Inlägg från: MajMamman08 |Visa alla inlägg
  • MajMamman08

December Bebis 2010 :)

Hej tjejer! Här e de inge bra!! måste få avreagera mig lite,buuhu!
    Har haft ont i huvdet i 1 veckas tid,hjälper inte med värktabletter,känns inte som huvudvärk utan e nåe annat,har som stickningar när jag böjer mig ner och håller typ på o svimma av smärta då. Har ätit värktabletter men de hjälper inte ett dugg,i förrgår domna typ halva mitt ansikte bort,fick panik!usch!

Så idag var ja hos dr....oh tillråga på allt vaknar jag upp med en dunderförkylning och att rösten är borta,kan inte prata,bara fräser och piper om mig,får typ viska!
    Min sambo e så snäll så han kör mig för jag e så orkeslös o ont i skallen så ja orkar inte.
    Får ta massa prover och sen iväg till sjukhuset för o röntga hjärnan,då jag kommer på mig själv att ja inte berättat att ja e gravid,kanske inte får röntgas då?? NE säger röntgen personalen,de får man inte! ja ha bara tillbaka igen till dr. Han blev lite sur för ja inget sagt,men lixom inte tänkte jag på de,tänkte bara att ja har så ont i skallen.
    finns inte så möe o göra pga av att ja e gravid,men får några citadon utskriva, för ibumetin som jag ätit får man inte äta när man e gravid,shit jag som proppat i mig massor sådana. Ska tillbaka kl 16 igen för o kolla provsvaren och så skulle han ta reda på om de fanns någon annan slags röntgen man kan få göra som gravid, kontrast el va de nu hette.

Fy fan e så jäkla rädd o trött på att vara sjuk nu!! och nu mår jag skit illa...tog ett par citadon ihop med mina tab mot illamående och mår nu ännu mer dåligt,tänkt om de tabletterna inte får tas ihop???
    Fan fan!
    Ska jobba i morgon,kommer inte orka och jag hatar att vara ifrån jobbet och vara sjuk!!! bara tanken på att inte jobba gör mig galen!

Ja nu ringde de från dr,han inte oh svara..

sorry bara tvungen o få ur mig lite!!

• MajMamman08

Åh,ja han knappt skriva de meddelandet för jag kräktes som en kalv,han inte ens till toa!
    Ringde upp dr och ja ska ner till LAB och ta ett nytt prov! detta farande och stackars min sambo,jag kan inte köra bil själv,alltså har körkort men e inte kapabel till de just nu! Fan så livrädd jag e.
    störd va dr med ja fråga om de kunde varit tabletterna som gjorde att jag kräktes så,han bara ne men du mådde ju illa innan du tog tabletterna,alltså va de inte dem. ne me jag har aldrig kräkts innan för att jag mått illa lixom (han syftade på gravillamåendet) så snorkiga de e ibland, han bara jag förstår dig och tar till mig de,men mer kan ja inget göra,de va inte de tabletterna i varje fall.

ja bara till o ge sig iväg igen då!

haha sorry igen,men måste få ventilera!

