Inlägg från: MajMamman08 |Visa alla inlägg
  • MajMamman08

December Bebis 2010 :)

Emelle skrev 2010-06-02 19:03:54 följande:
    Hej tråden. Här dominerar tröttheten fortfarande, men illamåendet blir sakta men säkert bättre. Äter fortf. postafen dagligen dock.
    Har i veckan fått veta att doms ka varsla på jobbet så här är det inte så vidare muntert för vi jobbar ju på samma ställe min sambo och jag så vill det sig riktigt illa står vi utan jobb i höst. Helt sjuk efter att ha haft fast jobb i flera år så ska dom sparka folk JUST när det är som sämsta läge för oss. Nytt barn, mer o mer sugna på flytt från radhus till villa och så vill vi ju gifta oss inom en relativt snar framtid...då vore det liksom bra med jobb = pengar...
    Jaja, nu ska vi inte ta ut något i förskott, men jag blir trött så in i helvete på att gå och vänta kan jag säga.

Sista dagen i v. 11 idag.
    12 i morgon och sen bara en vecka tills vi är ute ur det farligaste.
    JAg äter så jävla mycket mat och frukt och fika nu så jag lär ha gått upp 2 kg till!!
    VAR ska detta sluta???
    Ne så trist med uppsägningar Hoppas ni får stanna,åtminstone 1 av er,vore ju super otur om båda fick gå hem Håller tummarna för er att ni ska få stanna!!!
     Skönt att illamåendet börja släppa de gör mitt med nu,bit för bit..och e i v 13.  Radhus?? trodde ni bodde i hyresrätt?? Kan ha missuppfattat
    linn78 skrev 2010-06-02 19:20:55 följande:

majmamma: grattis till huset!! Vi ska och skriva kontrakt på försäljning på vårt hus imorgon, har hittat ett större vi ska köpa istället. Det känns skönt att hinna flytta in och hinna fixa en del innan bebis kommer!

Emelle: usch vad tråkigt med jobbet!! Hopaas de behåller er bägge, inget kul att gå och fundera på sånt under grav... Ang vikten vägde jag mej i måndags, +4 kg så det känns mindre kul. Jag gick upp ca 20 kg med sonen och tänkte att jag skulle försöka hålla det lägre nu MEN jag tänker hela tiden att; -Äsch, det kan jag gott unna mej nu när jag går här och ska bli tjock ändå=) Så med den inställningen lär det bli 20 kg denna gång också, hihi... Men jag känner att jag vill kunna njuta av det jag är sugen på under gravven.

Åh,vad roligt grattis till er med
  • MajMamman08
    MalakiW skrev 2010-06-02 19:52:03 följande:
    Jobbigt med din huvudvärk vännen! Hur var det nu - kunde de göra en kontraströntgen på dig? kramar!
    Det hette magnetröngen,skrev fel innan:O,Men de e inte så bra för bebisen heller! Så vet i katten hur man ska göra,fick medicin o om den inte hjälpte till på fredag så skulle de ev bli de. och den har ju typiskt nog inte hjälpt heller! usch ja,vill ju inte riskera el skada bebis

Hur går de för dig då vännen med allt?? Hur mår du?? Får du prata med någon kurator osv om du vill?? Kramar i massor!
    Jerseygirl skrev 2010-06-02 20:11:36 följande:
    Ett litet tips nu när försommarvärmen verkar stanna ett litet tag:
    En drink som passar både med och utan vodka, otoligt sommarfräsch!!! Dessutom är ju ingefära bra mot illamående...

Per person:

4-6 cl Hallands Fläder eller 2 cl Konc flädersaft (+ vodka)
    2 1/2 dl ginger ale
    1/2 lime
    1 cm ingefära
    massa gurka,
    Persiljekvistar till dekoration

Ingefäran döljer både spritsmaken alt avsaknaden av sprit. Serverades förra midsommar hos oss och det var väldigt svårt att reda ut vilken som var spetsad eller inte så håll reda på kannorna! Skål

Lät gott en varm sommardag Tack för tipset!
    NhjärtaD skrev 2010-06-02 22:34:22 följande:

jaha, på akuten blev jag inte klokare tyvärr...missade en pluggdag & soldag kan jag mer känna, för hon ringde upp min läkare & rådgjorde med honom & han skulle ringt mej i veckan ändå så....ja....

