Inlägg från: mamma smurfen |Visa alla inlägg
  • mamma smurfen

December Bebis 2010 :)

Momalicious skrev 2010-09-07 08:12:49 följande:
    Alltså fy fan vilken natt! har drömt om den här tråden hela natten och ställt onödiga frågor till er som jag redan visste svaret på. Känns som jag arbetat hela natten i sömnen. Puh! Gissar att det är för att jag är så pirrig för idag!

IDAG KLOCKAN 19 SMÄLLER DET! Det är 37 gissningar på tjej och 5 på kille av alla som gissat inkl er. Jag själv tror ingenting haha.
    =)
    Själv gjorde jag könsUL igår*ler*
    Vi ska tydligen få en liten tjej!!!!  =)
    Även fast jag trodde de skulle vara en tjej, så är jag...inte chockad, men ja åt de hållet*S*
    Har ju  2 killar redan, å sambon har inga tjejer i släkten på flera generationer, så denna tjejen är VÄLDIGT "otippad" *ler*
    Gissa vad JAG drömt om inatt=)

Ps: Tror de e en kille du ska få*ler* 
  • mamma smurfen
    SaraKlippan skrev 2010-09-07 10:49:52 följande:
    Hej Hej allihopa!

Jag smörjer magen flitigt morgon och kväll.... men som ni ser i bildtråden så är ja ändå polkagris!
    Så det hjälper inte.

Jag börjar få lite mer krämpor nu gör ont under magen och i nedre delen av ryggen. 
    Är det foglossning då? Frågade BM sist hur foglossning känns o då sa hon att man fick ont under magen typ.

Funderar på om man ska köpa något bälte eller stöd av något slag. Vad rekomenderar ni? och var köper man det enklast o billigast?

Är ute och prommenerar mycket med hundarna och känner mer och mer att ja inte kan gå så långt då det börjar göra ont. Skulle va skönt med något stöd. Har ett magband som ja satte på mig när vi var iväg i helgen... det var rätt tajt och det kändes skönt.

Så tipsa mig gärna!  
    Kolla med din Bm om du inte kan få tid/remis till en sjukgymnast..där de kan kolla hur de ligger till för dig och ge dig ett hjälpmedel/stöd.
  • mamma smurfen
    Momalicious skrev 2010-09-07 11:14:51 följande:
    Fusk! Jag känner mig som det är första dagen i första klass typ, superpirrig! Måste hålla mig aktiverad hela tiden annars blir jag heltokig haha. Grattis till tjejen! Solig

Förresten måste jag säga att JÄKLAR vad du är snygg! Jag blev riktigt chockad av din ålder, jag trodde du var typ 22. Inte en dag över 25 iaf! Vill också se ut som du när jag är 37 Solig

Nej, nu måste jag aktivera mig lite för jag håller på att döööööö. Vet inte varför det är så himla pirrigt egentligen haha.

Magbild kommer upp strax också  
    SkrattandeSkämsSkrattande
    TACK TACK å igen super TACK
    Att få höra att man är SNYGG, när man ligger nerbäddad med febersvettningar, å snorig näsa, å hostar som en lungsjuk 90åring, med båda benen i graven...ja de betyder MASSOR=)

Sedan är det ju så att jag numera inte ser ut som på bilden.. gravid som man e menar jag*ler*

Förstår dig PRECIS, med nervoiteten menar jag*ler* å de e la inte så konstigt...du ska ju snart få reda på vad du bär i ditt inre....konstigt vore det  om du INTE e nervös juh
  • mamma smurfen
    SaraKlippan skrev 2010-09-07 10:56:04 följande:
    Måste man få tid/remiss från BM? Kan man inte ringa o boka en tid själv? 
    Är ju några veckor till ja ska till BM igen...  
    klart du kan ringa själv antar jag, jag gick via BM bara för att jag påtala att jag hade OOONT
    Är numera sjukskriven på heltid, hela vägen fram till HP, är i V28+4 idag.... 
  • mamma smurfen

Tack Emelle=)

Skönt att det onda har släppt för dig, ta det nu lugnt resten av dagen å bara njut vettja=) 

• mamma smurfen
    Momalicious skrev 2010-09-07 15:19:26 följande:
    Oj oj oj vad ni skriver. Ni får ursäkta men jag är alldeles för disträ för att kunna tänka på något eller någon annan än mig själv, bebis, min sambo och kommande ultraljudet Dagen har faktiskt gått hyfsat fort ändå och det är ju skönt! Ska göra mig iordning nu så det bara är att åka sen och ingen stress. GUD VAD JAG ÄR NERVÖS !
    =)
    nu närmar sig klockan...snart är den 19=)
    Lova å kika in här  å berätta vad ni såg på UL sedan, när det värsta har lagt sig.......är ju nyfiken på vad du har därinne i magen=) 
  • mamma smurfen
    linasmama skrev 2010-09-07 16:37:08 följande:
    Åhh, minns ni att jag skrev att min dotter har svinkoppor? Det har fortfarande inte gått över trotts antibiotika så fick salva idag istället och har tagit odling. Nu har jag också fått svinkoppor och håller på att gå under, det kliar så jag inte vet vart jag ska ta vägen... Men jag får inte använda salvan och eftersom jag är gravid måste de vara helt säkra på vad det är så jag får snällt vänta ett par dagar innan jag får medicin..

Ni som sökt HP har ni skickat med papper från eran chef om att ni inte kan bli omplacerade? Min chef kommer tillbaka i morgon från semestern och jag åker bort i morgon och är hemma på söndag igen. Det känns som att det vore dax att skicka in de nu kanske..

Tre månader kvar idag.. Utan nedräkning skulle jag aldrig orka, är så less på att ha ont.. Ska se om jag kan bli mer sjukskriven för det gör ont i mina fogar även när jag är ledig och bara går mellan soffan och toaletten typ.. 
    Din stackare...inte nog med foglossning, utan svinkoppor OXÅ.....

Skickar en virituell KRAM, å hoppas verkligen att du snart blir bättre!! 
  • mamma smurfen
    Sandragumman skrev 2010-09-07 18:11:15 följande:
    jaha är de arbetsgivaren som ska skriva på den... trodde de var jag, men då kanske jag inte var nog uppmärksam
    finns 2 olika lappar...EN som DU ska fylla i, och en som arbetsgivarn ska fylla i ang OMPLACERING.

På mitt jobb fyllde min chef i båda papprena, å jag fyllde bara i personuppgifterna i "mina" papper...allt för att poängtera att jag har ett TUNGT jobb....

Går just nu hemma sjukskriven, så skickade med kopior på sjukintygen oxå....hellre för mycke info till dom, än för lite tror jag*er* 
Svar på tråden December Bebis 2010 :)