• MajMamman08
    NhjärtaD skrev 2010-05-31 13:00:03 följande:
    Här lyssnar de på hjärtat i v15 & sen varje gång efter det...tror inte det tar någon skada på barnet... ja det är inget vidare & vara så deckad....suck...varför pratar ni inte om bebisen hemma? Men lilla gumman de säger inte alls vad det kan vara?Lite synd om oss som är sjuka när vi är gravida!!!kram till dej!
    Ne de vet inte vad de kan vara e bara så rädd de e tumör el nåe...får alltid för mig de värsta! Kanske e så simpelt som bihålorna,vem vet! Men ändå otäckt!!
    Magnetröntgen hette de ja skulle på,hur funkar de??
    Vad e du sjuk då vännen??? kram kram
  • MajMamman08
    NhjärtaD skrev 2010-05-31 14:18:07 följande:
    ja det förstår jag, man tror juh alltid det värsta...Magnet röntgen funkar väl nästan som en vanlig röntgen men inte lika stark....Mina tarmar är sjuka, de blöder osv...ser ut som ett krig i toaletten varje morgon & kväll Ja de tröjorna är söta, jag har två par
    Nej vad säger du,gud så hemskt!! Men har du fått hjälp? el väntar du?? Aj aj tarmarna som e så känsliga med
  • MajMamman08
    Tisseltassel skrev 2010-05-31 15:13:50 följande:
    Idag har jag varit hos BM och lyssnat på hjärtljud.. Det var helt fantastiskt. Vecka 12+3. Det hörde klart och tydligt, bebis hjärta slog hårt och fort. den 8/6 är det dax för UL.. Vilken fantastiskt tid detta är.
    gud så mys! Med min första fick jag med lyssna på hjärtljuden,va då bara i v 12...11+. Tänk att man kan höra de små hjärtljuden redan.
    Denna gången ska ska jag spela in hjärtljuden...så mys o ha sparat sen
  • MajMamman08
    AnnaCL skrev 2010-05-31 16:35:01 följande:
    Magnetkamera är inte röntgen vilket innebär att man inte utsätts för räntgenstrålar utan avbildning med hjälp av magnetfält. Detta är den bästa undersökningen i många avseenden, dels då det ej ger någon strålning och dessutom ger den bästa bildupplösningen. Tar längre tid än en röntgenundersökning, låter högre och man ligger i en liten tunnel under undersökningen. Det kommer att gå bra ska du se.Kramar!
    Dr ringe och han hade ringt upp till sjukhuset och de hade sagt att de gärna inte ville göra magnetröntgen heller pga av att jag var gravid. Vi ska avvakta tills på fredag,fortsätter min huvudvärk...(ja jag står knappt inte ut längre) så får de väl bli de ändå...finns inte så mycket alternativ
    Citodon tabl jag fick,hjälper inte heller,tagit idag men fortf ont!
    E som stickningar,pulserande tryck på höger sida. När jag böjer mig ner blir de värre,då känns de som om skallen ska sprängas och jag blir helt yr så ont gör de,sticker kraftigt då.
    Du va läkare va?? Vad för läkare? Tror du att de e jätte farligt med magnetröntgen?
    Först trodde han att de va propp,så jag fick ta prov på de,men de visade normalt. Hade hög sänka tror jag,hög infektion i kroppen i varje fall. Men kan ju bero på att jag just nu e förkyld,men de va ja inte för en vecka sen då typ allt började. Har nog haft de längre men inte lika kraftigt
    Fick samt pencillin mot bihåleinflamation,men tror inte att de e de,då ska ju lixom värktabletter hjälpa,samt inte kännas så annorlunda som de gör nu!!!
    ja blir inte klok på detta,e bara så skraj de ska va nåe tumör el nått!

Under tiden jag skrev detta,så fick jag kräkningar igen efter att ha tagit citodon,enligt läkaren kunde man inte få de??? oh de hjälper noll!!
  • MajMamman08
    Utomlands skrev 2010-05-31 15:59:48 följande:
    NhjätaDJo det skulle man kunna säga! Fast jag var ut en runda och gick pa stan i morse och pa tillbakavägen vid typ 13.30 var det redan 27 grader i skuggan, jag tode jag skulle kola pa vägen och detta tog bort min känsla av att vara ny människa. Hur ska detta ga i sommar!!!MajmammanFy vad hemskt! Hade oxa ngn vecka med mycket huvudvärk, som migrän fast värre, tog inga tabletter för jag vagade inte, men den försvann av sej själv, kan hända att det berode pa mitt höga blodtryck. Och bekymra dej inte vi är här för att lyssna pa varandra i glädje, sorg och i avkräkningar :). Om de inte hittar nagot vilket jag inte tror kanske du kan ga till en sjukgymnast för masage eller akupunktur.Hjärtljud Jag har inte hört att det kan vara skdligt eller farligt??? Jag hórde min lilles redan i vecka 6 sen i vecka 8 med VUL och i vecka 11 och 12 med vanlig UL.Och lika härligt att fa se de varje gang!!! Man blir en riktig mjukis! Fast jag tror att det som har varit häftigast hitils förutom hjärtljudet som är det viktigaste är att se fossingana, ansiktet och händerna! Naw blir helt melankolisk när jag tänker pa det.
    Ja jag får kanske testa de om de inget finns o göra
    Stoce skrev 2010-05-31 18:00:01 följande:
    Tjoho! Vi har sett vår lilla bebis, en mycket aktiv sådan! De bruna flytningarna var ingen fara alls. Så fort han satte in VUL-staven så såg vi den, hjärtat slog och armarna viftade som bara den Känslan är helt obetalbar, och min sambo... det var underbart att se honom. Han stod som förstenad och kunde inte släppa skärmen med blicken. Nu förstod han nog att han ska bli pappa. Lill*n snurrade så, så vi fick ingen riktigt bra bild, men bild har vi i alla fall med oss hem, uppsatt på kylen nu Jag är i v 12+2, så två dagar tillbakaflyttade blev vi. BF 10 december. Världen är underbar!!!!
    Så härligt längtar tills jag får göra NUPP om 1 vecka,men är lite skraj ändå,hihi!
  • MajMamman08
    wildahallon skrev 2010-06-01 10:49:15 följande:

