Inlägg från: TheUnknown |Visa alla inlägg
  • TheUnknown

December Bebis 2010 :)

empans skrev 2010-05-24 08:31:13 följande:
    Hej gänget!Hur har ni gjort, har ni berättat för nära och kära om er graviditet eller har ni valt att vänta? Jag känner en allt större oro för att berätta något innan jag ens fått se om det finns ett litet pickande hjärta där inne. Här där jag bor gör man inte något UL förän i v18. Hur ska man kunna vänta så länge? Att vi inte får något UL föran v18 gjorde valet att göra KUB-testet ännu enklare, trots att vi får betala (enligt mig) en massa pengar för det. Tänker på dig MalakiW än en gång.. känns som att man är helt utan kontroll.. Sörjer med dig.Må gott!
    Eftersom vi var osäkra i början på om vi skulle behålla eller inte så har jag berättat för en vän som jag vet håller käft om det, för att ventilera mig lite. Annars har vi inte berättat för någon och tänkte inte göra det förrän efter NUPP, men det är fem veckor dit.. Går det att dölja under tiden är det ju inga problem, men växer magen för fort så blir det svårt att dölja på stranden :P
    MajMamman08 skrev 2010-05-24 08:40:01 följande:
    När försvinner svullnaden om magen?? i vilken vecka?? Minns inte de med min första!Så jobbigt och pinsamt när man inte vill visa att man e gravid riktigt än! Magen sväller verkligen upp till en ballong efter måltid och på kvällarna ska vi inte tala om....ser ut o kunna föda där som,haha!!!
    Sväller också upp vissa kvällar! Ibland jättemycket, ser ut som jag gjorde med första runt v 20 :P  Kommer inte heller ihåg från förra gången. Kan iaf fortfarande ha mina byxor och har nog inte gått upp i vikt, förutom brösten som blivit ENORMA! Tackar för det :D

Ska på inskrivning i morgon, samma BM som med dottern, känns skönt att känna henne, men sist så tyckte jag att hon var lite.. ja hon sa vissa saker som inte gjorde mig så glad o så..

Med dottern fick jag GBS, jag vill verkligen ha tätare kontroller av urin och så denna gång, kan man kräva det?

• TheUnknown

Emelle - Syns det mycket på dig då? Ska prata med BM, hade ju samma sist och det kändes inte som hon lyssnade på mig då, hoppas hon gör det denna gång.. :(

Vill också kolla på bebissaker!! Min sambo är inte alls med på noterna än, han tycker väl inte det är verkligt, men har sagt att efter första ultraljudet så blir det ändring.. Yeeey, får vänta med att ens prata om min graviditet i fem veckor till.. inte så kul :(

• TheUnknown
    MajMamman08 skrev 2010-05-24 17:38:41 följande:
    Bebisaker ja Har redan kikat på vagn,hihi vill ha en Phil&Teds syskonvagn Han kommer nog så småning om Killar e ju oftast lite sena med o fatta!hihi! Han hade barn sen innan? E detta ert första tillsamamns el 2:a? Minns inte hur de va?!
    Jag tjuvkikar också på barnvagnar ;) jag är så vagntokig! Är sugen på en med små svängbara hjul fram, men undrar hur 17 det ska gå på vintern...

Sambon har två sen innan, jag har en, första gemensamma =)
    Det känns bara så tråkigt att inte få någon respons alls.. jag vill inte ens säga hur jag mår för det känns som han är så ointresserad :(

Västervikstjejer, vet ni hur det är med mammakläder i stan nu? Lindex säljer väl inte längre.. Bara mammabarn?
  • TheUnknown
    Emelle skrev 2010-05-24 17:48:47 följande:
    Har precis lagt in magbilder i tråden www.familjeliv.se/Forum-2-297/m52702886.html Jag har beställt mycket från HM...online.Tror inte det finns så värst mycket här. Dock kör jag med vanliga toppar, leggins, baggy osv och köper endast mamma jeans. Tack snälla. Jag har ju mycket symptom, illamående trötteheten och ont i brösten så jag hoppas att allt är ok, men sknt att få kolla så man slipper oroa sig...Man gör ju lätt det med vårt bagage... Vi har redan provkört...Står mellan Brio Go, Brio Sing och Crescent Diva!!!Vagn skadad så in i *****
    Brio sing har jag också kikat lite på, men tycker den är så bred mellan bakhjulen? Är också vagnskadad (A)
    När fick du tid för VUL? Med alla symtom kvar så är det nog ingen fara, ni kommer få se en bebis som växt och ett hjärta som slår :)
    Behöver inte mammakläder än, har också tänkt att tröjor o toppar kan man ju oftast ha längre, finns ju sånna band typ man kan köpa när det glipar. Men jag som är en baggytjej vill ha baggymammabyxor som INTE kostar 1000 kr :(
    linasmama skrev 2010-05-24 17:50:42 följande:
    Jag har redan köpt lite bebiskläder, kunde inte hålla mig   Vagn vet jag redan vad jag ska ha men ska beställa den när bebisen är född för jag vill inte ha en svart vagn och min sambo vill inte veta könet innan den är född.. Jag är helt tokig i vagnar också, hade 7 st (!) samtidigt när dottern var liten, har dock bara en kvar nu..  TheUnknown: Den värsta vagn man kan ha är med små hjul i fram, det går inte att använda när det är snö eller slask ute. Jag har provat och du måste vara stark och envis som synden om du ska orka med det en hel vinter
    Ja om det skulle bli en sån vargavinter igen som denna var skulle jag då inte vilja ha en sån vagn ,men annars är dom ju så lätta och bra! Det ska ju gå och låsa hjulen.. Här i stan tycker jag dom är så dåliga på att ploga också :( Envis är jag som en åsna, och styrkan ska man väl få, kanske ska köpa en som träningsredskap ;D
  • TheUnknown