Men det viktigaste nu  var att behandla tarmen, bebis mår mer dåligt av att den blöder  än medecinen...

jag fick utökade doser, en till medecin....ingen titt på bebis...hon verkade vilja lägga in mej först, men min läkare tyckte det var onödigt...

nu ska jag hoppa i säng...jobb imorgon 7-16, första dagen på nästan 2 veckor!

Kul med huuuuus Är med så sugen!! Hoppas de kommer fram med nått med ditt stackars huvud!!

Emelle; nej vad tråkigt...sånt kan man bli tokig på juh!!! Håller tummarna för er!!

~*~♥~*~ Nova-06, Elliot-09, Lillfisen i magen 5/12 ~*~♥~*~
    tycker så synd om dig!!  Sååååå fruktansvärt dåligt och inte kunna titta på bebisen!!! Jäkla sjukvård
  • MajMamman08

Emelle: Vart ska ni göra 3D/4D UL? Ska ni göra könsbestämmande med då? Vad kostar de? Skulle med gärna vilja göra!

• MajMamman08
    Emelle skrev 2010-06-03 16:27:38 följande:
    Vi ska till Linköping. Crokus kliniken. 1500:-
    Japp, dp, kollar kön då, dock med "vanligt UL".
    Mest därför vi åker dit. Får vi veta på RUL avbokar vi ev.

Aha ok! så ni ska inte göra 3D? Trodde jag
    När jag väntade min son frågade bm om vi ville veta kön på RUL,men vi tackade nej.
    Denna gången vill vi veta kön,men kommer säkert inte få de bara för att ,hehe!!
    vilket datum skulle du göra NUPP??

Ja e grymt nervös inför de....min pappa kommer i helgen,vill så gärna tala om för honom att vi väntar syskon,MEN tänk på måndag om inte bebis lever! Gud så hemskt!!!

• MajMamman08
    Momalicious skrev 2010-06-04 12:57:47 följande:
    Nu har jag en fråga, som kanske är lite dum, vad vet jag.
    Ni som har barn, eller bara koll, när kan bebisar hålla uppe huvudet själva utan att man måste stödja? 
    Kan de va 3 veckor något sådant?? E ju så olika från bebis till bebis!

ÄLSKARNOVA: grattis till den fasta tjänsten,underbart!!
    Ninnie81 skrev 2010-06-05 12:22:38 följande:
    i veckan ska jag boka tid för rul..s himla kul..längtar massor. en fråga vilka ska kolla könet? vi ska inte göra de denna gång. vi kolla inte med första sonen men med andra sonen. nu vill vi ha en överraskning. men vi får se va som väl händer när vi är där. kanske vi ändrar oss ändå
    Vi ska kolla kön denna gången,gjorde inte det med NR 1. Då kunde jag hålla mig,hehe! Men denna gång vill vi veta lite mer ur praktiska själv och för att ja e så satans nyfiken

Kan man se könet i v 13?? alltså på NUPPet?? el måste man vänta till RUL??

Vagnar,vi ska ha en P&T sport syskonvagn Den ska vi bara ha,hihi! Ska köpa ny med tillbehör! Blir ingen billig historia,men ja bara måste ha den,hihi!
  • MajMamman08
    TheUnknown skrev 2010-06-05 20:33:06 följande:

Hallå hallå =)

Fler än jag som är otroligt känsliga? Jag är jättekänslig och gråter massor för ingenting och är otroligt jobbig mot min sambo, tycker inte att han visar kärlek och så, fast jag mkt väl vet att han gör det.. så jobbigt, stackarn får stå ut med mycket :(

Vi ska inte kolla kön, om det nu blir en bebis. Är fortfarande helt inställd på att vi kommer få samma besked som malakiw när vi gör NUPP UL, och det är inte förrän i slutet på juni, så jag får väl gå å vara säker på det ett tag till.
    Mår inte så mkt illa, mest när jag är hungrig, men jag har ju inte mått så illa någon gång direkt...men känner av i ryggen mer nu när jag jobbar däremot!! Skitjobbigt..

