Inlägg från: Ninnie81 |Visa alla inlägg
  • Ninnie81

December Bebis 2010 :)

s89 skrev 2010-06-19 12:29:43 följande:
    Ninnie81:

Ååh vad mysigt att ni kände bebisen! Jag kände lite fladder i magen på vänstersidan.Supermysigt =) En liten bebis finns inuti mig. Man blir så lycklig. Jag och sambon blev jätteglada.. Idag har jag inte känt något, men det kanske kommer ikväll. Är det vanligt att man känner fladder i vecka 14-15?

Kram till er alla!Gravid 
    jo de är de...men de kan ju även bero på att detta är mitt 3:e. med första sonen kände jag i v.15 och med andra i v.12-13. nu kände runt v.13. så de är inte helt ovanligt de...va kul..hoppas du får känna mer idag
  • Ninnie81
    s89 skrev 2010-06-19 12:41:33 följande:
    Okej, så pass Skrattande Mysigt ! Ja det hoppas jag med att jag får. Vore underbart! Längtar tills man börjar känna dem riktiga sparkarna,... hihi.
    Hoppas allt är bra med dig.
    Kram 
    ja de är hur mysigt som helst...gör ja med och sen tycker ja de är så fränt när man kan buffa på magen och bebis sen sparkar tillbaka...

är bara bra med mig...för bra...har inte känt nå jobbigheter denna gång. med sönerna har ja mått piss nästan hela tiden och då har de berott på illamående och foglossningar. så nu hoppas ja på en superbra grav.

hoppas allt är bra med dig och magen med,
    linn78 skrev 2010-06-19 12:44:00 följande:
    The unknown: hur mår du idag? Har du pratat med någon?

Mopplis: Ni också? Hoppas det löser sig för er...

In i v 17 idag!! Tiden går så himla snabbt jämfört med första gravven. 2 veckor kvar till RUL. Jag tycker mej känna rörelser men dom är liksom för högt upp, strax över naveln. Och dit når ju inte ens livmodern förrän efter v 20 så det är nog fortfarande tarmarna som spökarRynkar på näsan 
    Min foglossning har under de senaste dagarna blivit sämre också, hoppas hoppas hoppas att den inte blir så kass som sist, vi har ju en flytt i slutet av augusti att klara av.

jag ursäktar än en gång gårdagens inlägg, jag är ingen "bråkkärring" i vanliga fall (är inte ens speciellt aktiv i trådar) men har som sagt varit i samma trådar som 2barnsmamma innan och vet precis hur hon är och dessutom så svarade jag från början bara på detta ang RUL och TUL. Men hon tål tyvärr inte att man säger emot och detta är ju ändå ett diskussionsforum där man ska få säga vad man vet, tror och tycker eller?!! Jaja, over and outTyst 
    ja de förstår ja men ja kan tycka att man kan försöka strunta i sånna dumheter. sen om den andra personen inte kan ta de är de upp till den. är ju så tråkigt att de ska vara sånt tjafs i en tråd där vi ska försöka stödda och finna till för varandra.
  • Ninnie81

Linnn78: ja de kankse är väldigt tydligt men sen efter 2 barn så har man lärt sig att skilja mellan tarmbubbel och bebis...fastän de är gode svårt i början.
    vilken v. är du i nu? sj går ja in i v.17 ons.

ska förresten ringa i morgon och höra om de finns nå tid den 7 dec. kanske de fått nån avbokning annars måste jag vänta till nästan v.21 och de känns lite v äl sent.

hade för några 2 veckor sen jättemassor molande värk i magen.VAR INTE skönt. däremot så har ja börjat få väldigt mycke sammandragningar. speciellet när ja har burit ´min äldsta son som är 3 år.

hoppas alla har haft en bra helg.

• Ninnie81
    linn78 skrev 2010-06-20 09:42:15 följande:
    ninnie: jag är i 16+1. Och du ska väl ringa och fråga om 7 juli? Annars blir det ett VÄLDIGT sent RULFlört
    ok...va kul. jo ja ska göra de. kommer vara i v.19+5 då..får hoppas nån har avbokat då. när ska du göra ert?
  • Ninnie81
    Emmaslemma02 skrev 2010-06-21 00:28:45 följande:
    Hej.
    Här har vi en till som har bf  i december, den 22e :)

Jag blev gravid med spiral men är lika glad för de :)
    Min son på snart 2år blev jag gravid med p-piller :p

Är snart i vecka 15. på onsdag för att vara exakt :D Har redan känt lite smått kittlande/bubblande eller hur man nu ska förklara de :p längtar tills det känns ordentligt :d fler som redan känner bebisen?
    hej och välkommen. då är du lite som mig då . Första sonen blev ja oxå grav med p-piller, andra var planerad och denna blev till medans ja hade p-ring. men som du säger är vi oxå väldigt glada men blev lite chockade i början
    Melwin 070525 Malcom 090518 BF 101207
  • Ninnie81

i morgon går ja in i v.17 och om 2 veckor har ja rul. alltså den 9 juli. fick en tidigare  tid nu...skönt annars hade ja varit tvungen att vänta ca 1 mån.

• Ninnie81

2 barnsmamma 84

du ja fattar inte inte hur ja ska skriva på gissa tråden...ska ja skriva in mitt bf först och sen va ja tror de är???ursäkta att ja är lite småtrög..ha ha

• Ninnie81
    3 barns mamma84 skrev 2010-06-26 21:43:42 följande:
    Som på majmamman08 så har hon bf 12 dec men jag gissar på 14-15 dec på henne och kön
    Nu har hon nog inte gjort kalender testet så jag vet inte vad den vissar hör henne

Men vi säger  Moma hon har Bf 31 dec men jag gissar på att hon får 30 dec och det är en kille hon väntar på

Man tar alla namn på dig och mig och alla som är med i denna tråd och tar riktiga Bf datumet och skriver in vad vi själva gissar på för Bf datum och skriver in kille eller flicka vad vi nu tror och om du lägger in dig själv så gissar vi på dig och sen kan du kolla kön på kalendern som är på ts och se vad den säger och skriver upp detta och vi alla andra gissar kön på vad VI tror du kommer att få
    ok...ska försöka och se om ja lyckas göra rätt..ha ha
  • Ninnie81
    ÄlskarNova skrev 2010-06-26 21:59:34 följande:
    go kväll! 

undrar om ngn vet om MVC räknar samma grav.veckodag som FL (BF-39+6) gör eller har de 40+0 som BF-dag?  
    här räknar de 39+6 både på mvc och förlossningen
  • Ninnie81
    ÄlskarNova skrev 2010-06-26 22:12:56 följande:
    jaha..då får jag nog helt enkelt fråga min BM nästa gång..verkar ju vara olika det där då!  

ha ha..ja de får de...verkar ju inte vara lik någonstan i landet med nått
Svar på tråden December Bebis 2010 :)