Jag har kollat på nätet på MUTSY's vagnar, de verkar bra, är snygga och lätta, men jag är en som vill känna och klämma :) Gillar Emmaljungas också, de som är ordentliga så att säga, och de kommer man ju oftast över lite billigare på typ blocket.

Det jag vill ha är en vagn som är lätt, som är ganska så hög, vill vara nära barnet, jag och sambon har 15 cm längdskillnad så det ska gå att ställa handtaget bra, helst teleskopshandtag, bra varukorg under och så vill jag att barnet ska kunna sitta vänt mot mig, kollar man på BT's trehjulingar tex så måste man ju vända bort barnet såfort man tar bort liggkorgen :(

Ska kanske ta en tur upp till typ nkpg och kika lite =)

• TheUnknown

Inskrivning idag! Är livrädd att träffa någon bekant i väntrummet haha!

Vill verkligen gå på NUPP också, har en tid om en månad! Det är ju jättelänge! har inte tänkt berätta något innan, och självklart sätter tankarna igång att det kanske går snett innan :(

Nä nu ska jag ta en bild på magen för o se om det händer nått :P

• TheUnknown

Härlig att det gick bra Emelle !! Mysigt att få se en litet bebis.. Du ligger ganska precis en vecka före mig du :)

Var på inskrivning idag och BM var jättetrevlig. Har, precis som jag trodde, lågt blodtryck. 100/50.. Det ska ligga på 120/80-90 egentligen, inte konstigt att jag är snurrig.. HB låg bra, 120, så det var ju skönt, inga järntabletter än :)
    Vikten ligger stilla, så jag har inte gått upp något iaf :)
    Är grymt trött och känslig, gråter som en tok :( Så nu svider ögonen och jag ska lägga mig..

natti

• TheUnknown
    Minifer skrev 2010-05-25 23:12:13 följande:
    jag har också lågt, 90/60. Undrar varför det är så?

Hur äter du? Jag är så dålig på att äta, det kan ju vara därför, sen har jag alltid lågt blodtryck, men inte såhär lågt.. Blir snurrig av allt!!

Idag kniper det bara till lite då och då, mår inte särskilt illa heller, rätt skönt när jag jobbar så mkt :)

• TheUnknown
    3 barns mamma84 skrev 2010-05-26 17:30:01 följande:
    Hur många har molvärk ?Jag hade molvärk innan jag fick ett + till veckorna hmm vecka 6-7-8 och liiiiite vecka 9 oxå.Nu har jag inte känt av ett piss
    Här molar det på! Jag har ju bakåtlutad livmoder tydligen, vad det nu betyder, men läste i en tråd att det kan göra ont när den rätar upp sig typ, så jag antar att det är vad som händer:)

Är också sådär jobbigt trött, hade tänkt att sova hela dagen idag, men blev inringd halv sju i morse, bara att gå upp.. jobbar hela dagen i morgon också, men sen är jag ledig fre-sön =)

Magen svullnar som fan vissa kvällar..

Jag har börjat bli paranoid! Skitjobbigt! Känns som varenda människa vet om det, särskilt som om mamma vet och konstigt nog min dotter, hon pratar bara bebisar och att hon vill bli storasyster.. :S Men inte kan dom väl veta.. har ju inte sagt något o tänkt vänta en månad till..
  • TheUnknown
    Karttikeya skrev 2010-05-26 21:24:37 följande:
    Haha ja. Då får vi peppa varandra genom julborden sedan ^^Jag vet inte riktigt hur det hänger ihop, men jag vet ju inte exakt vart jag befinner mig heller, eftersom min ägglossning tydligen levde sitt eget liv just den månaden jag blev gravid :P
    Det beror nog precis som du säger på alla dessa faser man har, hur långt man har mellan ÄL o mens och så. Eller?
Svar på tråden December Bebis 2010 :)