Inlägg från: Sandragumman |Visa alla inlägg
  • Sandragumman

December Bebis 2010 :)

3 barns mamma84 skrev 2010-07-16 09:43:13 följande:
    moma:
    Ja han har alltid varit men morsgris !! varför inte bara aceptera att hans mamma är en idiot (uräkta) men jag har alltid varir svarta fåret !!
    Sen att hon är vågar tvinga sig med på min/våran förlossning .....
    Men jag har sagt fett NEJ till henne.
    Jag ORGRAR mig att jag flyttade dhit till Dk jag skulle ha lyssnat på min mamma ...
    Varför JA varför lyssnade jag inte...
    Ärligt talat har jag tänkt och partat med min mamma att jag tänker spara pengar i smyg och lämna detta skit men då kommer jag tycka synd om sambon men varfr ska JAG aceptera detta detta e ju bara en jävla skithåla o ha henne i närheten
    Men vad jobbigt, och jag som tyckta jaghade en lite jobbig svärmor som jag blev less på ibland men de gick ju inte ens att jämföra nu... hahahah

Men inte ska du väl tänka i dom banorna, då måste du ju prata med sambon och förklara hur de känns och vad du tänkt och få honom att förstå och sen är de ju upp till honom att prata med sin mamma och lugna ner henne....

min svärmor sa att hon skulle vara de första att se bebisen på BB när vi hade fått den.. men jag sa att de inte gick för de är besöksförbud på BB nu pga RA-viruset eller vad de nu kallas.... Men då hade ju jag glömt att hon jobbade på sjukhuset! (dummer)
    Så hon förklarade att hon kommer in på BB utan problem så de var ingen fara!
    MEN HERRE GUD!
    Nä sa jag så de kan ju hända vad som hellst på en förlossning, så vi får helt enkelt se hur jag mår och hur jag orkar med innan någon får koma och träffa mig och bebis.... det där ska man ju själv bestäma!

Sambon som inte varit med om detta förut tyckte ju att alla som ville skulle vara med på själva förlossningen! hahahahahaha
    Då var jag ju som tvungen förklara att de BARA skulle vara han och jag och kanske MIN mamma.
    (min mamma var med på förra förlossningen)......

Hon säger vad jag får äta och inte äta och att jag ska gå mycket och all massa, men jag har bestämmt mig för att vara hård redan i början eftersom jag vet hur hon är så hon ska inte få sätta sig på mig,
  • Sandragumman
    ludicrous skrev 2010-07-17 20:34:49 följande:
    Wiiie!!!

Har tyckt mig känna sprattel under dagen men nu kom två små klara buffar! <3
    Åååå nice:P

Jag ver på bio ikväll och då var demycket liv i magen vill jag säga.... hahahaha

Ja vagn så ska jag ha kvar sonens vagn då jag är sååå nöjd med den en emmaljunga....
    här blir de inte nån vagn som kostar flera tusen kronor, men jag vet inte om jag skulle våga köra så dur vagn för att vara rädd att den  blir skitig eller förstörd.....
  • Sandragumman

Majmamma: ja jag hade oxå jätte jätte ont i korsryggen i 3-4 dagar kunde knappt gå eller röra mig, men nu har de värsta gått över men är fortfarande lite öm..... svärmor min gissade på att de är livmoder/bebis som ligger och klämmer något, kanske en nerv eller muskel.....
    inget skönt iaf!

mitt moderskaps intyg får jag nog nästa gång jag besöker BM... eftersom jag är 2:a gångs föderska så måste jag vänta med nästa besök till efter UL så jag komemr nog vara i V 20-21 när jag ska till henne igen!

