December Bebis 2010 :)
Emil åt 19.30, somnade 20, åt 00, 03 och 05.30. Tänker aldrig säga att vi har bra nätter, då skiter det sig sen, men det var en ok natt ;)
Loke får sova på mage på dagen. Han sover och somnar bäst på mage. Sover på rygg på natten, då vågar jag inte! =) Har han svårt o somna på kvällen så får han ligga på mage o sen vänder jag honom när jag går o lägger mig.
Jag vet inte vad det är med Loke längre, han har äntligen lyckats somna själv på kvällen utan mig = jätte skönt. Men på natten när han vill äta så somnar han och när jag lägger över honom i hans säng så är han klarvaken och pratar med sin barbapappa mobil i en hög ton. Varenda natt! Även fast jag låter honom sova hos mig ett tag innan jag lägger över honom. Gubben har öronproppar så han störs inte! =) Nappen har han börjat rata igen!
På familjeträffen idag så pratade bvc sköterskan om smakisar och pratade om gröt som man kan ge som tillägg innan sänggående och då sa hon att det finns havregrynsgröt som man SKA köpa och inte göra själv pga näringen som finns i den köpta o inte i den som man gör själv! :/ Låter läskigt o ge min lilla plutt mat om en månad. Smakisar på potatis, palsternacka o morötter...... Han blir ju så stor då...vill ha en liten plutt jue! =)
En fråga,
När jag födde Ellie, så fick hon en sk skalpelektråd fäst på hjässan för xtra koll på hur det stog till med henne, som ni vet så "skruvar" man ju fast den så hon fick ju ett sår på huvudet av den.
Igår när vi badade henne så upptäkte jag att hon fortfarande har kvar en sårskorpa efer den?!
Ni som har bebbar som oxå fick en sådan under förlossningen, har de oxå kvar en skorpa?
Det är ju snart 4a månader sedan hon föddes.
Min unge åker kana på mig! =) Jag halvsitter i soffan har honom på mitt bröst på mage och med armarna under sig som han stödjer sig på och så drar han undan armarna o glider ner! =) Jag tar upp honom, han drar undan armarna o glider ner. hehe. Pappa o jag skrattar men inte han, ändå gör han det hela tiden! =) Knäpp unge =)
Idag var vi på bvc och fick 3månadersvaccinet. Va han skrek. Han brukar inte skrika annars så det gjorde ont i mammahjärtat! Usch! Nu på kvällen tog vi tempen på honom, han hade 36.7. En timma senare hade han 37.8. Sköterskan sa att han ska ha 38 när han har feber, men jag gav honom en alvedon supp iaf. Eftersom det steg så fort så kommer det o stiga mera. Nu ligger han o sover i vardagsrummet! Stackars liten!