

Har ju inte så mkt symtom, brösten gör knappt ont, mår inte så mkt illa, bara här om dagen när jag mådde svinilla. Hela dagen igår hade jag jättemolvärk, så jag tänkte ta panodil, men slockna ist :P Men ja,vi får väl se..

• TheUnknown

10+0 idag =)
    Är ändå inte helt säker, men ja, vi får se vad som händer om det finns något där inne i slutet av juni när vi ska kolla.

Har inte vägt mig sen inskrivningen förra tisdagen, och har levt i synd typ hela veckan :P Så i morse ställde jag mig på vågen efter frukosten, och har inte gått upp något än. Skönt!!

Idag väntar en ledig dag och sen jobb hela helgen.

• TheUnknown

Hallå hallå =)

Fler än jag som är otroligt känsliga? Jag är jättekänslig och gråter massor för ingenting och är otroligt jobbig mot min sambo, tycker inte att han visar kärlek och så, fast jag mkt väl vet att han gör det.. så jobbigt, stackarn får stå ut med mycket :(

Vi ska inte kolla kön, om det nu blir en bebis. Är fortfarande helt inställd på att vi kommer få samma besked som malakiw när vi gör NUPP UL, och det är inte förrän i slutet på juni, så jag får väl gå å vara säker på det ett tag till.
    Mår inte så mkt illa, mest när jag är hungrig, men jag har ju inte mått så illa någon gång direkt...men känner av i ryggen mer nu när jag jobbar däremot!! Skitjobbigt..

Dock har jag två punkter i livmodern, eller där den borde vara ungefär, men mer ut på sidorna, kanske runt äggledarna, som hugger till ibland eller bara värker. Det känns som någon trycker in något, en sida åt gången, och det gör oooont.. Gyn trodde ju jag sträckte mig för ett tag sen, men det borde ju gått över nu... O jag har bestämt mig för att inte nojja så mkt denna grav, förra gången så ringde jag gyn o bm för minsta lilla...

• TheUnknown

Emelle - hur kan du vara i 10+3 när jag är i 10+2 o ligger en vecka efter dig :S ?

Ringde gyn nu från jobbet, men sitter ensam då vi bara är två på helgerna.. den andra är på rast. Ontet försvinner inte utan ökar istället och dom ville ha in mig direkt.. så jag får åka om drygt en timme när jag har rast istället.. Skönt att få det uppkollat ändå..

• TheUnknown

Jo det gick bra och dåligt.. Dom vet inte varför jag har så ont men det kan bero på musklerna, gjorde döööont när han tryckte på magen!!

Fick göra ultraljud och se den lilla sparka omkring därinne, jättemysigt såklart! Fick med mig tre bilder hem o det tråkiga e att sambon tittar på dom , säger "usch man ser ju inte vad det är, göm dom där"..

Han som sa att efter första ultraljudet skulle jag få se någon som brydde sig och engagerade (??) sig.. Visst, han var inte med nu, men han har ju tillomed fått bilder...

Så bilderna ligger inkastade i ett alltialloskåp i köket bland glödlampor, ljus och pärmar...

• TheUnknown
    Minifer skrev 2010-06-06 21:55:43 följande:
    men grrrr! Skit i vad han säger, klart du inte ska gömma undan bilderna! Vill han inte se dem får han väl blunda. Låter som att han är i värsta förnekelsen ju =( Ska han följa med till RUL?
    Ja, vi ska på NUPP den 29de juni nu, det var väl bara det att han sa "efter första ul så blir det ändring", men nu var han inte med, jag blev bara lite ledsen på hans reaktion..
    linasmama skrev 2010-06-06 20:53:24 följande:
    Vad skönt att få se den lill* och att den mådde bra. Men riktigt tråkigt att din sambo inte bryr sig. Min längtar tills han får se UL och bilderna därifrån. Bryr han sig inte om något som har med graviditeten att göra?

Vi pratar inte om det så mkt, han kan typ säga " ja sen när det kommer en till så...." och sånt.. Men ingen planering eller så, inget vagn eller namnprat o sådär..

NhjärtaD :  Nä han ville inte ha barnet och vi funderade ju på abort.. Men han sa att han skulle vara med till 100% vad jag än bestämde... sen sa han att han kommer igång efter UL.. vad är nästa förklaring...

Svar på tråden December Bebis 2010 :)