Inlägg från: LokesMammi |Visa alla inlägg
  • LokesMammi

December Bebis 2010 :)

3 barns mamma84 skrev 2011-04-28 22:05:11 följande:
    Haha nääh det e lugnt han heter Rickhard är nu ca 42år Drömmer
    Ok! =) Har en kusin i danmnark som heter Jesper o han gjorde två tjejer gravisa samtidigt! =) Hade varit lite roligt om det var han! =)
    Loke 11/1-11
  • LokesMammi

Vägde pluttis idag när vi var på öppna då bvc var där, han väger 5940. Han är så smal, inga ben, inga armar, ingen mage! =) hehe Han är 3 månader! =)

Loke 11/1-2011
  • LokesMammi
    Karttikeya skrev 2011-04-30 11:58:32 följande:
    I hear ya! Lilleman har efter natten från himmeln (10 h i sträck) börjat sova oroligt igen.. Vaknar massor med gånger.. Vaknar pigg halv sex, men jag "tvingar" honom att somna om och det går bra till halv åtta typ.. Men ändå, när man vaknar sådär ofta så får man ju ingen riktig sömn.
    Välkommen till min värld. Loke vaknar runt 23, 2, 4-5, 6.30, 8.30. Sömn? Vad är det?
     Inatt sov han bra. Hade svårt o somna vid midnatt, vaknade runt 5, 7.30 sen sov han till 9,40.
    Loke 11/1-2011
  • LokesMammi
    Mama Jessie skrev 2011-04-30 20:13:34 följande:
    Nu börjar Anton känna av tänderna ordentligt, han har skrikit och desperat kört händerna i munnen stackarn. Hoppas det tittar upp nån tand snart så det lugnar sig
    Ja, Loke stoppar in hela handen i munnen o sen sitter han o tuggar på sitt pekfinger, ibland  åker tummen in också så det ser ut som att han ska busvissla! =) Och dregglar som bara den! =)
    Loke 11/1-2011
  • LokesMammi
    Mama Jessie skrev 2011-05-01 11:03:36 följande:
    Suzzy: Anton har dreglat och ätit på händerna i 2,5 mån typ men nu i helgen har han blivit helt förtvivlad ibland och har ett helt nytt skrik så jag tror tänderna kommer snart. Provade gnugga med lite Alvedon i munnen och det verkar hjälpa
    Gnugga med alvedon? Vad för alvedon då? hehe Jag har alvedon supp hemma som bvc sköterskan sa att jag kunde ge på jobbiga tänder dagar! =)
    Loke 11/1-2011
  • LokesMammi
    Mama Jessie skrev 2011-05-01 21:38:28 följande:
    Jo jag läste nånstans att man kunde gnugga lite flytande alvedon på "tänderna" och jag tror det hjälpte lite :)

Flygresan hem gick inte lika bra som upp pga av tänderna.. Det var lite skrik innan han till slut somnade.
    Nej, flyga med en bebis med tandsprickning är inget jag gör om ;)
    Ok, kanske ska testa det. man vill inte ge alvedon supp för ofta! har inte gett ngn ännu, men får snart lov o  ge då det är jobbigt med en gnällig o klängig unge! =)
    Loke 11/1-2011
  • LokesMammi
    LillSnurr82 skrev 2011-05-01 22:10:26 följande:
    I morgon är det 5 månaders vaccination för lilla A Rynkar på näsan Måste gå dit ensam då sambon jobbar.. hoppas hon inte blir allt för ledsen. Nån som tagit denna spruta än? Hur reagera era barn på den? Agnes reagera typ inget på 3 månaders vaccinet, men det kanske inte har nån betydelse?
    Loke skrek sådant på första sprutan så gubben får ta ut en pappa dag o ta honom på nästa spruta! Jag vill inte igen! Gjorde så ont i mig när han skrek så. Han skriker aldrig annars o nu blev han helt hysterisk! :(
    Loke 11/1-2011
  • LokesMammi
    Haligh skrev 2011-05-01 22:41:47 följande:
    Funderar lite ang smakportioner; är det bättre att börja med puré än gröt eller tvärt om? Eller ska man introducera båda samtidigt? S brukar äta sista målet (amning) 20.30 och somnar efter det, sover till ca 4 då jag ammar henne igen, sen sussar hon tyvärr max till 6.30, oftare fem halv sex och är då pigg och glad hon blev 4 månader igår, hon går ju upp stadigt i vikt och är allmänt nöjd men jag tycker mest det är kul att prova med mat. Så nu har hon provat både lite gröt och lite puré, inte på samma dag dock. Det funkade rätt bra, det var nog inte så mkt som gick ner men hon gapade iaf glatt och verkade tycka det var roligt!
    Jag har fått en bok om smakisar på föräldragruppen när vi pratade om mat. Ska prata mera med min bvc sköterska 11 maj om smakisar. Men det som hon sa på träffen är att när man börjar med smakisar ska man inte blanda för mkt utifall de får en raktion på viss mat så måsta man veta vad det är dom reagerar på. T.ex bara ge potatispuré 3ggr/v i två veckor sen gå över till ngt annat lika dant. Får se vad min sköterska säger men jag tänker nog kanske vänta ett tag med gröt. Tänker nog inte ge smakisar förrän han är 4½ månad eller senare tror jag då han inte sitter jätte stadigt ännu i matstolen! Har inge bråttom.
    Loke 11/1-2011
  • LokesMammi

ok, då får jag köpa flytande alvedon! =)
    Jag har hört att majskrokar är jätte bra, alla med barn prisar den! Kanske är bättre o ge rån......pga "glutenet"? =)

Loke 11/1-2011
  • LokesMammi
    delifi2 skrev 2011-05-02 12:18:02 följande:
    Alvedon: Bättre att gnugga alvedon på tänderna än att ge supp eftersom det då bara kommer på tänderna där det ska verka.

Hur ofta kan man gnugga på det? Om dagen?  Har gjort det en gång nu. Märker ingen skillnad, men han tyckte det var gott! =) hehe
    Loke 11/1-2011
Svar på tråden December Bebis 2010 :)