Inlägg från: LillSnurr82 |Visa alla inlägg
  • LillSnurr82

December Bebis 2010 :)

2 barns mamma: glädje dödare ;)

Vi får se vad som händer , var bara typ en bloddroppe i flytningen resten var flytning. Sen har det inte vart nåt mer.

• LillSnurr82

Finns ju yoggi från 6-8 månader. Den brukar jag ge.

• LillSnurr82

Jo det står att nid kommer 6-8 dagar efter ägglossning, men kan även komma senare. Var mest eftersom det bara var en droppe sen inget mer. Vi får se..

Känner aldrig efter tappen, varför ska man in o gräva där..? Haha

Har lite grav symtom men det kan ju lika gärna vara mens

• LillSnurr82

2barnsmamma: men tror du inte hon kommer bli sur när hon blir äldre/vuxen och det kommer fram att hennes pappa inte är hennes riktiga biologiska pappa. När ni ljugit hela hennes uppväxt. Någon gång kommer det ju komma fram, vare sig ni vill eller inte.

• LillSnurr82

Inget plus här, men mens :( så bara att kämpa nästa månad. ÄL 27-29 september.

Hur går det för dig aprilbarn?

• LillSnurr82

Håller tummarna för bättre tur för dig. När hade du bim ? Har du inte redan gått över?

• LillSnurr82

En dag hemma är vi ute på gården så mycket som möjligt, oavsätt väder :) Agnes kör runt i sin gå stol , leker i sandlådan eller kryper runt på gräsmattan. Tror på att det är nyttigt att vara ute så mycket som möjligt!

Angående ute kläder har jag ett par rejäla gympaskor , kommer köpa ett par vinterskor lite längre fram. Har ett par gummistövlar oxå eftersom vi är ute även i regn.
    Sen har jag några fleece tröjor och byxor , en regn/vindoveroll ett par överdrag byxor och två regn/vindjackor. Och mössor så klart :) som jag varierar med efter väder . Allt i storlek 74-80 ( hon har ju precis börjat kunna ha kläder i 74) kommer sen köpa nån riktig vinteroverall lite längre fram.

• LillSnurr82

Agnes är långt i från 80. Hon är bara typ 72 lång. Hon kan fortfarande ha 68 och tom 62 i vissa plagg :). I skor har hon 18-19 men jag har köpt storlek 20 i stövlar och gympadojjor. I hennes sandaler har hon 19.

Oj har du inte flyttat ner spjälsängen än, det gjorde jag för länge sen :)

• LillSnurr82

Agnes är lite större än Loke var 71,5 och vägde 8,3 på 8 månaderskontrollen.

Gåstolen används för fullt här, fast bara ute. Inne använder hon den som klätterträd haha! Fast hon får snart börja gå själv för gåstolen börjar bli lite låg, hon kan snart klättra ut ur den.. Hon har tagit 2-3 steg själv när man lockar på henne, men sen sätter hon sig på rumpan :) men hon kan ju krypa för fullt och gå med stöd. Men tycker det är så praktiskt att ha henne ute i gåstolen så hon kan vara med och springa med de andra barnen på gården :)

• LillSnurr82

Jo hon är ett litet bus frö..

Funderar på att införskaffa en sån där gå vagn, en sån tror jag att hon skulle gilla. Hon använder ju gåstolen som gå vagn och klätterträd inne!

Skönt när dom är lite lugna, men jag vill inte ändra på nåt på min dotter, är rätt mysigt när dom börjar kunna röra på sig lite friare också. Är en härlig tid det med :) men njut så länge du kan av din lugna pojk, ladda batterierna tills han börjar springa runt!:)

Svar på tråden December Bebis 2010 :)