Inlägg från: mamma smurfen |Visa alla inlägg
  • mamma smurfen

December Bebis 2010 :)

Har läst era historier om hur ni träfft er kärlek, å måste då dra min historia*ler*

Jag hade precis bestämt mig för att skiljas från barnens far, allt de var nytt å jag var i "leta bostad"stadiet, så bodde fortfarande med Xcet.

Min lillebror var med på Lunrstorm, så jag gick med där med*ler*
    På chatten, en sen kväll så va de en kille som börja snacka med mig....å på den vägen höll de på ett tag....jag fastna för hans humor, å mogenhet, trotts att han va 5 år yngre*ler*
    När jag väl fått eget boende så bestämde vi oss för att ses, In Real=) 
    Å på den vägen är det...jag blev stört kär den dagen vi sågs över en kopp kaffe....
    Vi blev ett par efter någon månad, flyttade ihop för 2 år sedan, å köpte hus förra året, å förlovade oss nu i september=) 

• mamma smurfen

Lycka till moma=)

Skönt att allt e oki med dig MFJG=)

Har nu tagit mig ork till att läsa ikapp allt sedan igår...de skrivs en HEL DEL här i tråden  tjejer=)

• mamma smurfen
    Willes Mamma 08 skrev 2010-10-22 14:30:38 följande:
    WIII.... jag har fått min HP beviljad! GUD så skönt, nu kan jag pusta ut,hihi! Gick hem i onsdags från jobb!! Det finns allt hopp för oss Timmisar...såååååå glad att jag sökte!Skrattande 

Moma: Lycka till uppe på förlossningen o hoppas de bara e falskt alarm! {#emotions_dlg.flower}
    Grattis  Till beviljad HP=)Skål

Moma:   vi håller tummarna för att din bebbe ka hålla si kvar några veckor till, så du hinner ta körkortet, flytta å handla alla grejor förstFlört

(Hoppas på att liten bara behagar "skrämma" mamma å pappa lite)
  • mamma smurfen
    Monami skrev 2010-10-22 14:59:42 följande:
    Är alla här sådär jättelugna inför att föda. Ingen som är rädd och har gått på aurorasamtal eller nåt? själv har jag fått tid då jag tycker att förlossningen verkar läskig. Någon med erfarenhet från något sånt samtal?
    Har tyvär ingen erfarenhet av det själv,
    men vet att det kan kännas jobbigt med förlossning, hoppas att du får träffa en bra Bm på dina samtal på aurorakliniken, som hjälper dig igenom rädslan....
    För det ÄR en fantastisk upplevelse, att föda barn=)
  • mamma smurfen
    MFJG skrev 2010-10-25 15:32:27 följande:
    På tal om något helt annat. Jag har sen jag blev gravid fått en hudförändring mellan brösten som är rund ljusrosa i färgen. Är livrädd för att det ska vara cancer. Har inte ringt vårdcentralen men gjorde det nyss och ska väl försöka komma till på deras öppna mottagning imorgon kanske. Min mamma gick bort i cancer när jag var 17 så detta är en mardröm för mig. Försökt googla och hittat bilder som liknar..Klump i magen!
    Kan det inte vara vanliga "hormon"hud-förändringar då?
    Själv har jag fått hud"fläckar" precis under vänster ögat, 3 st "fläckar" á 3mm i omkrets, som sitter som i en trekant nästan som bleka födelsemärken....
    å sedan har jag ljusare partier på magen(inte bristningar)  de lixom "skiftar" i ljusare fär än övriga kroppen.
  • mamma smurfen

OT...

Min Sambo kom precis innanför dörren, å BÅDA MINA barn på 11a å 9e (INTE sambons barn då)
    SPRINGER ut i hallen å ger henke världens KRAMAR, å säger i korus...
    "JAG HAR SAAAKNAT DIG HENRIC"

FAN va jag ÄLSKAR både sambon å barna när det är såHjärta 

• mamma smurfen

Ang Dop, traditioner, jul å "högtider"

Jag e döpt, å likaså mina 2 barn, kommer troligen at döpa tösen oxå, när det blir vår...
    Anl till att vi döpt polkarna är, precis som i momas  fall....av ren tradition, tycker det är en fin stund, där hela släkten samlas, av samma anledning som jag i många år besökte julottan i kyrkan...som en mysig start på julen, är dopet , för MIG en mysig/bra start på "livet"......

Ang jul, så är det EGENTLIGEN en tradition, som sträcker sig lääängre tillbaka än kristendommen, likaså gäller det för påsken, bara det att kristendommen såg de "riterna" som farliga, å förtog att folk skulle fortsätta med det, kristna ELER inte, så istället införlivades dessa "riter" i kristendommen, å förskönades.....
    Julen som tradiion kommer sig av att MATEN i fäbodar å uthus började bli dåliga runt slutet av dec...så istället för att kasta maten, så tillreddes den å åts upp( därav julbordets dignande kvantitéter av mat), jultomten var från början en elak get( hinhåle) som kom för att samla in olydiga barn, eller utdela varnngar iform av kolbitar...osv=)

Påsken är en gammal hednisk rit för att fira solens återvändande efter vintern, ungefär som midsommar=)

Så kristen/troende  ELLER inte.....GOD JULTungan uteSolig

Svar på tråden December Bebis 2010 :)