Inlägg från: LokesMammi |Visa alla inlägg
  • LokesMammi

December Bebis 2010 :)

Kort taget i rätt ögonblick! :) Haha

Har även invigit matstolen idag. =)

Så glad man kan vara! =)

Loke 11/1-2011
  • LokesMammi

Idag har jag haft en "råommigsjälvtimma" =)
    Tagit ett varmt skumbad med levande ljus o musik från datan. Ansiktsmask, ansikts - o kropps peeling. Kroppsskrubb. Rakade benen, filade fötterna. Hårinpackning! =) Medan gubben tog hand om pluttsnutt! Såååå skönt! =)

Loke 11/1-11
  • LokesMammi
    3 barns mamma84 skrev 2011-04-17 09:00:27 följande:
    Jag kunde ha fått tvillingar när jag blev gravid med ebba.
    Hennes pappa är en äggs tvilling.
    Men när ebba blir gravid kan hon får redan 2 st
    Vad jag har hört så ska det var tvillingar  på mammans sida. Om en kille är tvilling "så bryter han cirkeln". Det ska vara tjej hela ledet. Va jag hört iaf!
    Loke 11/1-2011
  • LokesMammi
    3 barns mamma84 skrev 2011-04-17 09:08:58 följande:
    Okej men så du säger att det är kvinnan som är tvilling ger mer chans ?
    ja. är killen det så får inte hans barn tvillingar. men om t.ex din mormor är tvilling själv o varken du eller din mamma fått tvillingar så är risken stor att din dotter får tvillingar. men är din farfar t.ex tvilling så har han "brytit cirkeln". Vad jag har hört iaf! =)
    Loke 11/1-2011
  • LokesMammi
    delifi2 skrev 2011-04-18 13:28:42 följande:
    William är lite snorig här, alldels grön om näsan. Men superfint väder ute så jag kanske ska ut senare med alla 3, drar mig lite för det eftersom man inte kan gå till nån lekplats med alla 3.
    Elliot ska göra en sak, William ska göra en sak och Olivia gillar inte att ligga i vagnen. Han börjat sätta henne upp nu och det tycker hon om men man måste hålla koll på henne och det kan jag inte om jag ska jaga efter William som springer överallt och hjälpa Elliot.
    Som rutchkanan tex William kan int eåka själv och Elliot vill int eåka rutchkana å om Olivia inte sover i vagnen vill ja ginte lämna henne heller, hon gillar att se var jag är då kan hon vara i vagnen.
    Hoppas döttrarna kommer förbi om ett tag så de kan gå ut med William och Elliot 
    Hehe. Kaos med flera barn! =)
    Loke vill inte heller ligga ner i vagnen så jag har börjat med att sätta honom upp mot sufletten, men det är riskabelt då han "flänger" hela tiden. Så snart är det dax för sittdelen. Min plutt börjar bli stor! :(
    Loke 11/1-2011
  • LokesMammi
    Karttikeya skrev 2011-04-18 15:46:28 följande:
    Ja alltså i vagnen.. Använder inte liggdelen längre utan den justerbara sittdelen :P

Haha.. Fick en "cool" bild igår... Jag har inte arrangerat honom, det bara blev.
    "jag skiter fullständigt i vad du säger mamma" :)
    Loke 11/1-2011
  • LokesMammi

Jag kan också känna ibland att jag inte orkar mera, att jag vill gå hemmifrån o lämna Loke där med pappa o inte komma hem på jättelänge. Det tar på krafterna o vara småbarnsmamma märker jag. Jag ligger ibland o gråter på nätterna när Loke inte vill sova. Tappade tålamodet inatt o märker att jag är lite hård hänt då! :(
    Gav ingen ersättning igårkväll så då vaknade han strax efter tolv för mat. Annars brukar första nattmålet vara kl 2. Så inatt vaknade han 00:03, 1:45-4.14!!!!!!! 7:20! :(
    Fyra på morgonen la jag Loke på mage bredvid mig och smekte honom på ryggen, tydligen somnade vi båda två för jag vaknade halv sju när gubbens klocka ringde.
    Han har alltid sovit länge på dagen, vi har gått upp elva tolv på dagen, men nu för tiden så är det tydligen morgon allt från sju till nio! :( Vilket inte gillas av mig!

Loke 11/1-11
  • LokesMammi
    3 barns mamma84 skrev 2011-04-20 09:15:19 följande:
    GråterKan någon ta bort smärtan från mitt hjärta och gråten som sitter som en stor klump i halsen och gråten jag vill bara slippa komma och ögon som exploderar sönder av gråt denna dagGråter
    KRAM! {#emotions_dlg.flower}
    Loke 11/1-2011
  • LokesMammi

Glad Påsk på Er!
    Idag blir det lugnt. Håller på med dillkött o sen ska jag fixa iordning helgskinkan! =)
    Imorgon ska vi till svärmor o äta påskmiddag!

Loke 11/1-2011
Svar på tråden December Bebis 2010 :)