• Sandragumman

Ja  vi har ju allt nu! känns inge kul för då har man ju inte nå att kika efter....
    nog för att man kikar på allt ändå....

vi ska inte ha nå skötbord då vi har en super bra bänk i tvättstugan/dusch rummet där vi lägger en skötbädd.
    Vagnen har jag kvar eftersom sonen fortfarande tjuv¨åker ibland, en ammaljunga med fullt liggläge så de är bara lägga ner åkpåsen där....
    Säng köpte jag på blocket för att tag sedan men madrass och även täcke, kudde och spjälskydd följde med.
    Babyskuddet hittade jag billigt på blocket och har bara använts åt ett barn och var som nytt.
    matstol finns från sonen då han nu bytt till den lite större stolen nu.
    Sen var jag på IKEA för ointe så länge sedan köpte nya säng kläder (dra på lakan) mm
    en mobil att sätta över " skötbordet"
    började kolla efter en babysitter men då var mamma tvungen medge att hon redan köpt babysitter och hoppgunga till oss.... där rök hennes överaskning men bättre än att jag hade gått och köpt en till.

Jag vet att svärmor och svägerskan redan införskaffat massa kläder så jag ska väl inte köpa så mycket sånt nu, men en liten tygbit måste man väl få köpa :P

• Sandragumman
    Bebiskläder kan man aldrig köpa för mycket av ju
    Nja kanske inte i början.... då avverkade vi en massa, men sen märkte jag att ju äldre sonen blev desto mer kläder blev aldrig använda.....

men man behöver ju kanske inte överdriva för mycket....
  • Sandragumman

jag vill oxå kika var de är.... men inte sambon, så jag får nog lägga mig i den diskutionen....'

• Sandragumman
    Lillkillen skrev 2010-07-22 00:15:15 följande:
    Hej alla i tråden!
    Har läst ett tag o känner nu att jag gärna vill skriva o följa er lite närmare.
    Har varit rädd för missfall men börjar andas ut nu.
    Är i v.21 - andra barnet. Lille Oliver är 2.5 år =)
    Har moderkakan i framvägg så känner väldigt sällan vår lilla PRINSESSA!!!
    Har gjort fostervattensprov därav att vi vet att det blir en liten tjej denna gång =)
    Hon är beräknad till 8/12 - var inte flyttad ngt när vi var på RUL för 2 veckor sedan.

Jag har gått upp 10 kg!!!! - men jag är en sån som äter allt jag kommer åt då jag är gravid. Vid förra graviditeten gick jag upp 20-22 kg....fick 3 veckor för tidigt, så jag vågar inte ens gissa på hur mkt jag hade vägt om jag hade gått ngn vecka till....
    Iofs så hoppades jag att jag skulle gå över tiden....denna gång får gärna det lilla pyret komma 3 veckor för tidigt. Vill inte så gärna ha en som fyller dagarna innan jul (om jag nu skulle gå över tiden) och en som fyller på nyårsdagen......

Om man kollar min mage så tror man att det är dags att föda snart - sjukt stor!!!!!
    God natt alla nya vänner =)

Ja jag gick upp ungefär 25kg med sonen och fick oxå 3 veckor för tidigt, så denne gång försöker jag hålla mer på de onyttiga, men de är ju SÅÅÅÅ svårt!
    Välkommen förresten!
  • Sandragumman

Nu har då jag fått tummen ur mitt *************** å lagt upp en bild på V.19
    På tisdag är de RULSkrattande längtar

• Sandragumman

Ja på tal om det... journaler alltså...

Jag ville jämföra lite vikt uppgång nu och med förra men har kastat min för jag fick en pappers journal sist, men visst läggs det även in i datan..... har för mig det....

Är de någon som vet om de finns kvar eller hur länge sånt sparas???

• Sandragumman

Idag har jag varit på Rul!

Allt var fint och både BM och sambon blev förvånade över hur h*n levde om i magen....
    Så nu förstår sambon att jag inte alls överdriver så mycket när jag hela tiden tjatar om att den sparkar....
    Jag tror jag kunde urskillja kön men vi frågade inte eftersom sambon inte vill veta, men han tror sig oxå ha sett! men vi är ju inte experter så vi ska bara vara tysta... hahahaha
    Jag blev tillbaka flyttad lite så nu är jag nere till den 17 dec, blir ju lite tidigare än tidigare och förhoppningsvis får jag ännu tidigare i dec hoppas jag...
    Så nu byter jag ju vecka på lördagar istället tror jag de blir.... kul:P

Svar på tråden December Bebis 2010 :)