December Bebis 2010 :)
inga läkande bröst ännu, men första gången tror jag de började ungefär denna tid så de är väl bara en tidsfråga, men skönt att slippa de än för sist fick jag sova med BH och skydd för at inte läka ner hela sängen....
inga läkande bröst ännu, men första gången tror jag de började ungefär denna tid så de är väl bara en tidsfråga, men skönt att slippa de än för sist fick jag sova med BH och skydd för at inte läka ner hela sängen....
såg att ni nämde lite vikt i bildtråden....
jag tycker inte att era kilon är nå... hahaha
jag har gått upp totalt 11kg
dom 5 första kilona var för att jag slutade röka och resten har bara kommit så ungefär 6kg då.
förra grav gick jag oxå upp 5 kg pang bom direkt jag slutade röka....
de är bra att röka
HAHAHA (skoj)
Jag fick åka till sjukhuset i grannstaden och göra UL inte på MVC.
Lillkillen: ja jag gick upp 25kg med sonen men då slutade jag ju oxå röka som sagt så de kanske var ungefär 20kg där oxå då.....
Stefanie: innan sonen så har jag oxå varit smal och inte heller behövt tänka på maten eller nå och rörde väl aldrig på mig nästan, jag gick upp 25kg med honom men jag skyller lite på att jag var rökare innan och ämnesomsättningen eller vad de nu är förändrades....
Efter sonen så hård tränade jag och gick på ett träningsprogram med personlig tränare med mycket lite mat!
Lyckades å ner till ungefär samma vikt som tidigare fast då var mycket av mina "muskler" bara "fett" så mina gamla kläder kom jag inte i, blev aldrig riktigt så smal igen å magen putade trots att jag nådde kilona igen....
Så nu blir de automatiskt att man tänker lite på vad man äter, men jag överdriver inte als eftersom jag har en son och en karl som ska ha mat och de vill inte ha "smalmat" hehehehe
Jag tror att din sambo behöver mer tid,, jag tror han kommer mjukna ju längre gången du bli och när det närmar sig, skulle han fortfarande vara rädd och nervös så ta med en till person som du känner för, tex din mamma eller syster om du har någon, de kan hjälpa honom lite och lugna honom då han finner lite stöd via en annan som inte ligger och ska föda. Men jag tror och hoppas han mjuknar ju närmre de blir.
Snart är de prämiär för mig och dessa underbara linfröna.... får se hur de går då annars prövar jag de där med gröten imorgon.... hahahaha
Nu ska jag gå och fota magen var ett tag sedan nu, så de är dags!
ååå kunde inte få över bildena jag tog igår till datan..... typiskt..... så de verkar aldrig bli nå bilder:(
Ni skriver ju massa, hinner inte med!
Nu har jag varit nästan ledig en vecka, hoppade in o jobbade en kväll i torsdags, det kändes direkt i kroppen, men va fan, allt går. Har ont i ruman idag, eller ryggslut/rumpa på vänster sida. Ligger på vetekudde o hoppas det ska gå över.
Är lite avlastning åt en hund så idag blir det promenader, på med foglossningsbältet o ut o knalla bara =)
Bebis har börjat härja rejält där inne nu, den har några ställen den trycker på så det blir näst intill obehagligt. Men nu är det inte bara sparkar längre utan nu bökar den och man kan känna när den drar någon kroppsdel mot magen typ. Sambon har äntligen fått känna ordentligt också o han har blivit jättemysig mot magen =)
Vi hade kräftskiva i lördags och oj så kul det är att se alla fyllesvin när man själv är nykter :P hehe
Men ciderna luktade vääääldigt gott.. o jag är ju lite knäpp så jag tycker att det luktar supergott när folk röker, särskilt om dom sitter ute o man själv inne, så det bara kommer in lite rök.. mm =)
Nu vet jag inte om folk missförstod mig eller så, men gör inte de!
Jag tyckte om att röka och ville inte på nästan några grunder sluta, men så blev jag gravid med min son och slutade för honom, hur lätt som helst att lägga bort ciggen, men eftersom de inte var mitt "egna" beslut att sluta så började jag om och längtade efter de under hela graviditeten.....
MEN denna gång blir de nog annorlunda skulle jag tro, För min nuvarande sambo röker inte och har astma och jag pratade länge och väl om att sluta när vi blev tillsammans men ciggen var en så "bra" vän så de blev aldrig, så blev jag gravid nu och samma
sak där som med första så la jag bort ciggen på en gång eftersom detta barn var planerat oxå, jag känner inte ett direkt sug eller tänker på de, men nog luktar de gått när folk varit ute och rökt de tycker jag!
Men att börja om denna gång känns långt bort eftersom jag har en sambo som inte tycker om det samt att han har satma och de visar sig nu att min lille son mycket säkert oxå har astma, så de känns inte som ett alternativ nå mer att röka för nu har jag mycket mer som väger över mitt eget "beroende,behov" mina älsklingar mår ju inte bra av det!
Min sambo kan tycka att de är OK att ta en cigg om man festar (fast han gör de inte själv) eftersom man ändå festar så sällan, så vad som händer när man ska ut på kalas igen de vet jag inte, fast jag själv tycker de där med feströka är lite dumt, för klarar man sig utan cigg annars under veckorna och dagarna varför ska man då feströka för en kväll, ved e de för mening?!!....
Men jag tror jag med stolta ord kan säga att jag nu mera är en föredetta rökare:P hahahaha
Ja grattis till den nya chansen till bebis. Glad för din skull:)