Snart kan jag inte hålla mig längre. Vill skrika ut till hela världen att vi väntar bebis! =D

V.13 imorn då :) Vet faktiskt inte när vi ska berätta det. Våra familjer och närmaste vet om det, bara "allmänheten" kvar..
    Så nu är det väl dax att må bättre snart? Spyr fortf varje morgon, och kan bara äta småsmå portioner på dagarna, annars kommer det upp! TRÖTT på det, kan jag lova! Jag älskar mat, jag vill ha maaat! {#lang_emotions_laughing} 

Lägger in kort på magen direkt jag har tid, när jag inte jobbar så mycket. DÅ ska ni få se på svullen mage, ser ut som jag ska föda vilken sekund som helst! :o

Vill med skrika ut att jag e gravid Men väntar lite! De närmaste vet inte om de ens,hihi Men efter NUPPet nästa vecka ska vi berätta för lite fler,men resten får allt vänta lite till
    beingboring skrev 2010-06-01 14:49:16 följande:
    Hej! Får man hoppa in här? Jag är 25 år, från Stockholm och väntar vårt första barn den 10 december. Vecka 13 nu med andra ord {#lang_emotions_smile}

Imorgon ska vi på KUB UL så jag är lite nervös idag. Första gången vi ska på UL så det blir det första riktiga livstecknet. Lite pirrigt och lite oroligt. Såklart.

Hur är det med er? Några fler som valt KUB-test? Några fler som är från Sthlm?
    Välkommen Jag har BF 12 dec så e med i v 13 idag Ska oxå göra KUB test måndag nästa vecka,e både förväntansfull och nervös! Du måste berätta hur de gick på ert KUB och hur man såg bebisen
  • MajMamman08

Yiippi!!! Idag skrev vi på papprerna, Så nu e huset vårt Så gött!! Hinner vi flytta in och renovera lite innan bebis kommer. PERFEKT!!!!

Ja nu gäller de bara att mini där inne sköter sig hela resans lopp! Och vinkar åt oss på måndag då vi ska göra NUPPen!

Sen börjar jag smått,smått få energin tillbax,underbart och mitt illamående börjar släppa greppet lite...ja nu känns allt just UNDERBART! (förutom huvuvvärken då=(,men koll på fredag igen om de inte blivit bättre)

• MajMamman08
    Utomlands skrev 2010-06-02 18:51:45 följande:
    MajMamman08

Hur är det mede huvudet? Blir det nagot bättre?

Har tänkt pa dina krakningar efter att ta citodon... Är det brustabletter eller vanliga tabletter?

Jag fick tabletter som ska vara bra för magkatarr som är i Brustabletts form och det visade sej att jag blev JÄTTE dalig och jag tror att det är pga bruset, men jag fick inte ta de vanliga tabletterna de var sämre för den lille, antar att det är pga andra komponenter för att göra tabletten i sej.

Tänkte att det kanska kan hänga ihop, brus och brus menar jag.  För varken paracetamol eller Kodein ska kunna framkalla kräkningar, men dock illamaende. Men e man gravid kanske illamaende nar gränsen till att man kräks. Och är det sa, sa har ju doktorn rätt i sej, för tabletten framkallar ju inte kräkning bara illamaende... ... ...

Ja man kan ju tolka saker som man själv vill, bara tva tankar som flugit genom mitt huvud.

krya pa dej!!
    Ne inget bättre Värst e nog på kvällarna tror jag. Tar inte citodon längre för så fort jag tar en så kräks jag. Det är tablettform. Efter en halvtimme som jag tagit tabletten så kräks jag. Verkligen mysko,e som om kroppen inte vill ha den, för om jag bara tar en vanlig panodil så kräks jag inte. Mår inte så jätte illa längre heller, och de konstiga e att jag har mått skit illa men ändå inte kräkts..hum ja! ett medicinskt under,haha!
    3 barns mamma84 skrev 2010-06-02 18:53:46 följande:
    Stort grattis till ert nya hus och kontraktet
    nu jävlar blir det att renovera barnkammare oxå haha

Såklar våra små håller sig i magen min har iaf lovad mig gå över så få se om det stämmer vad h*n säger

NUPP jag kommer att tänka på dig 7 juni hehe då tänker du på mig hehe min dotter blir 5år då
    (¯`°•.¸ ღ♥ ♥ღ ¸.•°´¯) ebba 2005 didos 2008 bebis 2010 (¯`°•.¸ ღ♥ ♥ღ ¸.•°´¯)
    Ja de får jag göra dåe

Tack alla för gratulationerna
Svar på tråden December Bebis 2010 :)