Dock har jag två punkter i livmodern, eller där den borde vara ungefär, men mer ut på sidorna, kanske runt äggledarna, som hugger till ibland eller bara värker. Det känns som någon trycker in något, en sida åt gången, och det gör oooont.. Gyn trodde ju jag sträckte mig för ett tag sen, men det borde ju gått över nu... O jag har bestämt mig för att inte nojja så mkt denna grav, förra gången så ringde jag gyn o bm för minsta lilla...

Känner inte så som du med denna grav,men gjorde det med min första! E skit jobbigt o känna så att sambon inte visar kärlek osv!
    Denna gången går allt så fort så ja hinner knappt med,o veta vilken vecka jag e,ja då får ja typ tänka till,hehe!

Förstår din oro,jag ska ju göra NUPP i morgon o e så otroligt nervös att mini där inne inte ska leva. Sååå hemskt!! Men måste försöka tänka positivt!

Det med att du har ont,min förta grav hade jag sjukt ont så som du,så fick göra VUL i v 12,men det var bara (tappar ordet) de där trådarna som livmodeen hänger upp i...(haha fin förklaring va??) Finns ett ord för de,men nu står de still! För allt såg jätte fint ut,så de va troligtvis de,så kanske e så för dig med! Ligamenten?? heter de så kanske!
    Hoppas de går över i varje fall,annars så ring in igen o begär ett VUL,hemskt o gå o oroa sig!

kram kram
  • MajMamman08
    Emelle skrev 2010-06-06 12:15:05 följande:
    JO vi ska göra 3D/4D men när dom kollar könet just så gör dom det med vanligt UL.
    aha ok=) Ringde ni o bokade el hur gör man? har de någon hemsida?? Minns inte om du skrev vad de kostade??
  • MajMamman08
    TheUnknown skrev 2010-06-06 13:04:24 följande:
    Emelle - hur kan du vara i 10+3 när jag är i 10+2 o ligger en vecka efter dig :S ?

Ringde gyn nu från jobbet, men sitter ensam då vi bara är två på helgerna.. den andra är på rast. Ontet försvinner inte utan ökar istället och dom ville ha in mig direkt.. så jag får åka om drygt en timme när jag har rast istället.. Skönt att få det uppkollat ändå..
    Hur har de gått för dig tjejen??
  • MajMamman08
    Nainen85 skrev 2010-06-06 19:54:34 följande:
    Hej, kan jag hoppa in i den här tråden? Vi väntar vårat andra barn. BF 29 december.
    Klart du kan Grattis o välkommen!!!! Vill du så får du gärna skriva lite om dig själv i presentations tråden,finns länk uppe i TS!
  • MajMamman08

Stoce: Gud så härligt att bebis mår prima där inne

Malaki: Ska tänka på dig vännen! Kramar i massor!

Empsans: Hoppas de gick toppen idag på ert KUB!!

Theunknown: Tror som Emelle,att om inte killen e fullt ut engagerad i början osv så har de nog svårare att ta sig till en graviditet  i början. Då de inte kan känna el uppleva samma saker som vi!! Sen blir de kanske mer verkligt om han får se själva UL i ilr...titta på skärmen då bebis lever rullan där inne, känna sparkar osv!
    Tror säkert han kommer o ändra sig,men de e ju nu så här i början man nästan behöver de största stödet då alla gravhormoner gör så man blir extra känslig,så förstår om du e ledsen o tycker de e skit jobbigt! Men du hade någon vän va du kan prata med?? Kramar i massor till dig!

Idag vad vi på NUPP!!! Yey Bebis levde och va så himlans söt! Bm va jätte gullig o verkligen visade bebisen i minta detalj
    ,fick med oss 5 st foton på bebis,hel kropp,ansiktsbilder,närbilder på fötter o händer osv! Så fin liten krabrat där inne!!Gravid Sambon filmade lite oxå på skärmen
    Och nackspalten såg helt normat ut,så ingen extra kontroller el något!!
    BF datumet blev de samma som på VUL,alltså jag är i v 14 nu 13+0 och BF 12 DEC! Så blev inte flyttad något!
    Nu känner jag mig lugnare och kan nog börja njuta av grav förutom att jag spyr varje morgon då,men de kan ja överleva,hihi!

Svar på tråden December Bebis 2010 :)